Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Van Panda 34 naar Panda Diesel
Moderator: michiel van g.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
wat stom van die verf-kleur trouwens... ik heb meteen gekeken,
"Praxis Nostal Rood 2700"
Die moet je hebben.
Als je dat trouwens aanlengt met 10% à 15% owatrol olie (uit de scheepvaart) dan vloeit het heel erg mooi, en is het meteen roestwerend. Droogt wel iets minder snel.
Verder, goed werk! Als het binnenscherm is gelast dan kun je dus met de grote inbouw-truc gaan beginnen
"Praxis Nostal Rood 2700"
Die moet je hebben.
Als je dat trouwens aanlengt met 10% à 15% owatrol olie (uit de scheepvaart) dan vloeit het heel erg mooi, en is het meteen roestwerend. Droogt wel iets minder snel.
Verder, goed werk! Als het binnenscherm is gelast dan kun je dus met de grote inbouw-truc gaan beginnen
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
Ik heb nog even een overlay gemaakt van de binnenschermen, en het moet absoluut geen probleem opleveren. De schermen zijn namelijk 100% identiek, op dus de plek rondom de motorsteun na. Ook moet je waarschijnlijk de remleiding verplaatsen ivm. de motorsteun en het gat in het spatbord.
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
Bedankt weer michiel,net mijn zwarte panda opgehaald die ik eigelijk voor onderdelen had gekocht,hij blijkt nog vrij goed 1 bandje ,handrem stellen en de schokbreker linksachter moet vervangen worden deze zoek ik dus nu een want ik heb alleen schokbrekers van 34 ers en een terra en dit gaat niet passen.
Als terra het panda domein verlaat ga ik eerst mijn witte 34 volhangen met de gekochte gadgets.
De diesel heeft geen haast is gewoon een project om leuk bezig tezijn.
Als terra het panda domein verlaat ga ik eerst mijn witte 34 volhangen met de gekochte gadgets.
De diesel heeft geen haast is gewoon een project om leuk bezig tezijn.
panda 34 openair
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
Ik heb nog eens even zitten kijken naar deze foto:
en volgens mij is het niet nodig het hele binnenscherm te verlassen! Volgensmij kun je namelijk met een verstevigingsdriehoek aan de binnenkant van de wielkast (2mm plaatwerk) de hele motorsteun 5 cm omhoog verplaatsen, en zeg 3 centimeter richting de buitenkant van de auto.
Als je dan de beugel waarmee het blok aan de steun vast zit een -|_ vorm geeft (bovenste streepje bovenaan natuurlijk) dan hangt het blok op de goede hoogte, maar hoef je niet in de structuur van je auto te gaan zitten. Die verstevigingsdriehoek in de wielkast zorgt dan voor de extra support, en als je daar dan ook nog 10.1 moeren inlast dan komt het ding (de motorsteun) niet meer van z'n plek!
Daarnaast, de Panda 1100 en ik ook de 1000 gebruiken een steun die bóven de wielkast gemonteerd is, alleen een stukje omhoog. Misschien dat zelfs die toepasbaar is.
zie de foto:
Ik vermoed dat het dan een hele hoop werk scheelt.
en volgens mij is het niet nodig het hele binnenscherm te verlassen! Volgensmij kun je namelijk met een verstevigingsdriehoek aan de binnenkant van de wielkast (2mm plaatwerk) de hele motorsteun 5 cm omhoog verplaatsen, en zeg 3 centimeter richting de buitenkant van de auto.
Als je dan de beugel waarmee het blok aan de steun vast zit een -|_ vorm geeft (bovenste streepje bovenaan natuurlijk) dan hangt het blok op de goede hoogte, maar hoef je niet in de structuur van je auto te gaan zitten. Die verstevigingsdriehoek in de wielkast zorgt dan voor de extra support, en als je daar dan ook nog 10.1 moeren inlast dan komt het ding (de motorsteun) niet meer van z'n plek!
Daarnaast, de Panda 1100 en ik ook de 1000 gebruiken een steun die bóven de wielkast gemonteerd is, alleen een stukje omhoog. Misschien dat zelfs die toepasbaar is.
zie de foto:
Ik vermoed dat het dan een hele hoop werk scheelt.
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
Dit heb ik ook al bedacht,de 99er 900 heeft dit ook toch ga ik voor zo origineel mogelijk.
Dus de terra chassis balk gaat er uit en in de 34.
Dit weekend geen tijd gehad mijjn witte 34 een grote beurt gegeven en loopt weer als een zonnetje nu na 3 maanden stil te hebben gestaan wel 2 gaten ontdenkt straks ff lassen.
Dus de terra chassis balk gaat er uit en in de 34.
Dit weekend geen tijd gehad mijjn witte 34 een grote beurt gegeven en loopt weer als een zonnetje nu na 3 maanden stil te hebben gestaan wel 2 gaten ontdenkt straks ff lassen.
panda 34 openair
- lanser54
- Forumgebruiker
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
- 1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
- Locatie: Noord-Beveland
- Been thanked: 1 time
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
Mooi project 2 x 34 naar diesel , wacht met spanning op het resultaat zal jou zeker lukken succes2x34 schreef:Dit heb ik ook al bedacht,de 99er 900 heeft dit ook toch ga ik voor zo origineel mogelijk.
