Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

panda100hp

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door panda100hp »

Volgens fabrieks voorschriften is dat niet meer nodig (inrijden van de auto) maar daar is het niet iedereen mee eens.

En als je bij http://www.vireoauto.nl/414320/Panda.html" onclick="window.open(this.href);return false; laat tunen . die man zegt dat ze goedkeuring hebben van Fiat Nederland. dit ivm garantie op de motor.

En of er nu 500 km opstaat of 2000 km .dat maak volgens mijn niet uit om hem te laten tunen.

Ik haal het niet !! verbruik 1:16 . Afbeelding

Sirano

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Sirano »

Pandadriver schreef:Tunen..Okee, duidelijk verhaal wat jullie hier zeggen over een 1.2

Vraag : De Panda heeft nu 500 km op de teller staan maar wanneer kan de Panda dan getuned worden ? Nu al of wachten totdat er wat meer kms op staan ?

Deze link stond hier al en lijkt me wel okee maar iemand nog andere tips misschien ?

http://www.vireoauto.nl/414320/Panda.html" onclick="window.open(this.href);return false;


gr Pandadriver
Dat kan gewoon na zijn eerste 1000 kilometer. Geen probleem.

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Sirano schreef:
Pandadriver schreef:Tunen..Okee, duidelijk verhaal wat jullie hier zeggen over een 1.2

Vraag : De Panda heeft nu 500 km op de teller staan maar wanneer kan de Panda dan getuned worden ? Nu al of wachten totdat er wat meer kms op staan ?

Deze link stond hier al en lijkt me wel okee maar iemand nog andere tips misschien ?

http://www.vireoauto.nl/414320/Panda.html" onclick="window.open(this.href);return false;


gr Pandadriver
Dat kan gewoon na zijn eerste 1000 kilometer. Geen probleem.
Okee dank je.

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

13-11...kmstand 800

Bij Auto Alblas geweest om de zwarte dakrails te monteren die nog in bestelling stond.
Vreemde hiervan is dat deze als complete set in diverse kleuren leverbaar zijn maar in het zwart dus niet vlgs de accesoire lijst want daar staan ze niet op.
Dat betekent dan ook ipv rond de 190 euries voor de gekleurde dat de zwarte rond de 265 kosten omdat ze deze niet als set leveren blijkbaar.
Beetje vreemd vindt ik dat overigens want zwart is toch vaak een gangbare kleur dus waarom dan niet bij de set/prijs ?

Omdat het toch weer euries kost ook de rubber mattenset erbij voor de winterse maanden en als kers op de slagroom de echt dure investering van wel 12,00 euries ...De korte dak antenne. (y)

Wordt vervolgt hoop ik ... :yes:

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Zo..weer 2 maanden verder en weinig gereden omdat we in December in Thailand zaten.Huidige kmstand bijna 2000 km en wat ik nu getankt heb komt uit op een verbruik van 1:15 wat ik overigens ook niet echt zuinig vindt.
Mijn vorige Panda 1.2 uit 2010 reedt gemiddeldt zo,n 1:17/18 dus ik ben benieuwd of deze nieuwe het nog wat zuiniger aan gaat doen.

Pandasportvelgen zijn eind November verwisseld voor de winterbanden met plastic wieldoppen en verder heb ik eigenlijk weinig te melden over de Panda...

Wordt vervolgt...

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Paar maanden verder en de Panda staat nu op 6000 km en onlangs even 3 dagen naar Rostock geweest via de de snelweg tot Lubeck.
Autobahn rijden met de teller tussen de 140-160 km gaat prima en hij stuurt dan ook prima en weinig rammeltjes oid binnen.
Panda bevalt ons sowieso goed omdat het gewoon een makkelijk rijdend ding is en qua zitten houden we het ook wel een uurtje of 6 of langer uit zonder klachten :yes:

Benzine verbruik ligt nu op ongeveer 1:15 gemiddeldt maar op de autobahn verbruikte Pandaatje bij deze snelheden en soms wat harder zo,n 1:13 en rondom Rostock op de kleinere wegen werdt het dan zo,n 1:16 .

Onze vorige Panda uit 2010 reedt zuiniger overigens en..Het plaatwerk hiervan was vlgs mij dikker dan van onze huidige .
Inmiddels zitten er al 2 kleine deukjes en een beschadiging aan de Panda .
1 deukje in het voorscherm en 1 in mijn deur inclusief kleine beschadiging omdat er altijd van die hufters zijn die hun deur opengooien en dat doen zonder te kijken of de auto naast hun niet geraakt wordt wordt en zowel...lekker instappen en wegrijden is het dan blijkbaar.
Kinderen doen het ook met in en uitstappen uiteraard en dat zien de ouders dan misschien niet .

Het is een gebruiksvoorwerp voor me maar jammer vindt ik het wel.
Misschien kunnnen de kleine deukjes eruit getrokken worden oid ?

Voorlopige tussen conclusie is dat de Panda het gewoon goed doet , De clima control werkt perfect en zijn we blij mee en ondanks het feit dat ik deze Panda ook qua handgrepen van bijv. de achterklep ook minder vindt dan de 2010 Panda heb ik geen spijt van de aankoop tot nu toe.

