Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Mijn groene Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door 2cv6 »

Aan lassen zat ik ook al te denken, maar er is behoorlijk wat materiaal weggerot en je kunt er slecht bij om mooi te lassen. Daarna moet je de las ook weer vlak slijpen en je komt er alleen bij met een Dremel of een Powerfile. Kost veel tijd en veel schuurrollen of schuurbandjes. Om het goed te doen moet je de as daarvoor toch uitbouwen. Ik heb hier op het forum gelezen dat een gebruikte as tussen de 30 en 80 Euro zou moeten kosten. Er zullen nog wel extra kosten bij komen. In ieder geval remvloeistof, maar het kan ook zijn dat de remcilinders niet helemaal goed meer zijn en dat ik die dan ook maar meteen ga vervangen. De zaak moet dan toch helemaal los. Waarschijnlijk vervang ik de remslang dan ook maar meteen. De lagers zijn misschien over te zetten mits ze zonder veel geweld los willen komen.
Ik zit nu te overwegen of ik deze investering nog aan deze Panda ga doen, of een andere ga kopen. Het is niet alleen het financiële plaatje maar ook de tijd die er in gaat zitten. Mijn vrouw had al een advertentie van een mooie vervanger gevonden.
Eerst maar even afwachten of er nog een reactie op mijn gevraagd advertentie op dit forum komt, anders maandag eens bellen met een autosloper waar ik een paar maanden geleden een Panda heb zien staan.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Mijn groene Panda

Bericht door michiel van g. »

het probleem is dat veel Panda's hier last van hebben. Latere bouwjaren zijn alleen nog maar slechter. Dus je moet gewoon geluk hebben. Als de rest van de auto nog goed is zou ik er voor kiezen hem op te knappen.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
Panda85
Forumgebruiker
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:41
Locatie: Langenboom

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Panda85 »

2cv6 schreef:Aan lassen zat ik ook al te denken, maar er is behoorlijk wat materiaal weggerot en je kunt er slecht bij om mooi te lassen. Daarna moet je de las ook weer vlak slijpen en je komt er alleen bij met een Dremel of een Powerfile. Kost veel tijd en veel schuurrollen of schuurbandjes. Om het goed te doen moet je de as daarvoor toch uitbouwen. Ik heb hier op het forum gelezen dat een gebruikte as tussen de 30 en 80 Euro zou moeten kosten. Er zullen nog wel extra kosten bij komen. In ieder geval remvloeistof, maar het kan ook zijn dat de remcilinders niet helemaal goed meer zijn en dat ik die dan ook maar meteen ga vervangen. De zaak moet dan toch helemaal los. Waarschijnlijk vervang ik de remslang dan ook maar meteen. De lagers zijn misschien over te zetten mits ze zonder veel geweld los willen komen.
Ik zit nu te overwegen of ik deze investering nog aan deze Panda ga doen, of een andere ga kopen. Het is niet alleen het financiële plaatje maar ook de tijd die er in gaat zitten. Mijn vrouw had al een advertentie van een mooie vervanger gevonden.
Eerst maar even afwachten of er nog een reactie op mijn gevraagd advertentie op dit forum komt, anders maandag eens bellen met een autosloper waar ik een paar maanden geleden een Panda heb zien staan.
Ik ga morgen even mijn sloper bellen of hij de auto ook in wil nemen als deze niet meer kan rollen.
Dan mag je de as van m'n sloop-Selecta wel kopen :)

panda100hp

Re: Mijn groene Panda

Bericht door panda100hp »

Kopen ?? gratis zeker.

Gebruikersavatar
gatti500
Forumgebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 feb 2004 10:53
Locatie: enschede

Re: Mijn groene Panda

Bericht door gatti500 »

nur der tod ist für umsonst....

