Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
ombouw motor/bak 34 naar 45
Moderator: michiel van g.
ombouw motor/bak 34 naar 45
er heeft hier vast iemand ervaring mee;
de bediening van de versnellingsbak van de 34 en 45 zijn niet gelijk
dan gaat het om de bediening met de kogelkoppeling
op de 34 zit die schuin in vergelijking tot die van de 45
ook de verbinding 'steekt' niet zo ver uit naar de rechterkant
dien ik de bediening van de 34 over te zetten op de bak van de 45 of gaat het met die van de 45 ook goed?
de bediening van de versnellingsbak van de 34 en 45 zijn niet gelijk
dan gaat het om de bediening met de kogelkoppeling
op de 34 zit die schuin in vergelijking tot die van de 45
ook de verbinding 'steekt' niet zo ver uit naar de rechterkant
dien ik de bediening van de 34 over te zetten op de bak van de 45 of gaat het met die van de 45 ook goed?
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
Gaat er nu een bak én versnellingsbak van een 45 in? Zo ja, dan zou ik ook meteen de bediening overzetten. Minder aanpassen is altijd makkelijker. Geen ervaring mee overigens. Je kunt ook de motorsteunen aanpassen en er een Punto motorblok inzetten. Meteen het koppeling probleem opgelost
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
motor en bak zijn omgewisseld, de aandrijfassen zitten er weer in
allemaal niet heel erg ingewikkeld
gisteravond het eerste proefrondje gedaan
wat een verschil al tussen een 34 en 45-blok!
echter, 50 meter huis (terugweg van 6km) stopt hij er mee
er is een veertje van de vervroeging ontsteking afgebroken
vervangen kan, als je er 1 hebt. heb wel 3 stroomverdelers liggen, allemaal verschillende veertjes.....
dus, ombouw met gebruik van een andere 2ehandse stroomverdeler.
stroomverdeler nu van Ducelier. contactpunten en condensator zijn aanwezig, rotor en verdelerkap niet
en de volgende verrassing; in het onderdelenboek vind ik wel een Ducelier stroomverdeler, maar met de verdelerkap van een ander model
wat er bij mij op zit (en dat werkt goed!) is de kap in het boek van de Marelli stroomverdeler. op de kap zelf staat echt Ducelier
lekker verwarrend!
allemaal niet heel erg ingewikkeld
gisteravond het eerste proefrondje gedaan
wat een verschil al tussen een 34 en 45-blok!
echter, 50 meter huis (terugweg van 6km) stopt hij er mee
er is een veertje van de vervroeging ontsteking afgebroken
vervangen kan, als je er 1 hebt. heb wel 3 stroomverdelers liggen, allemaal verschillende veertjes.....
dus, ombouw met gebruik van een andere 2ehandse stroomverdeler.
stroomverdeler nu van Ducelier. contactpunten en condensator zijn aanwezig, rotor en verdelerkap niet
en de volgende verrassing; in het onderdelenboek vind ik wel een Ducelier stroomverdeler, maar met de verdelerkap van een ander model
wat er bij mij op zit (en dat werkt goed!) is de kap in het boek van de Marelli stroomverdeler. op de kap zelf staat echt Ducelier
lekker verwarrend!
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
ik heb gezien: bruine kappen, zwarte kappen en blauwe kappen. Die laatste waren geschroefd.
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
ik bedoelde te zeggen;
de vervangende stroomverdeler is compleet, ik kan de platinekes en condensator vernieuwen, de rotor en verdelerkap niet.
die heb ik niet nieuw liggen
gisteren bij de automaterialenzaak langs geweest
alles dubbel besteld, kan de auto er weer even tegenaan en hoef ik de volgende keer niet te zoeken
alhoewel, ik ga nu weer op zoek naar een stroomverdeler, zonder vacuumvervroeging.......
wish me luck!
de vervangende stroomverdeler is compleet, ik kan de platinekes en condensator vernieuwen, de rotor en verdelerkap niet.
die heb ik niet nieuw liggen
gisteren bij de automaterialenzaak langs geweest
alles dubbel besteld, kan de auto er weer even tegenaan en hoef ik de volgende keer niet te zoeken
alhoewel, ik ga nu weer op zoek naar een stroomverdeler, zonder vacuumvervroeging.......
wish me luck!
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
good luck
de marbellastroomverdeler had altijd vacuumvervroeging, dus die kun je al wegstrepen.
de marbellastroomverdeler had altijd vacuumvervroeging, dus die kun je al wegstrepen.
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
omdat dit het enige is wat ik er op kan zetten.
stroomverdeler van een 34 past wel op de motor van een 45, maar vervroeging werkt dan niet goed.
dat loopt niet lekker
bovendien, in de eerste jaren was het altijd zonder vacuumvervroeging (volgens de boeken)
stroomverdeler van een 34 past wel op de motor van een 45, maar vervroeging werkt dan niet goed.
dat loopt niet lekker
bovendien, in de eerste jaren was het altijd zonder vacuumvervroeging (volgens de boeken)
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
Welke stroomverdeler heb je nu op de motor zitten, die van Ducelier? Werkt het allemaal nu?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
spulletjes zijn binnen, allemaal goed
nu dus, de stroomverdeler van Ducellier zit er op. fijn , Frans spul
gisteravond naar Peer geweest; Cars & Coffee (=bier)
gaat van akiet! alleen stationair iets te langzaam/afslaan. dus, nog wat fin-tuning te doen
ik zeg; laat de zomer maar komen!
nu dus, de stroomverdeler van Ducellier zit er op. fijn , Frans spul
gisteravond naar Peer geweest; Cars & Coffee (=bier)
gaat van akiet! alleen stationair iets te langzaam/afslaan. dus, nog wat fin-tuning te doen
ik zeg; laat de zomer maar komen!
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
het heeft gewerkt!
Gefeliciteerd met de vondst. Op naar een goed rijdende auto!
Gefeliciteerd met de vondst. Op naar een goed rijdende auto!
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: ombouw motor/bak 34 naar 45
Gewoon even ter info... een 500/126 en Panda 30 hebben ook geen vacuumvervroeger. Enkel centrifugaal met de veertjes. Dat syteem zat bij mijn 500 recent volledig vast: de binnenste as vastgeroest/vastgebakken in de buitenste. Echt met grote kracht in een bankschroef uit elkaar gekregen, na nachtje "inweken" met WD40.