Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Moderators: Erik 319, michiel van g.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
- 1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Laatste tank stevig doorgereden , regelmatig snelheden van 150 km/uur gereden. Verder 130, 120 en 100 km/uur, met de eco knop uit . Hierbij 1op15,8 gehaald.
Het blijft lachen in een panda
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 09 jan 2016 18:59
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Het lijkt of deze op aardgas zuiniger is dan de benzine.v.d.schuit schreef:Ik rij op aardgas(CNG), 1/21 op laag calorisch en 1/25 hoog calorisch. Dit is gemiddeld aan de pomp, maar hij start op benzine dus het geen 100% zuiver beeld. Snelwegen vindt hij echt véél leuker dan haal ik 1/23 op laag en 1/28 hoog calorisch. De natural power versie heeft iets meer weerstand want hij staat wat hoger op de benen (net als de trekking).
1/23 op snelwegen hoe hard rij je dan op de snelweg?
Raad je de aankoop van een panda op cng aan?
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Ik blijf verbazen af toe over de resultaten. Op de snelweg met 130 km p/u haal ik maar krap 1 op 14,5 / 1 op 15.
Dan met 3 mensen in de auto.
In stad met redelijke zware rechtervoet 1 op 9 / 1 op 10.
Als ik heel zuinig wil rijden kom ik aan de 1 op 17,5 op snelweg, maar dan mag ik absoluut niet boven de 120 op de teller komen.
Dus de 80 twinair moet dan wel flink geknepen zijn ten opzichte van de 85 twinair.
Dan met 3 mensen in de auto.
In stad met redelijke zware rechtervoet 1 op 9 / 1 op 10.
Als ik heel zuinig wil rijden kom ik aan de 1 op 17,5 op snelweg, maar dan mag ik absoluut niet boven de 120 op de teller komen.
Dus de 80 twinair moet dan wel flink geknepen zijn ten opzichte van de 85 twinair.
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Sirano, ik heb precies hetzelfde, nu heb ik wel een automaat dus al iets onzuiniger, maar normaal gebruik boven de 1/15 is onmogelijk met mijn auto. Daarom ook weer gekozen voor LPG omdat het dan meevalt, de prijs voor een liter is anzienlijk goedkoper, dus minder erg wanneer hij iets meer gebruikt.
Mijn vriendin heeft een 2015 panda en ook die komt niet boven de 1/15 uit, erg appart !
Mijn vriendin heeft een 2015 panda en ook die komt niet boven de 1/15 uit, erg appart !
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Fiat is zijn image aan het veranderen... van zuinige kleine auto's... naar Cult auto's...
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Ik kom tot nu toe op zo'n 1:16,5 waarbij ik wel een hele vlotte rijstijl heb met snel optrekken en regelmatig even tussen de 130-150.
Ik ben hier heel tevreden over. Ik heb wel het idee dat het chip-tunen hem zo zuinig laat rijden in mijn rijstijl omdat dit minder moeite kost.
Ik ben hier heel tevreden over. Ik heb wel het idee dat het chip-tunen hem zo zuinig laat rijden in mijn rijstijl omdat dit minder moeite kost.
Groet,
John
John
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Wanneer je 190 rijdt dan zie je de tank bijna leeglopen.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 jan 2016 15:31
- 1e Panda-achtige: TwinAir 65 Edizione Cool 2013
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Volgens de BC 5,4 liter op 100 km, voornamelijk snelweg en provinciale weg 40 kilometer per dag woon week verkeer met een maximumsnelheid van 110 km/u. Niet de beloofde 1 op 25 helaas. Ik rij nu wel op winterbanden, op zomerbanden is het 5,2 liter en het startstop systeem werkt niet.
Iemand tips om deze Panda zuiniger te kunnen rijden, bijv. ander schakelmoment dan bij 2500 toeren?
Iemand tips om deze Panda zuiniger te kunnen rijden, bijv. ander schakelmoment dan bij 2500 toeren?
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Die boordcomputer is niet te vertrouwen, het beste is Liters getankt delen door gereden KM's.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Ik zou het andersom doen.
Km gedeeld door liters.
Km gedeeld door liters.
312=500 319=Panda.
- m1karabijn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 09 sep 2015 17:12
- 1e Panda-achtige: Panda Twin Air Lounge Sempre 2012 105 Pk
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Ik vind het altijd knap die verbruiken.
Bij mij is 1:13 het meest haalbare en ik weet het wel rij veel in de stad en rij lekker door maar dan nog zijn de verschillen heel erg groot met sommige Panda rijders.
IK heb 1X met een tank 1:15 gehaald met veel snelweg en niet harder gereden als 110 Km per uur.
Ik deel het aantal liters door de kilometerstand dus niet via de boordcomputer misschien moet iedereen dat doen en krijgen we een heel ander beeld van het gebruik van de Panda.
Bij mij is 1:13 het meest haalbare en ik weet het wel rij veel in de stad en rij lekker door maar dan nog zijn de verschillen heel erg groot met sommige Panda rijders.
IK heb 1X met een tank 1:15 gehaald met veel snelweg en niet harder gereden als 110 Km per uur.
Ik deel het aantal liters door de kilometerstand dus niet via de boordcomputer misschien moet iedereen dat doen en krijgen we een heel ander beeld van het gebruik van de Panda.
- Alexander
- Forumgebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18 okt 2015 21:19
- 1e Panda-achtige: Panda 4x4 Climbing Twinair Turbo105 PK
- Locatie: Oegstgeest
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Dat is wat ik ook altijd doe,na het tanken de teller op nul.m1karabijn schreef:Ik vind het altijd knap die verbruiken.
Bij mij is 1:13 het meest haalbare en ik weet het wel rij veel in de stad en rij lekker door maar dan nog zijn de verschillen heel erg groot met sommige Panda rijders.
IK heb 1X met een tank 1:15 gehaald met veel snelweg en niet harder gereden als 110 Km per uur.
Ik deel het aantal liters door de kilometerstand dus niet via de boordcomputer misschien moet iedereen dat doen en krijgen we een heel ander beeld van het gebruik van de Panda.
En dan even delen door het aantal getankte liters de volgende tankbeurt.
Maar kom ook niet zuiniger als 1/12 bij normaal gebruik ,meestal korte ritten.
Maar ja het is niet anders....
Ik denk ook zeker dat het bij mij door het hogere gewicht komt en de Cross/winter banden en de 4x4 aandrijving.
Gr,Alex
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Mijn verbruik is berekend. (De boordcomputer geeft zelfs nog zuiniger aan.)
Groet,
John
John
- Zoomer
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
- 1e Panda-achtige: 1100 Smile
- 2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
- Locatie: Arnhem
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 8 times
- Contacteer:
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Hier ook een verbruik dat tegenvalt (ook automaat 85pk lounge). Maar hij rijdt zo lekker vroemmm...
Gemiddeld 1 op 14,6. Zuinigste ooit: 1 op 16,26
Gemiddeld 1 op 14,6. Zuinigste ooit: 1 op 16,26
Groetjes Zoomer
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////
Re: Gebruikers ervaring - Verbruik 60/85 PK Twin Air
Lol, leuk dat jij ook met die waardes aankomt.
Rijd ik toch niet verkeerd ondanks zware rechtervoet
Rijd ik toch niet verkeerd ondanks zware rechtervoet