Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Moderator: michiel van g.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Dag oerpanda-enthousiasten,
Een maandje of twee geleden vielen mijn ogen vaker en vaker op een beige panda 34 bij de fiat dealer om de hoek. ik ben gaan vragen wat er aan de hand was met de panda en hoeveel hij kostte. Volgens de dealer kreeg ie geen compressie en lag dit aan kapotte zuigerringen.
Hij wilde het blokje vervangen of zelf reviseren maar zag daar zelf de tijd nog niet voor. Na wat zeuren kwam hij met een prijs: 300 euro.
Me vader en ik zijn daarna langsgegaan om hem nog even op de brug te zetten en te inspecteren voor roest. Er waren een paar plekjes, maar de dragende delen zag er nog goed uit, verder leek alles cosmetisch. Na wat gepraat met de dealer bleek de panda van een mevrouw te zijn die hem droog stalde en niets anders deed dan kleine ritjes in het dorp. die hem dus inleverde nadat hij er mee ophield.
na het berekenen van hoeveel het zou kosten en naar wat andere motortjes te kijken, nam ik de beslissing om de panda te kopen!
het begin van hopelijk iets moois
Nog wat fotootjes:
zo issie gespot!
De ergste roestplek, verder nog een klein puntje aan de linkerdeur.
Een maandje of twee geleden vielen mijn ogen vaker en vaker op een beige panda 34 bij de fiat dealer om de hoek. ik ben gaan vragen wat er aan de hand was met de panda en hoeveel hij kostte. Volgens de dealer kreeg ie geen compressie en lag dit aan kapotte zuigerringen.
Hij wilde het blokje vervangen of zelf reviseren maar zag daar zelf de tijd nog niet voor. Na wat zeuren kwam hij met een prijs: 300 euro.
Me vader en ik zijn daarna langsgegaan om hem nog even op de brug te zetten en te inspecteren voor roest. Er waren een paar plekjes, maar de dragende delen zag er nog goed uit, verder leek alles cosmetisch. Na wat gepraat met de dealer bleek de panda van een mevrouw te zijn die hem droog stalde en niets anders deed dan kleine ritjes in het dorp. die hem dus inleverde nadat hij er mee ophield.
na het berekenen van hoeveel het zou kosten en naar wat andere motortjes te kijken, nam ik de beslissing om de panda te kopen!
het begin van hopelijk iets moois
Nog wat fotootjes:
zo issie gespot!
De ergste roestplek, verder nog een klein puntje aan de linkerdeur.
Laatst gewijzigd door Mattijs op 02 mei 2016 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
Na het geld over te hebben gemaakt, bood de dealer aan om m naar het erf van mijn ouders te slepen.
eenmaal toen de panda op het erf stond. moest ik helaas alweer naar Den haag (ik studeer in Den haag, ouders in Eijsden).
Me pa was deze week nog enthousiaster dan ik en had een helft al goed gepoetst en eens goed in de was gezet. het was de eerste lak en alle kleine beschadigingetjes waren er makkelijk uit te poetsen.
Al snel bleek dat de voorbumper niet origineel oerpanda was. Hier had ik een adresje gevonden vlak bij helmond, aardige baas die me samen met een "ribbel"bumper nog wat Duits en Nederlandse documentatie van de panda 30/45 had verkocht.(foto's volgen nog)
De Zaterdagochtend weer aangekomen in het zuiden, meteen begonnen aan het blokje. Alles een voor een eraf en inspecteren, tot we bij de zuigers aankwamen. De kleppen waren niet verbrand en lekte niet, de zuigerwanden zagen er nog beter dan goed uit, hetzelfde als de bovenkant zuigers...
na wat gediscussieer met me vader wilde we beginnen met de carterpan demonteren. helaas konden we niet bij de boutjes komen die bij de versnellingsbak zat. Maar voordat we van plan waren om dan maar de bak te demonteren, was de olie er geheel uitgelopen in een grote 10 liter emmer, deze zat vrijwel helemaal vol....
Bij het nameten van de olie bleek er maarliefst 6.6(!) liter vrij heldere olie in te zitten....
Eerste instantie boos op de dealer, daarna blijdschap... blijkbaar had de dealer nog niets aan de panda gedaan en was de assumptie "het ligt aan de zuigerveren" een nog al snelle conclusie (die wij dan weer te enthousiast hebben overgenomen... maargoed).
De blijdschap ontstond doordat mij dus blijkbaar een prima pandaatje voor 300 euro is verkocht met een beetje veel olie
nja, dat moet nog blijken als ie weer in elkaar zit maar laten we het hopen!!!
Die avond de betrekkende pakkingen besteld, cilinders ingevet en nu helaas wachten tot kerst... drukke periode op stage
Paar fotootjes voor ondersteuning
geen lekkende kleppen!
liepen allemaal geleidelijk goed weg (deze benzine hebben we afgetrokken van de 6.6 liter )
eenmaal toen de panda op het erf stond. moest ik helaas alweer naar Den haag (ik studeer in Den haag, ouders in Eijsden).
Me pa was deze week nog enthousiaster dan ik en had een helft al goed gepoetst en eens goed in de was gezet. het was de eerste lak en alle kleine beschadigingetjes waren er makkelijk uit te poetsen.
