Geachte panda lovers
Heeft en iemand een lijst of tabel welke motoren er in de classic geleverd zijn en welk vermogen ze hebben.
In mijn 4x4 ligt volgens mijn kenteken een 999 met een vermogen van toen 37 kw. Volgens mij is dit niet juist en heeft 1100 injectie 37 kw. Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar een vervangende motor en er op vermogen niet op achteruit wil gaan .
Met vriendelijke groet
Pandapouwer.
Fiat panda 4x4 Sisley army style
Fiat panda 110 HP G3
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Cc en pk's
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 18 apr 2008 19:34
- 1e Panda-achtige: Fiat 141 selecta 1993
- Locatie: zoetermeer
- Been thanked: 3 times
Re: Cc en pk's
Je zou hier kunnen beginnen:
http://fiatpandaclub.nl/panda/
Aribold heeft ook een Panda 4x4 Sisley staan, maar daar zit geloof ik een "bijzondere" motor in.
Stap daarna:
http://www.panda4x4.nl/
( Van /////Pandista)
http://fiatpandaclub.nl/panda/
Aribold heeft ook een Panda 4x4 Sisley staan, maar daar zit geloof ik een "bijzondere" motor in.
Stap daarna:
http://www.panda4x4.nl/
( Van /////Pandista)
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: Cc en pk's
Je Sisley heeft wel degelijk een 1000cc blok.
De 4x4 met carburateur had in die jaren een andere nokkenas en sproeierbezetting dan de 4x2. Vandaar dat er een paar PK's meer in zitten.
Pin me er niet op vast, maar een fire2 1000 met injectie heeft schijnbaar de nokkenas gekregen die voorheen alleen in de 4x4 zat, om het vermogen van de standaard carburateur uitvoering zonder kat te evenaren (45PK). In principe zou je dus met een injectieblok van 90 tot medio 93 in combinatie met je huidige carb, nog steeds 50 PK hebben.
Of je zet je nokkenas over in een fire1 (carb), in combinatie met je huidige carb.
Het 1100 blok van een selecta is natuurlijk ook een optie. Ik heb dit zelf ook in mijn 4x4 uit 1990 gehad, maar dan met de originele injectie van de 1000. Gaat ook prima.
Een ombouw naar de 1100 MPI van 2000-2003 pakte bij mij minder gelukkig uit, omdat er echt veel verschillen zijn qua kabelboom, dashboardbestekkering, snelheidspuls, startonderbreking, andere ventilator, andere katalysator (2 sondes), andere koelslangen, andere gaskabel enzovoorts. Deze ombouw lijkt aantrekkelijk vanwege meer koppel, maar zorg dan dat je een complete donor hebt, die je naast je sisley kunt zetten.
Maar dit topic hoort eigenlijk in "Techniek" of "Panda 4x4" thuis...
De 4x4 met carburateur had in die jaren een andere nokkenas en sproeierbezetting dan de 4x2. Vandaar dat er een paar PK's meer in zitten.
Pin me er niet op vast, maar een fire2 1000 met injectie heeft schijnbaar de nokkenas gekregen die voorheen alleen in de 4x4 zat, om het vermogen van de standaard carburateur uitvoering zonder kat te evenaren (45PK). In principe zou je dus met een injectieblok van 90 tot medio 93 in combinatie met je huidige carb, nog steeds 50 PK hebben.
Of je zet je nokkenas over in een fire1 (carb), in combinatie met je huidige carb.
Het 1100 blok van een selecta is natuurlijk ook een optie. Ik heb dit zelf ook in mijn 4x4 uit 1990 gehad, maar dan met de originele injectie van de 1000. Gaat ook prima.
Een ombouw naar de 1100 MPI van 2000-2003 pakte bij mij minder gelukkig uit, omdat er echt veel verschillen zijn qua kabelboom, dashboardbestekkering, snelheidspuls, startonderbreking, andere ventilator, andere katalysator (2 sondes), andere koelslangen, andere gaskabel enzovoorts. Deze ombouw lijkt aantrekkelijk vanwege meer koppel, maar zorg dan dat je een complete donor hebt, die je naast je sisley kunt zetten.
Maar dit topic hoort eigenlijk in "Techniek" of "Panda 4x4" thuis...
A conclusion is the place where you get tired of thinking.