Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Verlagingsset 100HP

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Pude 1958
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2009 19:01

Verlagingsset 100HP

Bericht door Pude 1958 »

Wie heeft er ervaring met een verlagingsset op zijn Panda 100HP!
Ik overweeg er een aan te schaffen, en zou graag van iemand die dit reeds heeft aangekocht zijn bevindingen willen vernemen.
Ik heb de volgende vragen:
* hoeveel heb je hem verlaagd
* hoe is het weggedrag - is hij nu stugger/harder, of veert hij iets aangenamer
* welk type is gemonteerd
* waar heb je dit laten doen, en wat bedroegen de kosten
* zou jij het iemand anders adviseren

Kan er tevens iemand iets meer vertellen over waar je voor de 100HP tuningmaterialen kunt kopen, en of er iemand is die zijn vermogen op een onder de fabrieksgarantie vallende wijze heeft kunnen verhogen en op welke wijze.

Eenieder die wil reageren, bedank ik bij deze alvast!

Gebruikersavatar
Dennis-100HP
Forumgebruiker
Berichten: 1512
Lid geworden op: 28 nov 2006 19:48
1e Panda-achtige: Panda 1.2 Sky 2009
Locatie: Vroomshoop (Overijssel)

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door Dennis-100HP »

Wij hebben 2 jaar in een Panda 100HP gereden(23-02-2007 tot 03-01-2009)
Hier mijn antwoorden op je vragen. :wink:

* hoeveel heb je hem verlaagd?
Die van ons was 3cm verlaagd.
* hoe is het weggedrag - is hij nu stugger/harder, of veert hij iets aangenamer?
De auto stuurt net even wat strakker en fijne bijkomstigheid is dat de auto iets beter afgeveerd is.Standaard is een 100HP wat stuiterig doordat de veren te slap zijn voor de schokdempers.Vooral op een klinkerweg klappert het onderstel als een gek.Door de andere veren wordt de veerweg wat korter waardoor het klapperen verdwenen is.
* welk type is gemonteerd?
Intraxx verlagingsveren icm kortere bumpstops achter.
* waar heb je dit laten doen, en wat bedroegen de kosten?
Ik heb de veren en bumpstops besteld op www.mccsport.nl .Veren kosten 159euro en de bumpstops 52 euro.Vervolgens heb ik ze laten monteren door de Fiat-dealer.Dat kostte me zo'n 130 euro.
* zou jij het iemand anders adviseren?
Absoluut!De auto ziet er een stuk dikker uit, de wegligging is net even iets beter en je vering gaat er behoorlijk op vooruit.

Kan er tevens iemand iets meer vertellen over waar je voor de 100HP tuningmaterialen kunt kopen, en of er iemand is die zijn vermogen op een onder de fabrieksgarantie vallende wijze heeft kunnen verhogen en op welke wijze.
Kijk maar even op deze sites:
www.mccsport
www.madeno.nl


We rijden nu bijna 1,5 jaar in een Panda 1.2 Sky die is voorzien van een KW Variante 1 schroefset.Deze past ook onder een 100HP.Dit is het meest ultieme wat je kunt krijgen voor een Panda qua onderstel omdat je nu zelf de hoogte kunt regelen en je dempers en veren hebt die echt perfect op mekaar af zijn gestemd.Zo'n set kost rond de 800 euro excl. montage.Aardig wat meer dan alleen veren maar dan heb je ook echt wat!
Panda 1.2 Sky - 2009 - Bossa Nova White

Panda Rosso
Forumgebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 okt 2009 10:27

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door Panda Rosso »

Ik sluit me helemaal bij Dennis aan, onder onze HP zijn door MCC Intraxverlagingsveren gemonteerd en dat levert een nog strakkere wegligging op en minder gehobbel. Een klein punt van aandacht is wel dat hij nog harder wordt dan hij standaard al is, dit merk je met name op klinkerwegen en bij drempels, daar moet je even wat rustiger over heen. Maar voor de rest is dit echt een aanrader!

Nog even wat foto's hoe de HP er met 3cm verlaging uitziet:

Afbeelding
Afbeelding
Panda 100HP Rumba Red 117PK
barchetta 1.8 16v Corsa Rosso

Pude 1958
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2009 19:01

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door Pude 1958 »

Bedankt voor jullie reacties, ik ga hier mee aan de gang!