Dus de terra chassis balk gaat er uit en in de 34.
Dit weekend geen tijd gehad mijjn witte 34 een grote beurt gegeven en loopt weer als een zonnetje nu na 3 maanden stil te hebben gestaan wel 2 gaten ontdenkt straks ff lassen.
Wou dat ik ook kon lassen , heb een houten garage en geen argon las apparatuur ,
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25
weer wat vooruitgang!
Niet veel maar vandaag de rest van de bedrading eruit gehaald stuurhuis en alles wat nog onder de kap zat en mee gaat naar de 34.
Ook alvast met wat slijpwerk begonnen maar heb wel een grotere maat haakse slijper nodig.
Afbeelding 542 by han_lensen, on Flickr
Links de beugle voor het expansie vat van het koelsysteem van de diesel ook de veerpootbrug gaat mee over.
Onder de kap is het de bedoeling dat hij word als de terra diesel was.
Afbeelding 543 by han_lensen, on Flickr
De potten van tabak zijn bijzonder handig voor de vele boutjes.
Ook alvast met wat slijpwerk begonnen maar heb wel een grotere maat haakse slijper nodig.
Afbeelding 542 by han_lensen, on Flickr
Links de beugle voor het expansie vat van het koelsysteem van de diesel ook de veerpootbrug gaat mee over.
Onder de kap is het de bedoeling dat hij word als de terra diesel was.
Afbeelding 543 by han_lensen, on Flickr
De potten van tabak zijn bijzonder handig voor de vele boutjes.
panda 34 openair
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
En weg is eindelijk de terra de veerpootbrug heb ik laten zitten want dit was veel teveel werk.
Zo is terra weg gegaan de trekhaak en de achterdeuren en lichten er nog in werd netjes opgehaald (kreeg er zelfs nog geld voor) ik was niet thuis en de vrijwaring lag netjes in de bus.(van de ven roosendaal)
einde van terra by han_lensen, on Flickr
Eindelijk staat mijn panda weer droog en kan ik op gaan bouwen hier nogmaals het binnenscherm dat over moet om het blok passend tekrijgen.
panda 1.4 diesel project by han_lensen, on Flickr
Zo is terra weg gegaan de trekhaak en de achterdeuren en lichten er nog in werd netjes opgehaald (kreeg er zelfs nog geld voor) ik was niet thuis en de vrijwaring lag netjes in de bus.(van de ven roosendaal)
einde van terra by han_lensen, on Flickr
Eindelijk staat mijn panda weer droog en kan ik op gaan bouwen hier nogmaals het binnenscherm dat over moet om het blok passend tekrijgen.
panda 1.4 diesel project by han_lensen, on Flickr
panda 34 openair
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
Spannend. Heb je al iemand die dat stuk spatbord + motorsteun in de Panda 45D gaat lassen?
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
lenny heeft me langs de a59 gezegd hij dat wel zou willen doen zelf doen is ook het proberen waard huur ik wel een andere laskar ik heb maar een ferm 100 die is leuk voor kleine stukjes.
panda 34 openair
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
wil je nog steeds best helpen. Als het kan dan een TIG machine huren, die ben ik gewend en geeft een makkelijker af te werken lasnaad, die zit wat dieper in het materiaal.. Met een Mig kan het ook prima, als dat makkelijker te huren is.
- lanser54
- Forumgebruiker
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
- 1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
- Locatie: Noord-Beveland
- Been thanked: 1 time
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
michiel van g. schreef:Spannend. Heb je al iemand die dat stuk spatbord + motorsteun in de Panda 45D gaat lassen?
Zal zo wie zo een mooi project worden , de eerste 45D , heeft iemand dit al eens gedaan in de wereld , anders kan het , het guines book off records inlenny schreef:wil je nog steeds best helpen. Als het kan dan een TIG machine huren, die ben ik gewend en geeft een makkelijker af te werken lasnaad, die zit wat dieper in het materiaal.. Met een Mig kan het ook prima, als dat makkelijker te huren is.
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
Zal het eerst op maat maken schoonmaken etc ,huren kan bij een bedrijf vlakbij de hornbach in Breda ,heb ik al vaker gedaan daar.lenny schreef:wil je nog steeds best helpen. Als het kan dan een TIG machine huren, die ben ik gewend en geeft een makkelijker af te werken lasnaad, die zit wat dieper in het materiaal.. Met een Mig kan het ook prima, als dat makkelijker te huren is.
Het kan nog wel even duren maar er word (soms) aan gewerkt.
panda 34 openair
- lanser54
- Forumgebruiker
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
- 1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
- Locatie: Noord-Beveland
- Been thanked: 1 time
Re: Van Panda 34 naar Panda Diesel
Hoe gaat het 2x34
Ga waarschijnlijk het zelfde met mijn Panda 45 doen , heb een Terra 1.4 D op het oog compleet
Maar wil het proberen zonder laswerk , met die Fire 1000 steun
Ga waarschijnlijk het zelfde met mijn Panda 45 doen , heb een Terra 1.4 D op het oog compleet
Maar wil het proberen zonder laswerk , met die Fire 1000 steun
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25