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door 2cv6 »

gatti500 schreef:nur der tod ist für umsonst....
Internationaal forum is dat hier. :D

@Panda85 Kijk dan eerst even of de veerschotels van de Selecta nog goed zijn. Er is ook nog een mogelijkheid om mijn oude as onder de Selecta te plaatsen.

Gebruikersavatar
gatti500
Forumgebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 feb 2004 10:53
Locatie: enschede

Re: Mijn groene Panda

Bericht door gatti500 »

als die selecta naar de hoogovens gaat zou ik daar nog een paar spullen meer afhalen , de voorremmen bijvoorbeeld , of nog goede delen van de uitlaat....

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Pinda1000 »

gatti500 schreef:de voorremmen bijvoorbeeld
Die heb ik al opgehaald :yes: 8*)

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door 2cv6 »

De nieuwe as zit er onder (bedankt Panda85). Vandaag een proefrit gemaakt. Met de as en de remmen lijkt alles in orde te zijn maar toen ik een stukje 130 Km/u had gereden bleef het gas hangen. Mijn zoon dat dit al vaker mee gemaakt. Toen ik onder de kap ging kijken heb ik ook de oorzaak er van kunnen vinden. Het rubbertje dat aan de gaskabel zit is losgeraakt en wordt bij het gas loslaten mee op gewikkeld op de schijf van de carburateur. De gaskabel komt hierdoor te strak te staan. Ik heb het rubbertje maar verwijderd.
Woensdag met de Panda weer naar de APK.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Panda85
Forumgebruiker
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:41
Locatie: Langenboom

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Panda85 »

2cv6 schreef:De nieuwe as zit er onder (bedankt Panda85).
Graag gedaan! :D

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door 2cv6 »

Ik heb weer APK tot 21-11-2016 :D

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Pinda1000 »

2cv6 schreef:De nieuwe as zit er onder (bedankt Panda85). Vandaag een proefrit gemaakt. Met de as en de remmen lijkt alles in orde te zijn maar toen ik een stukje 130 Km/u had gereden bleef het gas hangen. Mijn zoon dat dit al vaker mee gemaakt. Toen ik onder de kap ging kijken heb ik ook de oorzaak er van kunnen vinden. Het rubbertje dat aan de gaskabel zit is losgeraakt en wordt bij het gas loslaten mee op gewikkeld op de schijf van de carburateur. De gaskabel komt hierdoor te strak te staan. Ik heb het rubbertje maar verwijderd.
Woensdag met de Panda weer naar de APK.
Afbeelding
Goeie tip!

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door 2cv6 »

De Panda is de laatste tijd wat vochtig van binnen. Ook ligt er vaak water bij de rail van de bestuurders stoel. Ik denk dat het water via de deurrubbers binnen komt. Weet iemand hier een oplossing voor? Nieuwe deurrubbers of is de deur strakker af te stellen.

Ook is de linker buitenspiegel wat lam. Verstellen van binnen uit heeft nog nooit gewerkt, maar nu is hij van buiten ook niet meer te verstellen. Zakt gelijk weer naar beneden. Op een site van auto onderdelen zijn diverse spiegels te koop. De prijzen variëren van 7.56 Euro voor een merkloze tot 17.01 Euro voor een van het merk Alkar. Zit er veel kwaliteit verschil in deze spiegels?

Gebruikersavatar
Panda85
Forumgebruiker
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:41
Locatie: Langenboom

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Panda85 »

Mocht je een deurrubber links en buitenspiegel (van binnenuit verstelbaar) willen hebben, als het goed is heb ik die nog liggen (y)
Laatst gewijzigd door Panda85 op 09 nov 2015 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Mijn groene Panda

Bericht door michiel van g. »

vocht kan ook via het deurpaneeltje naar binnen komen. Dat is te voorkomen door achter het paneeltje een stukje plastic te plakken.
Soms komt het ook langs de deurrubbers, en dan daar waar het rubber aan elkaar zit. Soms is daar het metaal ook weg...
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”