Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Novitec Fiat Panda Sport (verplaatst)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Christ1000
Forumgebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2007 17:58
Locatie: Helmond

Novitec Fiat Panda Sport (verplaatst)

Bericht door Christ1000 »

Ik kwam dit artikel tegen op internet en het leek me leuk om het met jullie te delen.

http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/ ... anda-sport

Gr. Christ1000
Panda 1000 L i.e. Dance 1989R.I.P.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Bericht door Romeo »

Ik ben nooit zo'n fan geweest van witte auto's ( hoewel ik er zelf een paar heb gehad) maar het staat die 100HP best goed. Hoewel je er qua vermogen niet veel mee opschiet heeft Novitec er geen ordinaire tupperware bak van gemaakt. Zo als die op de foto's staat mogen ze hem best wel bij me voor de deur parkeren, en dan wil ik hem ook nog wel iets vaker wassen zodat ie mooi wit blijft :wink:

Kevin
Forumgebruiker
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 aug 2004 19:26
Locatie: Arnhem

Bericht door Kevin »

Dit is zeker wel een leuk dingetje alleen tjah hoe duur wordt ie ?

En eh er zijn zelfs mensen gigantisch jaloers..

# bmw6cyl4live schrijft,
26 October 2007 om 16:34

6 pk wohww dat schiet lkkr op. sta je voor het stoplicht denk je woh dat ziet er leuk uit voor een panda. gaat ie nog niet sneller als een normale pinda.

is het zelfde als een verlaagde bmw met sideskirts achtervleugel. enz. enz. is het een 318i of nog mooier een diesel.¿¿ dan kan ik het niet laten om em ff uit te lachen. zorg eerst dat je een fatsoenlijke motor er in hebt liggen en ga dan onnodig geld uitgeven aan spoilers en andere plastic zooi die dr niet ophoort.


Dit soort mensen haat ik dus.. joh hij mag een keer wat fatsoenlijks kopen.. met zijn BMW 6 cylinder.. koop dan gewoon een M5 ofzo met een V10 ofzo.. tss echt sorry hoor maar dat soort mensen kan ik gigantisch schieten..
Citroën Saxo 1.6 16v VTS 2000

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Bericht door Romeo »

Lekker laten gaan Kevin. Voor wie rijd je nou in een bepaalde auto, voor de ander of voor jezelf? Het gaat er toch om dat jij lol hebt en wat een ander daarvan vind daaraan heb ik maling :wink:

Toen ik hier pas kwam wonen werd er door sommige mensen nogal lacherig gedaan over de Panda...nu zie ik er steeds meer geparkeerd worden hier beneden, ik bedoel maar.

Panda9001100

Bericht door Panda9001100 »

Ja idd, 6pk extra. Dat schiet op. Al die tupperware boeit me niet zo.

Gebruikersavatar
WelshWitch
Moderator
Berichten: 2528
Lid geworden op: 16 feb 2004 19:36
1e Panda-achtige: Panda 4x4 Sisley 1987
2e Panda-achtige: Panda 1.2 2004
Locatie: Deventer
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door WelshWitch »

Ik ben nog steeds sneller weg bij het stoplicht dan de gemiddelde BoerenMestWagen, al is het maar 5 meter :lol:
Dimphy

Ik rem voor dieren, maar ik rijd als een beest.

Sis Panda 1000 4x4, 1987, Groen
Woofmobiel Panda 1.2 2004, Babyblauw
Bigfoot Skoda Yeti 1.4 TSI, 2011, Zwart
De Brandweerauto Opel Vivaro, 2016, Rood

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Forumgebruiker
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2007 22:06
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door Carlo Abarth »

Panda9001100 schreef:Ja idd, 6pk extra. Dat schiet op. Al die tupperware boeit me niet zo.
Is gewoon 6% en het brengt ook extra geluid met zich mee wat er veel ook zullen waarderen. Misschien dat'ie nu bij 100 km/u nog wel lekker optrekt... :wink:

Lekker ding verder, mooi iets omlaag en andere wielen, wat bedoel je met 'al die tupperware', er zit niets extra's op aan plastic... :roll:
Fiat Panda 900, 1997
Alfa Romeo Giulia Super, 1972
Alfa Romeo 164 3.0, 1994

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Bericht door Romeo »

Ik vermoed dat degene met die BMW ,die wat minder enthousiast was over de Panda, niet weet dat er een 100HP versie is, vandaar dat hij rept over plastic en zo. Wat hij dan waarschijnlijk ook niet weet is dat een 100HP wel degelijk een stuk sneller is dan een "gewone"Panda...

