Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar LPG

Alles met betrekking tot de Oerpanda

Moderator: michiel van g.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door michiel van g. »

Een oerpanda heeft een stalen tank. Hele achterasconstructie is anders, dus achter de achteras kan gewoon een lpg tank zonder dat de benzinetank weg hoeft. Daarnaast houd je dan nog ruimte over in je kofferbak.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door lanser54 »

2x34 schreef:Bij nl autogas kan je hem ook op de plek van de benzine tank laten bouwen,of zelfs twee is mogelijk een voor en een achter de achteras.
er gaat vaker iets mis met een benzinetank dan een gastank wat betreft de veiligheid.
Hang de LPG Tank gewoon er onder , zoals op de foto . 2x34

Rally 850 , Inderdaad , als je sommige , propaangas tanken op een heftruck ziet :oops:
Daar kan ook , nog iets zwaars op vallen , of soms niet goed vastgemaakt , heb er wel eens een vol zien stuiteren , hop gesis kraan dicht , verder niks aan de hand .
Jij hebt een Fiat 850 toch , zijn de zelfde motors als in de Panda 34 , heb vroeger een Fiat 850 Sport gehad met , 903 cc motor , de zelfde motor als de panda 45

Maar wil onder geen enkel beding de LPG tank in de kofferbak , vind het een obstakel , je bent veel te veel bergruimte kwijt , Bij de Panda MK 2 moet het wel , door de rara veerpoot .
En de benzine tank zit in het midden , dus heb je geen ruimte , mede daarom , voor de Panda 45 1984 gekozen , daar de achterbank mij van de MK2 1000 S ook niet beviel vind het een onding :|
Koste me ook al te veel koffer ruimte :| Laat staan als er ook nog een LPG tank in moet , :|
Maar dat is ieder voor zich , als je alleen personen vervoerd maakt het niks uit , :wink:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

rally 850
Forumgebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2012 16:09
1e Panda-achtige: fiat 850 sedan

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door rally 850 »

Bedenk je wel dat de "bom "best wel een beetje gewicht is ? Neem eventueel voor achter een paar gasdruk-schokbrekers of hulpveertjes erbij, dan slaat ie niet zo door, en ligt niet op zijn poeperd, als een bedelende hond :mrgreen: . Of bladveer zwaarder, past Seat Terra toevallig ????

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door lanser54 »

rally 850 schreef:Bedenk je wel dat de "bom "best wel een beetje gewicht is ? Neem eventueel voor achter een paar gasdruk-schokbrekers of hulpveertjes erbij, dan slaat ie niet zo door, en ligt niet op zijn poeperd, als een bedelende hond :mrgreen: . Of bladveer zwaarder, past Seat Terra toevallig ????
Heb de hulpveren al liggen rally 850 :wink:
Bijlagen
DSC08895.JPG
DSC08895.JPG (115.38 KiB) 2327 keer bekeken
DSC08896.JPG
DSC08896.JPG (125.23 KiB) 2327 keer bekeken
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door lanser54 »

rally 850 schreef:Lanser54, maak je niet druk over ide tank daar onder, voordat die echt verrot is zijn er 20 of 25 jaar voorbij, en is je Panda al naar de eeuwige jachtvelden. Zelfs de ophangstroppen van de LPG-tank zijn beter dan die van de Panda-benz-tank. Je kan de tank altijd even schoonmaken als je in de modder bent wezen stoeien. Maar regen doet ook een hoop, en daar hebben we hier zat van.
Een 45-motor kan wel op LPG lopen, want had al stellieten-lees harde-klpezittingen. Als je een sprintertje bent, zullen je kleppen eerder aan de limiet zijn dan bij rustig tuffen. In mijn 128 was het na 30000km over... Niet meer te stellen, maar die werd ook geredlined op 7000 of meer, altijd..... Een Panda 45 met zijn OHV motor is natuurlijk geen motor met een gigantisch vermogen, en je zal wel aan acceleratie inboeten, en vermoedelijk zal je bestaande koppakking de overstap naar gas wie weet beantwoorden met een lekke koppakking na een tijdje, Maar zoals je weet is dat bij een 903cc-blok een kinderspel om te vervangen. Het is wel zaak op LPG je klepspeling goed in de gaten te houden, iets meer speling is raadzaam. En als de kop dan echt over is kan je alsnog een Marbella-kop nemen, maar let op: Deze is er ook in meerdere types, die met de lage compressie (*piep*) en die van de Special met 9,0: 1. Deze is simpel te herkennen aan de dubbele klepveren, en is daarmee tevens geschikter voor hogere teorentallen.
PS Er zit verschil in de kop van de marbella en de Panda 45, en wel bij de centreerbusjes van de koppakking als ik mij niet vergis. De Marbella heeft volgens mij ook een grote ring op de plek van de verdeler, maar die zit geloof ik het blok...
Ach rally 850
Ga de Panda 45 , gewoon als polder en boodschappen auto gebruiken , hier zijn het allemaal 80 km wegen , gewoon rustig aan , een genieten , boodschappen in België doen en tanken LPG 50 cent de liter :mrgreen:
heb ik de rit er ook weer uit , gewoon 100 / 110 tuffen , heb geen haast , gaat de koppakking eraan , zit er zo weer een nieuwe op , de motor heeft maar 69000 km gelopen , lekt nergens olie , is zo droog ,
Dat de carterpan en het motor blok geroest is :wink:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

