Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Seat Panda 35 Emelba Chato
Moderator: michiel van g.
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Mooi verslag en in een begrijpelijke taal. Je kon de kleur dus niet kiezen en enkel in het wit behalve als je vier of meer kocht. Gek dat ze dan begonnen met een blauwe auto. Ik vind het een beetje onwerkelijk om te bedenken dat dit nog lucratief was. Het lijkt zo omslachtig om een auto te demonteren, ophakken, lassen en weer opbouwen. Zal wel iets met lage loonkosten te maken hebben?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
lucratief........tja
als ik kijk naar mijn auto; de auto is in Spanje uit het register geschrapt.
dan krijg je een speciaal formulier mee. beetje raar, maar het is zo
volgens dat papier is de wagen van 1985..............eh.............foutje, bedankt!
als je naar de details van mijn wagen kijkt, dan is die van 1983 (chassisnummer), of nog ouder (zie spiegel op de deur)
verder nog oude lay-out van het remsysteem en nog zo wat aan details
ik vermoed, dat er in de productie bij Seat een paar auto's zo slecht gebouwd waren, dat het te duur werd om ze te herstellen
dus als je als carrosseriebouwer dan een afspraak kan maken en de wagens gunstig kan overnemen
en de arbeidskosten, daar is ook op bespaard. diverse delen zijn bespoten met een soort anti-steenslag materiaal, waarna alles wit is gespoten.
onder de anti-steenslag hoeft het allemaal niet zo strak te zijn en veel delen zitten vast met popnagels. 'grote stappen snel thuis' was het credo
als ik kijk naar mijn auto; de auto is in Spanje uit het register geschrapt.
dan krijg je een speciaal formulier mee. beetje raar, maar het is zo
volgens dat papier is de wagen van 1985..............eh.............foutje, bedankt!
als je naar de details van mijn wagen kijkt, dan is die van 1983 (chassisnummer), of nog ouder (zie spiegel op de deur)
verder nog oude lay-out van het remsysteem en nog zo wat aan details
ik vermoed, dat er in de productie bij Seat een paar auto's zo slecht gebouwd waren, dat het te duur werd om ze te herstellen
dus als je als carrosseriebouwer dan een afspraak kan maken en de wagens gunstig kan overnemen
en de arbeidskosten, daar is ook op bespaard. diverse delen zijn bespoten met een soort anti-steenslag materiaal, waarna alles wit is gespoten.
onder de anti-steenslag hoeft het allemaal niet zo strak te zijn en veel delen zitten vast met popnagels. 'grote stappen snel thuis' was het credo
Laatst gewijzigd door Paul4x4 op 13 okt 2020 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Dat zie je aan de Trans ook terug: ze hebben gewoon een Seat Panda genomen en die na de b-stijl afgezaagd. Vervolgens is de bestelbak er overheen geschoven en vastgelast. Je ziet de lasnaden in de sponning en het dubbele plaatwerk op de dorpel gewoon zitten. Aan de andere kant is dat juist wel weer het leuke. Op een 'goedkope' manier toch een leuk product leveren.
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
en dan de rechterkant......
ik denk dat uitleg niet nodig is
dikke armen krijg je er van, maar ja, dit moet nu eenmaal 1x gedaan worden
ik denk dat uitleg niet nodig is
dikke armen krijg je er van, maar ja, dit moet nu eenmaal 1x gedaan worden
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
ondertussen ook demoteren en schoonmaken.....
we beginnen achteraan, daar zit waarschijnlijk het minste werk.........er zit namelijk niet zoveel
dikke klodders zand eervol werk, zeg maar
we beginnen achteraan, daar zit waarschijnlijk het minste werk.........er zit namelijk niet zoveel
dikke klodders zand eervol werk, zeg maar
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
@Micha, jawel, van onderen is het helemaal standaard, gewoon een Panda 35
met 1 verschil; de bladveren
blijf gewoon volgen voor nog meer moois
met 1 verschil; de bladveren
blijf gewoon volgen voor nog meer moois
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
dan de achteras, een verhaal apart
eerst proberen alles er onderuit te halen. dat lukt, op de rechter bladveer na. de voorste bout zit echt vast in het ophangrubber.
maar geniet mee van de transformatie; alles weg! de as de linker bladveeeer.......ja, 4 'e's, 4 bladen!
eerst proberen alles er onderuit te halen. dat lukt, op de rechter bladveer na. de voorste bout zit echt vast in het ophangrubber.
maar geniet mee van de transformatie; alles weg! de as de linker bladveeeer.......ja, 4 'e's, 4 bladen!
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
allerlei gegevens en kleuren. ooit weet ik wat ze betekenen
de schokbrekers.........ja, echt op
beetje afvegen.....het is bijna genoeg om alles weer mooi schoon te krijgen
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
even een zijstapje......
bij het demonteren van de velgen viel me iets op aan het wieldopje......
ik wist alleen niet wat. nu wel
Seat Fiat
bij het demonteren van de velgen viel me iets op aan het wieldopje......
ik wist alleen niet wat. nu wel
Seat Fiat
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
zo mooi als de brandstoftank onder het zand uit komt, zo ook met de achteras
alles wordt uit elkaar geschroefd, gaat heel makkelijk, dan ook ontdaan van onzuiverheden, en uit kostenoverweging met de kwast in de hand in de zwarte Hamerite gezet.
stralen, scouperen, epoxy, whatever, als het er als nieuw uit ziet, moet je mijns inziens een zo dun mogelijke laag opbrengen om het zo dicht mogelijk bij het origineel te laten
zelfs de remleidingen zien er fantastisch uit.
nieuwe remcylinders, nieuwe remschoenen, nieuwe wiellagers, nieuwe remslang........heerlijk sleutelen zo
de schokbrekers leveren nog even wat hoofdbrekens op
de oude schokbrekers had ik nog bij het oud ijzer liggen, een nieuw setje gepakt voor de standaard Panda
oeps, ze passen niet! te kort
ok, dan een setje voor de 4x4 gepakt. die zijn iets langer, want daar zit de as onder de bladveer. oeps!
past maar net, maar uitveren gaat dan niet meer
laatste idee ; schokbrekers monteren van een phase 2, dus de classic panda. die is namelijk nog eens 5 cm langer (geheel uitgetrokken). en ja hoor.....nu is het goed
alles wordt uit elkaar geschroefd, gaat heel makkelijk, dan ook ontdaan van onzuiverheden, en uit kostenoverweging met de kwast in de hand in de zwarte Hamerite gezet.
stralen, scouperen, epoxy, whatever, als het er als nieuw uit ziet, moet je mijns inziens een zo dun mogelijke laag opbrengen om het zo dicht mogelijk bij het origineel te laten
zelfs de remleidingen zien er fantastisch uit.
nieuwe remcylinders, nieuwe remschoenen, nieuwe wiellagers, nieuwe remslang........heerlijk sleutelen zo
de schokbrekers leveren nog even wat hoofdbrekens op
de oude schokbrekers had ik nog bij het oud ijzer liggen, een nieuw setje gepakt voor de standaard Panda
oeps, ze passen niet! te kort
ok, dan een setje voor de 4x4 gepakt. die zijn iets langer, want daar zit de as onder de bladveer. oeps!
past maar net, maar uitveren gaat dan niet meer
laatste idee ; schokbrekers monteren van een phase 2, dus de classic panda. die is namelijk nog eens 5 cm langer (geheel uitgetrokken). en ja hoor.....nu is het goed
- xxl_liberty
- Clublid
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
- 1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
- 2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 12 times
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Goed bezig Paul
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.