Op deze 100HP zit geen tupperware dit is gewoon een strakke auto. Maar ik had van Novitec dan ook niet anders verwacht.

Gebruikersavatar
Delight
Forumgebruiker
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 feb 2007 22:58
Locatie: Hattem
Contacteer:

Bericht door Delight »

Milan schreef:Op deze 100HP zit geen tupperware dit is gewoon een strakke auto. Maar ik had van Novitec dan ook niet anders verwacht.
Ik wel....meer vermogen dan 6pk extra..... :(
Er moet toch een keer een tuner het lef hebben om er een turbo of een compressor op te monteren?
Het leven is als een neus....haal eruit wat erin zit!

Kymco Grand Dink 50cc (Zilvergrijs)
Skoda Fabia Combi 1.9SDi Elegance (Lichtblauw)
Panda verkocht.....

Iceman

Bericht door Iceman »

De dubbele uitlaat, verlaging en 17" velgen hebben wel mijn goed keuring.
Het luchtfilter (geen foto te bekennen) voor 6 pk extra. ?
Maar ik had toch een 100 HP Turbo of 100 HP Kompressor verwacht van Novitec met een pk of 160.

Afbeelding

Hans.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Forumgebruiker
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2007 22:06
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door Carlo Abarth »

Nee, jongens, er is nogsteeds sprake van dat Fiat met een Panda Abarth komt die dan ongetwijfeld de T-JET motor krijgt. Zal nog wel een jaartje duren maar dan ben je als tuner niet handig bezig als je nu zo'n dure kit gaat maken voor de 100HP. Allemaal leuk en aardig maar je moet aardig wat kitjes verkopen wil een tuner als Novitec er een keer wat aan gaan verdienen.

Een kit maken met compressor of turbo? Leuk, heb je straks een 140-150 pk. De standaard T-JET zal straks al wel om en nabij de 125-130 pk hebben en is dan heel makkelijk te tunen. Vergeet niet dat de 100HP nu nog ZO nieuw is dat er niet nu al veel mensen zijn die een compressor-kit aan zullen schaffen zolang ze fabrieksgarantie hebben. Over twee jaar ofzo wel? Mwoah, dan is het handiger direct een Abarth te kopen tegen die tijd.

Nee, ik snap het volledig van Novitec.
Fiat Panda 900, 1997
Alfa Romeo Giulia Super, 1972
Alfa Romeo 164 3.0, 1994

Gebruikersavatar
sporting
Forumgebruiker
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 apr 2007 19:54
Locatie: Sint Michielsgestel

Bericht door sporting »

Ik vind het wel een gaaf ding zo in het wit en van die 'tupperware' dat zie ik niet bij dit exemplaar.Ik vind hem juist subtiel aangepast,precies genoeg,alleen ben ik van mening dat 16 inch mooier is.Maarja dat is een kwestie van smaak.

Greetz Mark

Dr15
Forumgebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:26

Bericht door Dr15 »

Als je nou gewoon ff doorspaart en een turbo van de Grande Punto Abarth erop laat zetten en later misschien nog dat extra pakket, dan zit je zo aan de 200PK met een gewicht van tegen de 1000Kg.


Dr15

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Bericht door Romeo »

Voorzichtige schatting...de 500 Abarth gaat rond de 23.500 euro kosten, als je ziet dat de 500 gemiddeld € 3.500,= meer kost met vergelijkbare uitrusting en motorvariant van een Panda dan zal die Panda Abarth wel ergens rond de € 20.000,= gaan kosten. Een meerprijs van een goede € 6.000,= ten opzichte van de Sport 100HP dus. Of hij dat iemand waard is? Wat krijg je meer aan Panda voor die meerprijs? Vraag is nog steeds of hij komt en zo ja, of de importeur besluit hem in het leveringsprogramma op te nemen...

Kevin
Forumgebruiker
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 aug 2004 19:26
Locatie: Arnhem

Bericht door Kevin »

Nou ik hou het wel bij een 100HP.. Maybe ooit dan nog laten chippen ofzo.. maar nee.. En hij is zowieso al een grote vooruitgang voor mij.. dus tjah
Citroën Saxo 1.6 16v VTS 2000

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”