rally 850
Forumgebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2012 16:09
1e Panda-achtige: fiat 850 sedan

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door rally 850 »

LPG uit Belgie....mazzelpik !!!! Vorige week zaterdag was ie in Retie 52,9 en gisteren 49,9, dus is ie in belgie met 3ct gezakt en hier 1ct... In dit land wordt je wel zo genaaid jongens, dat weet je niet... Meerprijs LPG in Belgie voor de auto, 150 per jaar, bij ons 150 per kwartaal..... Die staats-schooiers hier verrijken zich wel zo, tis ongehoord...Niemand kan in Nederland een fatsoenlijke gezinswagen op de weg houden, is veel te duur, dus neem je een piepklein autootje dat een trauma heeft voor aanhangwagens.... En de inzittenden zijn flink aan de beurt bij een klapper, veel betalen om je te laten doodrijden. Tegen de muur met dei haagse praatjes makers... Zakenkabinet, lasten omlaag, koopkrachrt omhoog.

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door aribold »

Euh... zolang je wordt aangereden door een piepklein autootje met aanhangwagenvrees, in plaats van door een fatsoenlijke gezinswagen, ben je toch beter af?
:mrgreen:
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

rally 850
Forumgebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2012 16:09
1e Panda-achtige: fiat 850 sedan

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door rally 850 »

Nee, de tarieven zijn veel te hoog in vergelijking met onze buurlanden. Een Passat is voor mij het minste wat ik minimaal zou willen tuffen, of een maserati Biturbo, een BMW 5 station, maar het liefst de Audi 100/A6 Avant en wel de 2300 5-pitter, die kan aanhangers trekken en je kan er heerlijk in reizen... Op LPG, 3-400 in het kwartaal, op peut nog 180, mesjogge....Met een Audi haal ik mijn pensioen, en dan koop ik wel een Axiam....

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door lanser54 »

aribold schreef:Euh... zolang je wordt aangereden door een piepklein autootje met aanhangwagenvrees, in plaats van door een fatsoenlijke gezinswagen, ben je toch beter af?
:mrgreen:
Ach aribold , je moet met een Land rover , ook geen vrachtauto tegen komen , dat overleef je ook niet :mrgreen:
Als het je tijd is , ga je toch , er zijn er hier met een mercedes , ook al heel wat dood gereden , ABS en al die fratsen , schoof zo onder een vrachtauto , kopje er af :oops:
Omdat de vracht auto vol aan , in zijn ankers moest , heb de auto gezien , toen hij onder de vrachtauto uitgehaald was , wat een koek blik , totaal in elkaar geperst :roll:
Vaak overschatten , mensen met zo'n auto , hun veiligheid ,
Met een aanrijding in de zijflank , bleek Volvo het veiligst , en VW Polo veiliger dan een mercedes :D

Wil zelf gewoon goedkoop rijden , en doe dit al jaren , nu met mijn Panda 45 uit 1984 straks , zeer goedkoop op LPG :lol:
Daar ga ik gewoon voor , maar iedereen moet zelf weten waar hij in wil rijden toch :roll:

Auto rijden is zo wie zo een dure hobby , zeker in Nederland , het duurst , daar heeft rally 850 100% gelijk in :wink:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

pandafool

Re: Fiat Panda 45 , welke benzine euro 98 of euro 95 of naar

Bericht door pandafool »

Precies, ik rij meestal op de scooter. Ik ben hiermee erg kwetsbaar, maar veiligheid bepaal je uiteindelijk zelf. Maarja scooters halen ook een verbruik van 1op50 en daar kan geen enkele auto tegenop. Voor lang ritten heb ik een Panda (op gas sindskort) ernaast, wat mij uitstekend bevalt.

Ik ga ook maar voor 1 ding, zo goedkoop mogelijk rijden.

Plaats reactie

Terug naar “Oerpanda”