Al snel bleek dat de voorbumper niet origineel oerpanda was. Hier had ik een adresje gevonden vlak bij helmond, aardige baas die me samen met een "ribbel"bumper nog wat Duits en Nederlandse documentatie van de panda 30/45 had verkocht.(foto's volgen nog)
De Zaterdagochtend weer aangekomen in het zuiden, meteen begonnen aan het blokje. Alles een voor een eraf en inspecteren, tot we bij de zuigers aankwamen. De kleppen waren niet verbrand en lekte niet, de zuigerwanden zagen er nog beter dan goed uit, hetzelfde als de bovenkant zuigers...
na wat gediscussieer met me vader wilde we beginnen met de carterpan demonteren. helaas konden we niet bij de boutjes komen die bij de versnellingsbak zat. Maar voordat we van plan waren om dan maar de bak te demonteren, was de olie er geheel uitgelopen in een grote 10 liter emmer, deze zat vrijwel helemaal vol....
Bij het nameten van de olie bleek er maarliefst 6.6(!) liter vrij heldere olie in te zitten....
Eerste instantie boos op de dealer, daarna blijdschap... blijkbaar had de dealer nog niets aan de panda gedaan en was de assumptie "het ligt aan de zuigerveren" een nog al snelle conclusie (die wij dan weer te enthousiast hebben overgenomen... maargoed).
De blijdschap ontstond doordat mij dus blijkbaar een prima pandaatje voor 300 euro is verkocht met een beetje veel olie
nja, dat moet nog blijken als ie weer in elkaar zit maar laten we het hopen!!!
Die avond de betrekkende pakkingen besteld, cilinders ingevet en nu helaas wachten tot kerst... drukke periode op stage
Paar fotootjes voor ondersteuning
geen lekkende kleppen!
liepen allemaal geleidelijk goed weg (deze benzine hebben we afgetrokken van de 6.6 liter )
Laatst gewijzigd door Mattijs op 02 mei 2016 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
Super! Leuk, nog een student met een Oer-Panda . Overigens leuke striping! Goed dat je een originele voorbumper hebt!
TIP TIP TIP TIP TIP
Als je nog onderdelen zoekt!!!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Is voor jou niet zo ver weg (voor mij helaas wel). Probeer hem alsjeblieft leeg te trekken want het is doodzonde als het allemaal weg gaat!!
TIP TIP TIP TIP TIP
Als je nog onderdelen zoekt!!!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Is voor jou niet zo ver weg (voor mij helaas wel). Probeer hem alsjeblieft leeg te trekken want het is doodzonde als het allemaal weg gaat!!
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
haha, ja je bent student en je hebt tijd he JA, die ga ik er ook ophouden, geeft m net wat meer
ja, vind ik sowieso een mooiere bumper:) hij is nog wel zwart, dus moet nog even de goeie bumper kleur zien te verkrijgen.
Misschien ga ik m alsnog, als ik de roestpunten heb bijgewerkt, oververven/spuiten met van die anti-steenslag...
maar eerst maar eens zorgen dat ie rijd
Goeie tip! is best dichtbij!
Maar eens langsgaan dan!
ja, vind ik sowieso een mooiere bumper:) hij is nog wel zwart, dus moet nog even de goeie bumper kleur zien te verkrijgen.
Misschien ga ik m alsnog, als ik de roestpunten heb bijgewerkt, oververven/spuiten met van die anti-steenslag...
maar eerst maar eens zorgen dat ie rijd
Goeie tip! is best dichtbij!
Maar eens langsgaan dan!
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
Kijk anders even in mijn topic . Staan best veel vergelijkbare dingen in (overspuiten enzo).
Bel anders morgen even voor die Panda, de man vertelde mij gisteren dat hij snel weg zou zijn.
Bel anders morgen even voor die Panda, de man vertelde mij gisteren dat hij snel weg zou zijn.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
Ja! ik heb je hele topic gelezen!
Ik had je nog gevraagd wat voor type verf je had gebruikt
Zal ik doen, heb wat klein spul nodig, dus dat zal hij misschien wel hebben!
Ik had je nog gevraagd wat voor type verf je had gebruikt
Zal ik doen, heb wat klein spul nodig, dus dat zal hij misschien wel hebben!
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
Oja, dat moest ik nog kijken. Ik had Tectyl Overpaintable Stone Chipping Protection en als lak had ik van Würth een matte lak (vw zwart heette dat geloof ik). Maar er is heel veel te krijgen, je moet ook kijken welke kleur je wilt .
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
ah super, eens een busje van kopen, kijken hoe dat uitpakt
ja, daar ben ik nogal draaikonterig in, aan de ene kant wil ik de originele grijze verf, maar weet niet of dat mooi staat bij die striping...
Dus dat word veel busjes of testertjes kopen en erbij houden!
ik zag namelijk ook een spuitbus van motip genaamd anti-steenslag grijs...
ja, daar ben ik nogal draaikonterig in, aan de ene kant wil ik de originele grijze verf, maar weet niet of dat mooi staat bij die striping...
Dus dat word veel busjes of testertjes kopen en erbij houden!
ik zag namelijk ook een spuitbus van motip genaamd anti-steenslag grijs...
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
Kun je ook prima doen. Mijn ervaring leert dat anti-steenslag niet heel mooi dekt en je er toch nog een laagje lak overheen wilt (als je het echt netjes wilt ).
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
Ik ken het, je ziet hoe lang het bij mij duurde .
Wat studeer je?
Wat studeer je?
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
ik studeer industrieel product ontwerpen, derde jaar nu.
ookwel "knutselen voor gevorderden"
wat doe jij?
ookwel "knutselen voor gevorderden"
wat doe jij?
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
Haha, wat grappig. Ik studeer Industrieel Ontwerpen in Delft .
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mijn eerste Panda voor een prikkie!
haha, nice!
veel IO'ers of IPO'ers knutselen wat af aan auto's
panda je eerste project?
veel IO'ers of IPO'ers knutselen wat af aan auto's
panda je eerste project?