Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 100HP
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Wouter-100HP
- Forumgebruiker
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 29 mar 2008 22:04
- 1e Panda-achtige: mis nog steeds mijn 100HP
- Locatie: Almere
Panda 100HP
Hier kun je al je op- en aanmerkingen kwijt over de 100HP... Of natuurlijk ook als je gewoon wat te melden hebt over je 100HP...
Re: Panda 100HP
Remmen grijpen te snel aan en in z'n 4 nauwelijks trekkracht als je wilt versnellen vanuit ca 100km/h.
Verder een unieke uitstraling.
Verder een unieke uitstraling.
Re: Panda 100HP
Die remmen moet je gewoon aan wennen.
Ik kan er fatsoenlijk mee rijden zonder abrubt op de rem te staan.
Trekkracht is niet altijd aanwezig maar dat kan je ook niet verwachten van een 1.4 motorblok, daar heeft hij gewoon te weinig koppel voor.
Het is echt een motor die je op toeren moet houden om vlot op te kunnen pakken.
Ik kan er fatsoenlijk mee rijden zonder abrubt op de rem te staan.
Trekkracht is niet altijd aanwezig maar dat kan je ook niet verwachten van een 1.4 motorblok, daar heeft hij gewoon te weinig koppel voor.
Het is echt een motor die je op toeren moet houden om vlot op te kunnen pakken.
Re: Panda 100HP
Remmen grijpen te snel aan voor panda classic rijders, omdat een classic GEEN 4 schijfjes heeft. Ik heb eens een proefrit gemaakt, maar was ook even wennen voor mij. Ik was er al wel snel aan gewend, maar niet iedereen went er zo snel aan he Mijn Alfa grijpt ook snel in. en trekkracht in de 4 vanuit ca. 100 km/h hmm net als wat edje zei dat blok moet je op toeren houden.Panda9001100 schreef:Remmen grijpen te snel aan en in z'n 4 nauwelijks trekkracht als je wilt versnellen vanuit ca 100km/h.
Verder een unieke uitstraling.
Verder een mooi machinetje zou wel bij mij op de parkeerplaats mogen staan
Citroën Saxo 1.6 16v VTS 2000
Re: Panda 100HP
Er is wel een ding waar ik me kapot aan erger.
Die draaicirkel is absurd groot. Ik denk dat een hunner nog minder vaak hoeft te steken.
Het heeft wel een reden , en is dus niets aan te doen.
De wielen zijn een stuk breder dan een 1.1 en 1.2, en hij is een stuk lager.
Die draaicirkel is absurd groot. Ik denk dat een hunner nog minder vaak hoeft te steken.
Het heeft wel een reden , en is dus niets aan te doen.
De wielen zijn een stuk breder dan een 1.1 en 1.2, en hij is een stuk lager.
Re: Panda 100HP
daar ergerde ik me ook aan kapot tijdens de proefrit moest in een krap straatje keren vanwege een wegopbreking. Nou dat was me nog al een werk man, gelukkig zat er airco in die 100HP dus kon me hoofd koel houden.
Citroën Saxo 1.6 16v VTS 2000
- Black Peanut
- Forumgebruiker
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 03 aug 2006 23:43
- 2e Panda-achtige: 2001 yaris met 230.000 op de teller
- Locatie: Amersfoort noord, nabij A1 afslag 12
Re: Panda 100HP
voldoende snelheid en een goede handrem doen toch wonderen in dat soort situaties
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you.
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you.
Re: Panda 100HP
Dan zou ik toch liever een auto met achterwielaandrijving nemen als ik zo ging keren
Re: Panda 100HP
Als je er smallere banden eronder zet (natuurlijk ook andere velgen), is het probleem dan opgelost? Scheelt ook weer in verbruik en minder kans op aquaplanning bij regen.
Re: Panda 100HP
ik denk niet dat het probleem daarmee weghaald.
Het zit m in de stuuruitslag, die is op de fabriek begrensd en volgens mij weinig aan te doen.
Als je het wel veranderd komen de banden tegen de wielkuipen terecht denk ik.
Dan zou je idd andere banden en wielen kunnen monteren.
Maar sommige dingen moet je gewoon voorlief nemen anders had ik wel een 1.2 of een 4x4 gekocht
Het zit m in de stuuruitslag, die is op de fabriek begrensd en volgens mij weinig aan te doen.
Als je het wel veranderd komen de banden tegen de wielkuipen terecht denk ik.
Dan zou je idd andere banden en wielen kunnen monteren.
Maar sommige dingen moet je gewoon voorlief nemen anders had ik wel een 1.2 of een 4x4 gekocht
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Panda 100HP
1 heel groot nadeel vond ik de veel te kleine tankinhoud,dat is echt waardeloos.
Verder eigenlijk een prima ding.
Geen trekkracht in 4?
Nooit wat van gemerkt eigenlijk.
Remmen? Helemaal super,nog niet eerder een auto gereden in die prijsklasse die zo goed remt.
Verder eigenlijk een prima ding.
Geen trekkracht in 4?
Nooit wat van gemerkt eigenlijk.
Remmen? Helemaal super,nog niet eerder een auto gereden in die prijsklasse die zo goed remt.
312=500 319=Panda.
- paasnini
- Forumgebruiker
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 30 jun 2008 21:06
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: Panda 100HP
Amen
Oei ik ben Panda-loos maar mag gelukkig mee met Patrick in de groene Young 2003
- Wouter-100HP
- Forumgebruiker
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 29 mar 2008 22:04
- 1e Panda-achtige: mis nog steeds mijn 100HP
- Locatie: Almere
Re: Panda 100HP
Heeft te maken met de 6-versnellingsbak, die schijnt dermate veel ruimte in te nemen in ons kleine monstertje dat de stuuruitslag inderdáád niet meer kàn zijn dan wat 'ie is... Dus ik laat de Goodyear F1's er lekker onder zitten !edje schreef:ik denk niet dat het probleem daarmee weghaald.
Het zit m in de stuuruitslag, die is op de fabriek begrensd en volgens mij weinig aan te doen.
Als je het wel veranderd komen de banden tegen de wielkuipen terecht denk ik.
Dan zou je idd andere banden en wielen kunnen monteren.
Re: Panda 100HP
nou ik moet zeggen dat ik helemaal niet blij was met de goodyears, ze maken behoorlijk veel herrie en had nog wel eens een platte kant als de auto 2 of 3 dagen had stilgestaan.Wouter-100HP schreef:Heeft te maken met de 6-versnellingsbak, die schijnt dermate veel ruimte in te nemen in ons kleine monstertje dat de stuuruitslag inderdáád niet meer kàn zijn dan wat 'ie is... Dus ik laat de Goodyear F1's er lekker onder zitten !
Ik heb er nu Dunlop SP Sport onder zitten die bevallen mij veel beter