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Teller nu op 7500 km ongeveer we rijden weinig en overwegen er nog een klein bedrijfsbusje bij te kopen en de Panda dan weg te doen.
De Panda heeft tot nu toe gedaan waarvoor ie gekocht is..Starten en goed rijden zonder gedoe.
Goed autootje tot nu toe en mocht er geen busje komen blijft de Panda hier nog wel even staan.

gr Pandadriver

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Net terug uit Tsjechie en nog steeds tevreden met de Panda.
Soms moet ie er wat harder aan trekken bergopwaarts en moet ik wat vaker dan ik eigenlijk zou willen terugschakelen maar het is tenslotte geen pk monster dus ik maak er verder geen probleem van.

De afgelopen 5 dagen zo,n 2400 km gereden waarvan 1400 snelweg en daarna binnendoor naar Pernink in Tsjechie en daar vandaan o.a naar Kladno op Dinsdag waar we naar een musicbar geweest zijn om een voor ons bekend bandje uit Austin Texas te zien optreden ( Nowhere bound ) en alles binnendoor op meestal hele kleine wegen.
De andere dagen o.a her en der rond Pernink gereden varierend van bijna in Cheb tot aan Deutshneudorf en wat stuwmeren in de omgeving.
Beetje de auto toerist uitgehangen dus.
Stoelen zitten ook na 700 km rijden op 1 dag nog steeds aardig goed alleen vindt ik de hoofdsteunen wel vrij hard.
Ik zit er dan ook niet tegenaan met mijn hoofd maar mijn dochter vondt het ook niet echt prettig zei ze .
Benzine verbruik blijft nog steeds rond de 1 :15 wat ik niet echt zuinig vindt in vergelijk met mijn vorige Panda maar het is zoals het is en nu naar 11400 km tot aan gisteren te hebben gereden heb ik nog geen spijt van de aankoop gehad.
Het tweede busje komt er niet dus deze Panda blijft nog voorlopig.

Binnenkort, lees Oktober heb ik de Panda een jaar en moet hij vlgs het onderhouds boekje voor de service beurt dat ga ik doen waar ik de auto kocht dus bij auto Alblas ook al moet ik daar een klein uurtje voor rijden mits geen file :no: .

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door bero »

(y) (y) (y)
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

bero schreef:(y) (y) (y)
:yes: ..Ik schrijf hier af en toe maar een beetje met de gedachte dat anderen met zo,n auto of het plan hebben er 1 te kopen er iets mee kunnen.
Ben verder geen auto liefhebber in die zin dat ik er altijd mee bezig ben oid dus mijn bijdrages hier zullen wat beperkt blijven denk ik en zich meer richten op mijn type Panda.

gr Pandadriver

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Dennis023 »

Bedankt voor de update. Fijn dat de Panda het zo goed doet.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Dennis023 schreef:Bedankt voor de update. Fijn dat de Panda het zo goed doet.
:yes:

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Vorige week even naar Auto Albas in Papendrecht gereden voor de eerste beurt .
De Panda is daar gekocht nu een jaar geleden.
Aangezien ik uit Ede kom is Bochane of v.Wirdum natuurlijk logischer om naartoe te gaan maar de mensen van Auto Alblas zijn altijd heel correct als ik ze bijvoorbeeld eens bel met een vraag over de Panda en een klein uurtje rijden zonder file maakt me ook weinig uit dus aangekomen aldaar netjes ontvangen en maar een bakkie koffie genuttigd.

Beurtje stelt uiteraard weinig voor, Wat olie en een oliefilter en de ruitesproeier vloeistof bijgevuld .
Totaalprijs 105 euro inlclusief btw.
Kan ik me ook niet echt een bult aan vallen dus hun tevreden hoop ik en ik ook.

Inmiddels 12500 km gereden en tot nu zonder problemen.
Vandaag de winter banden laten monteren en de Panda Alu. velgen incl de banden netjes opgeborgen tot ergens in 2017.

So far So good... :yes:

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Dennis023 »

Die 105 euro valt erg mee. Fijn dat je het ook de leverende dealer gunt om daar uit te laten voeren. Ik weet zeker dat de dealer dat ook waardeert.
In de autobranche is het vaak een kweste van elkaar gunnen.
Toen ik mijn auto in april kocht zei ik tegen de verkoper; ik wil graag in een keer de juiste prijs voor mijn inruiler i.c.m de actie die ze toen hadden, zodanig dat we beide een goed gevoel bij de transactie hebben en dat is gelukt.
In ruil daarvoor blijf ik ze trouw met onderhoud. Ik ga niet voor een klein financieel voordeel ergens anders heen.
Jouw volgende beurt is over 12 maanden, iets duurder ivm vervangen van bougies.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Pandadriver
Forumgebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 okt 2013 10:14
1e Panda-achtige: Zwarte Panda 1.2 Lounge 2015

Re: 1.2 Lounge 2015 ervaringen / verslagen ...

Bericht door Pandadriver »

Toen ik daar was om de Panda te kopen kreeg ik van hun nog wat extra korting omdat ik niks inruilde en niet moeilijk deedt over de prijzen van de extra accesoires ect.
Dat vondt ik toen al netjes plus het feit dat ze net als mij gewoon makkelijk zaken doen en ik gun ze uiteraard ook de eurootjes voor het stukje onderhoud aan de Panda.
Al verdienen ze ook niet de hele wereld uiteraard met een factuur van 105 euro incl btw :mrgreen:
Het is geen mega groot bedrijf zo te zien en ze zijn daar gewoon vriendelijk en houden het lekker simpel zo te zien dat kan ik wel waarderen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”