Gr. Peter

panda-LWD
Forumgebruiker
Berichten: 439
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:43
Locatie: Leeuwarden

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door panda-LWD »

even een topickick!
heeft iemand hier op het forum ervaring met de set veren van novitec op de 100hp?

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door ImcoPoelman »

Ik zie 2 tegengestelde bevindingen, wie moeten we nu geloven ?

@Dennis-100HP - De auto stuurt net even wat strakker en fijne bijkomstigheid is dat de auto iets beter afgeveerd is. Standaard is een 100HP wat stuiterig doordat de veren te slap zijn voor de schokdempers. Vooral op een klinkerweg klappert het onderstel als een gek. Door de andere veren wordt de veerweg wat korter waardoor het klapperen verdwenen is.

@Panda Rosso - Een klein punt van aandacht is wel dat hij nog harder wordt dan hij standaard al is, dit merk je met name op klinkerwegen en bij drempels, daar moet je even wat rustiger over heen. Maar voor de rest is dit echt een aanrader!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door Erik 319 »

Geloof Dennis maar. :wink:
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Dennis-100HP
Forumgebruiker
Berichten: 1512
Lid geworden op: 28 nov 2006 19:48
1e Panda-achtige: Panda 1.2 Sky 2009
Locatie: Vroomshoop (Overijssel)

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door Dennis-100HP »

Zo! Kuch kuch....Op dit topic lag wel een erg dikke laag stof, zeg!
erguly schreef:Geloof Dennis maar. :wink:
Dank voor het vertrouwen. :mrgreen:
ImcoPoelman schreef:Ik zie 2 tegengestelde bevindingen, wie moeten we nu geloven ?

@Dennis-100HP - De auto stuurt net even wat strakker en fijne bijkomstigheid is dat de auto iets beter afgeveerd is. Standaard is een 100HP wat stuiterig doordat de veren te slap zijn voor de schokdempers. Vooral op een klinkerweg klappert het onderstel als een gek. Door de andere veren wordt de veerweg wat korter waardoor het klapperen verdwenen is.

@Panda Rosso - Een klein punt van aandacht is wel dat hij nog harder wordt dan hij standaard al is, dit merk je met name op klinkerwegen en bij drempels, daar moet je even wat rustiger over heen. Maar voor de rest is dit echt een aanrader!
Wat Panda Rosso hier zegt klopt en is in principe hetzelfde als wat ik heb getypt. De auto krijgt een kortere veerweg en wordt dus harder. Met originele veren klapperen de dempers flink op een slechte weg en dit zorgt voor de irritante klappen die in het interieur doordringen. Door de verlagingsveren hobbelt de gehele auto wat meer mee door de kortere veerweg.
Panda 1.2 Sky - 2009 - Bossa Nova White

Gebruikersavatar
ArjanB
Forumgebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 nov 2011 09:30
1e Panda-achtige: 100HP 2007
Locatie: Best

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door ArjanB »

Een verlagingsset moet je absoluut monteren, staat enorm dik en auto rijdt er perfect mee.
Ik heb de K+W V1 schroefset welke zo ongeveer op zijn laagst staat en dan is natuurlijk weinig veerweg meer over, maar ik vind het heerlijk strak rijden en niet te stoterig.

afbeelding na montage bij mcc-sport:
Afbeelding
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP

Gebruikersavatar
Trum
Forumgebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 mar 2016 09:06
1e Panda-achtige: 100HP 2006
Facebook: http://www.facebook.com/roel.trum
Locatie: Oss

Re: Verlagingsset 100HP

Bericht door Trum »

Goedemiddag

even een uit de oude doos... hopelijk niet vervelend...

heeft er iemand Intrax veren die ''nagedrukt'' zijn, de veer verlaagd standaard 25mm, nu kan Intrax ze per veer ''nadrukken''
dat wel zeggen dat ze dan 35mm verlagen. de garantie vervalt dan wel.

ik twijfel.... wil het misschien alleen bij de achter veren te laten doen. zodat de rijhoogte v/a nagenoeg gelijk wordt.

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”