Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
Moderator: michiel van g.
- louis
- Clublid
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
- 1e Panda-achtige: 45 1980
- Locatie: Malden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
Wat een gedoe allemaal destijds
Gelukkig was de import van mijn Seat Panda uit 1980 vorig jaar erg eenvoudig ivm de EU regeling
Gelukkig was de import van mijn Seat Panda uit 1980 vorig jaar erg eenvoudig ivm de EU regeling
gr,
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
zeker weten!
ik denk dat Jan wel even nerveus is geweest, toen hij hoorde dat zijn nieuwe auto geen kenteken zou kunnen krijgen..........
er wordt nogal eens geklaagd over één Europa, maar zo her en der zijn er toch echt wel voordelen
tot zover de politiek!
ik denk dat Jan wel even nerveus is geweest, toen hij hoorde dat zijn nieuwe auto geen kenteken zou kunnen krijgen..........
er wordt nogal eens geklaagd over één Europa, maar zo her en der zijn er toch echt wel voordelen
tot zover de politiek!
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
Ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen van toen (of nu) met importeren van auto's. Het lijkt mij wel flinke bedragen en zeker in verhouding tot de nieuw prijs van een Panda. Ik begrijp hier dus uit dat de beste man gewoon heel graag die auto wilde hebben en niet een andere, misschien makkelijker te verkrijgen, cabrio?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
het was de bijzondere verbruiksbelasting, die in Nederland de auto;s aardig duur maakten
destijds was er ook al veel grijze import vanuit Belgie;
je kocht in het buitenland een auto exclusief de btw. die prijs was dan vaak laag ten opzichte van de Nederlandse basisprijs.
verderop in de map zit meer papier met bedragen, ik kom hier nog op terug
destijds was er ook al veel grijze import vanuit Belgie;
je kocht in het buitenland een auto exclusief de btw. die prijs was dan vaak laag ten opzichte van de Nederlandse basisprijs.
verderop in de map zit meer papier met bedragen, ik kom hier nog op terug
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
wegens gebrek aan tijd.........ik moet nog wel gewoon werken in deze rare tijden
dit is wat tekst van de eerste eigenaar, die hij mij heeft doorgestuurd.
Nog even voor jouw herinnering: jouwt verhaal eindigt dus bij het betalen van de invoerrechten voor de auto. Na de betaling kreeg ik een tijdelijk nummer (ik dacht een L nummer), zwarte letters op een witte plaat waarmee ik wel bijna wekelijks werd aangehouden door de politie echter na het tonen van het begeleidende papiertje mocht ik altijd doorrijden. Het grote probleem was dat ik exact 6 maanden vanaf 11/7/1983(datum betaling invoerrechten) de tijd kreeg van de Rijksdienst voor het Wegverkeer om de laboratoriumproeven te overleggen mbt de uitstoot, remvertraging, bevestigingspunten veiligheidsgordels enz enz. Inmiddels was de pleuris uitgebroken bij Seat in Spanje, waarschijnlijk na info van Seat Nederland, omdat het auto'tje niet voor de export was bedoeld maar nu wel heerlijk en breed met een tijdelijk kenteken in Nederland rondreed....
Ik heb maanden lopen soebatten bij Seat in Madrid om mij de bewuste laboratoriumproeven toe te zenden. Dankzij Sr. Garcia Garsado (zie de verschillende e-mails) kwam na 5 maanden! een pakket in de brievenbus. Echter bleek het de proeven te zijn van een gewone dichte Panda! Van een pandita bleken er helemaal geen labaratorium proeven te zijn gemaakt!
Deze bestonden dus eenvoudig weg niet.
Als ik deze rapporten zo zou insturen naar de Rijksdienst zou ik nooit een typegoedkeuring kunnen krijgen. Nu werkte ik destijds bij een bouwbedrijf welke een tekenkamer had. Voor een kratje bier hebben ze daar de tekeningen aangepast. Onder andere het dak hebben ze daar weggeretoucheerd! Ze zouden eens moeten weten bij de Rijksdienst.
