Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda 100HP

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Panda 100HP

Bericht door Pinda1000 »

Waarom camberplates achter?

Was jij nou ook bij Viva-Zeelanda?

Gebruikersavatar
Tazmania
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2016 09:03
1e Panda-achtige: 100HP 2007

Re: Panda 100HP

Bericht door Tazmania »

Camberplates achter, daar ben ik ook benieuwd naar. Meer negatief camber achter levert meer onderstuur vóór op. En het is niet bepaald dat het kontje van een 100HP 'los' is.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Panda 100HP

Bericht door Pinda1000 »

Tazmania schreef:Camberplates achter, daar ben ik ook benieuwd naar. Meer negatief camber achter levert meer onderstuur vóór op. En het is niet bepaald dat het kontje van een 100HP 'los' is.
Precies, dat is inderdaad waarom ik het vroeg :P

Als het camber voor ook al een stuk negatiever is gezet zou het misschien kunnen.

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: Panda 100HP

Bericht door exprezzo »

Nou...standaard is het geen bochtenridder.
Zeker niet met de fabrieksveertjes en dempers achter,om maar te zwijgen over het stuiter effect met drempels.
Helemaal als het spul wat ouder is(lees/nog niet vervangen).
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Panda 100HP

Bericht door Robert100HP »

exprezzo schreef:Nou...standaard is het geen bochtenridder.
Zeker niet met de fabrieksveertjes en dempers achter,om maar te zwijgen over het stuiter effect met drempels.
Helemaal als het spul wat ouder is(lees/nog niet vervangen).
Grt exprezzo.
:yes: :yes: :yes: :yes:

Gebruikersavatar
Trum
Forumgebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 mar 2016 09:06
1e Panda-achtige: 100HP 2006
Facebook: http://www.facebook.com/roel.trum
Locatie: Oss

Re: Panda 100HP

Bericht door Trum »

Nee, ik was wel in zeeland maar dan in goes. We hadden de eerste rondrit met de amerikaan (camaro '77) n andere hobby van ons...

Camber plates heb ik gedaan om hem wat strakker te laten sturen. Heb hem nog niet echt aan de tand gevoeld. Dat zal ik morgen eens doen. Wat ik al wel merkte met mn eerste testritje dat ie minder onderstuur heeft bij hetuitgaan van de bocht...
Binnenkort volgt tot slot de veerpootbrug van OMP ... wordt vervolgt. :lol:

heb dr nog ff n lekker fotootje bij gedaan 8*)
Bijlagen
20160415_201249.jpg

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Panda 100HP

Bericht door Pinda1000 »

We kwamen inderdaad op de terugweg een hoop amerikanen tegen :P

Hoeveel negatief camber heb je nou achter? En hoeveel aan de voorkant?

Het zou wel apart zijn als je nu minder onderstuur hebt, zoals gezegd zorgt negatief camber achter juist voor meer onderstuur (of minder overstuur)

Gebruikersavatar
Trum
Forumgebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 mar 2016 09:06
1e Panda-achtige: 100HP 2006
Facebook: http://www.facebook.com/roel.trum
Locatie: Oss

Re: Panda 100HP

Bericht door Trum »

20160416_134604-1(3).jpg
Daar zal ik dan wel tussen hebben gezeten :lol:

Achter 1,5° en voor weet ik niet. Ik ga m van de week uitlijnen en dan zal ik eens kijken hoe de voorwielen staan.

Heb m net even flink uitgelaten over de dijk, wat n genot hoe die nu op de weg ligt, ik kreeg er kippenvel van!!
Het onderstuur is duidelijk minder geworden en waar ik voorheen het gas moest liften kon ik nu juist het gas erop houden.... en dat gestuiter is nu weg met die H&R veren,dat is ook n genot...

de olietemp. bij zware belasting _O_

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Panda 100HP

Bericht door Pinda1000 »

Je hebt dus nog meer modificaties gedaan behalve die camberplates.

Gebruikersavatar
Trum
Forumgebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 mar 2016 09:06
1e Panda-achtige: 100HP 2006
Facebook: http://www.facebook.com/roel.trum
Locatie: Oss

Re: Panda 100HP

Bericht door Trum »

Dat klopt, alleen veren van H&R . dat had ik ook gezegd dat die eronder kwamen. Zie 5-4 :wink:

Gebruikersavatar
Trum
Forumgebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 mar 2016 09:06
1e Panda-achtige: 100HP 2006
Facebook: http://www.facebook.com/roel.trum
Locatie: Oss

Re: Panda 100HP

Bericht door Trum »

Wie heeft de middenpijp van Magneti Marelli onder zijn HP?

Wil weten of deze inclusief het flexibelstuk is..

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Panda 100HP

Bericht door Pinda1000 »

Trum schreef:Dat klopt, alleen veren van H&R . dat had ik ook gezegd dat die eronder kwamen. Zie 5-4 :wink:
Dat had ik ook gelezen. Daar gaat het ook om, alleen camberplates achter wordt ie niet minder onderstuurd van. Eerder meer.

Gebruikersavatar
Tazmania
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2016 09:03
1e Panda-achtige: 100HP 2007

Re: Panda 100HP

Bericht door Tazmania »

Idd. Als ik een set camberplates mag monteren, dan doe ik dat op de vooras, ongeacht de aandrijving. Je wilt immers onderstuur zo veel mogelijk uitbannen. Alleen met een erg staartlastige auto zou ik ze op de achteras monteren. Meer negatief camber achter heeft niet zo veel zin in de regel. De upgrade van H&R veren is daarentegen vast een vooruitgang.

Gebruikersavatar
Tazmania
Forumgebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2016 09:03
1e Panda-achtige: 100HP 2007

Re: Panda 100HP

Bericht door Tazmania »

Ik zal onze 100HP ook even voorstellen: een rode uit 2007 met 60.000km op de klok. Helemaal bij qua onderhoud, en in een mooie staat. Heerlijk scheurbakkie, we zijn er erg blij mee.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Trum
Forumgebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 mar 2016 09:06
1e Panda-achtige: 100HP 2006
Facebook: http://www.facebook.com/roel.trum
Locatie: Oss

Re: Panda 100HP

Bericht door Trum »

Tazmania schreef:Idd. Als ik een set camberplates mag monteren, dan doe ik dat op de vooras, ongeacht de aandrijving. Je wilt immers onderstuur zo veel mogelijk uitbannen. Alleen met een erg staartlastige auto zou ik ze op de achteras monteren. Meer negatief camber achter heeft niet zo veel zin in de regel. De upgrade van H&R veren is daarentegen vast een vooruitgang.
Ik zou zegge, bestel en monteer ze. Dan praten we daarna wel even verder. Ciao

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”