Het verhaal eindigt dat degene van de Rijksdienst die de wagen had goedgekeurd en er een typegoedkeuring voor had afgegeven daarna ook zelf een pandita (een rode) is gaan bestellen en halen in Barcelona, maar deze zonder veel moeite daarna een Nederlands kenteken kon geven.
dit is wat tekst van de eerste eigenaar, die hij mij heeft doorgestuurd.
Nog even voor jouw herinnering: jouwt verhaal eindigt dus bij het betalen van de invoerrechten voor de auto. Na de betaling kreeg ik een tijdelijk nummer (ik dacht een L nummer), zwarte letters op een witte plaat waarmee ik wel bijna wekelijks werd aangehouden door de politie echter na het tonen van het begeleidende papiertje mocht ik altijd doorrijden. Het grote probleem was dat ik exact 6 maanden vanaf 11/7/1983(datum betaling invoerrechten) de tijd kreeg van de Rijksdienst voor het Wegverkeer om de laboratoriumproeven te overleggen mbt de uitstoot, remvertraging, bevestigingspunten veiligheidsgordels enz enz. Inmiddels was de pleuris uitgebroken bij Seat in Spanje, waarschijnlijk na info van Seat Nederland, omdat het auto'tje niet voor de export was bedoeld maar nu wel heerlijk en breed met een tijdelijk kenteken in Nederland rondreed....
Ik heb maanden lopen soebatten bij Seat in Madrid om mij de bewuste laboratoriumproeven toe te zenden. Dankzij Sr. Garcia Garsado (zie de verschillende e-mails) kwam na 5 maanden! een pakket in de brievenbus. Echter bleek het de proeven te zijn van een gewone dichte Panda! Van een pandita bleken er helemaal geen labaratorium proeven te zijn gemaakt!
Deze bestonden dus eenvoudig weg niet.
Als ik deze rapporten zo zou insturen naar de Rijksdienst zou ik nooit een typegoedkeuring kunnen krijgen. Nu werkte ik destijds bij een bouwbedrijf welke een tekenkamer had. Voor een kratje bier hebben ze daar de tekeningen aangepast. Onder andere het dak hebben ze daar weggeretoucheerd! Ze zouden eens moeten weten bij de Rijksdienst.
Het verhaal eindigt dat degene van de Rijksdienst die de wagen had goedgekeurd en er een typegoedkeuring voor had afgegeven daarna ook zelf een pandita (een rode) is gaan bestellen en halen in Barcelona, maar deze zonder veel moeite daarna een Nederlands kenteken kon geven.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
Die rode zou wel eens de nu groene van Alfredo kunnen zijn!
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
Wat een geweldig verhaal. Dat maakt zo'n auto toch wel net wat meer bijzonder. Vooral het laten verdwijnen van het dak op de technische tekeningen! Ik zie dit tegenwoordig niet snel meer gebeuren.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
-
- Clublid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 10 aug 2014 15:49
- 1e Panda-achtige: Panda 100HP
- 2e Panda-achtige: 1
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
De Autokampioen van de ANWB heeft in 1983 een artikeltje over deze auto geplaatst, ik zal het eens opzoeken.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- louis
- Clublid
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
- 1e Panda-achtige: 45 1980
- Locatie: Malden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
Daar ben ik ook wel benieuwd naar
gr,
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
ik heb hem ook ergens........
en hij staat, meen ik, ook in een Autokampioen-special over cabrio's
en hij staat, meen ik, ook in een Autokampioen-special over cabrio's
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
als je de auto hebt, moet je ook de folder hebben
2e folder er maar meteen bij genomen
2e folder er maar meteen bij genomen
- louis
- Clublid
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
- 1e Panda-achtige: 45 1980
- Locatie: Malden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
blijft toch een bijzondere auto die Pandita
gr,
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
artikel gevonden
Autokampioen nr 23 1984
cabrio-special
Autokampioen nr 23 1984
cabrio-special
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Foto's van de in Nederland geleverde Seat Panda's
leuk om te lezen. Ook grappig dat hij toen deze blauwe bumpers dus al had!