Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

clx Benny

Discussie over het tunen en stylen van de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

clx Benny

Bericht door lenny »

De Lancia is zo ondertussen wel 'klaar', en ben daarbij altijd in dubio geweest of het nu een soort van racer moet zijn of toch wat geschikter voor dagelijks gebruik, maar hoef binnenkort niet meer te kiezen 8) want ben binnenkort eigenaar van een rode 1000 clx uit '91 met slechts 75000km!. Van 'beertje' hier op het forum. Volgens het onderhoudsboek is er de laatste 13 jaar gemiddeld 1500km per jaar mee gereden.Ook nagenoeg geen roest, behalve onderkant van de deuren zoals gewoonlijk :roll:
De lancia is voor 'gewoon scheuren, niet zeuren', en de clx wordt (voor zover nodig) netjes opgeknapt, maar dan wel met wat persoonlijke aanpassingen die niet ten koste zullen gaan van de strakke basis. Vooral het rode blik naast de grijs-rode stof binnenin vind ik zeer charmant, en het is juist dat soort retro-charme die ik wil behouden.

om een beetje een idee te geven wat in eerste instantie het plan van aanpak;
Motor;
-grote beurt, filters etc.
-alles netjes maken, zoals b.v. kleppendeksel en e.a. aan licht geroeste steunen lakken

Carroserie;
-deuk tussen deur en wiel rechts, en roest onder de deuren, zo netjes mogelijk wegwerken. Onder zie je een photoshop van wat ik in gedachte heb om het zelf te kunnen afwerken; een stootstrip scheid de iets donkerder gelakte onderkant(incl de dorpels), kleur matchen gaat toch nooit 100% lukken en ziet er helemaal niet verkeerd uit volgens mij.
-nieuwe achterbumper, is nu gedeukt

Interieur;
hoeft niet veel aan te gebeuren. alleen is de bestuurders zitting beschadigd, misschien een ander stuur.

onderstel;
-verlagen... Achterveren heb nog e.a. van liggen en schroefset delen zijn reeds besteld :P , leek me een intressantere methode als gewone verlagingsveren, geeft meer mogelijkheden.
-velgen zijn nog nader te bepalen, geen extreme breedtes ofzo, misschien cinq staal o.i.d.

Deze was om eens te kijken wat voor een effect de iets donkerdere onderkant met zwarte strip heeft,en of het afbreuk doet aan de panda, maar denk het niet.
Fiat-Panda-v2.jpg
Dit is de clx in kwestie en mijn schets versie ernaast
panda-voorlopigeversie.jpg
Dus binnenkort eindelijk eens een nette glimmende auto...wat een verademing!

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: clx Benny

Bericht door Robert100HP »

(y) "Een mooie glimmende auto" _O_ _O_ ........ tot dat het arme ding weer gruwelijk wordt mishandeld in een verlaten wasstraat. :yes: :yes:

Grtz Rob
Laatst gewijzigd door Robert100HP op 29 mar 2016 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: clx Benny

Bericht door Pinda1000 »

Leuk hoor! Denk niet dat je je lang kan inhouden met Panda..... :P

Ik heb nog een mooie aanpasing gevonden voor de schroefset 8)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

Robert100HP schreef:....... tot dat het arme ding weer gruwelijk word mishandelt in een verlaten wasstraat
hahaha, had ik kunnen verwachten, en terecht misschien :mrgreen: . Maar nee, dat is bij deze echt geen optie :no: :no:

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

Pinda1000 schreef:Ik heb nog een mooie aanpasing gevonden voor de schroefset 8)
wat voor een aanpassing?

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: clx Benny

Bericht door Dennis023 »

Leuk dat de auto binnen de club blijft.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: clx Benny

Bericht door Romeo »

Toch weer een Panda dus (y)
Ik ben, net als de anderen, benieuwd hoe lang je jezelf in weet te houden :mrgreen:
Cinq/Sei wielen komen er bij mij ook onder. Maar tegen de tijd dat ik bij mijn Panda zo ver ben zul je inmiddels wel een aantal velgensets verder zijn denk ik, dus no worries 8*)
En leuk lenny dat je nu ook clublid wordt want je hebt (Zo meteen) weer een Panda en met zo veel gezelligheid binnen onze club, mooie meetings en een mooi clubforum kun je natuurlijk niet anders :wink:

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

Milan schreef:Ik ben, net als de anderen, benieuwd hoe lang je jezelf in weet te houden :mrgreen:
Jullie kennen mij alleen van 2 gerolde autotjes dus die gedachte is voor jullie logisch. Ik heb ook een andere kant, in de zin van dat ik b.v. een racefiets uit 1910 e.a, tot nieuwstaat heb gerestaureerd, om maar iets te noemen. de lancia wou ik ook eigenlijk nooit rollen, tot ik ontdekte dat er een gat in het spatbord zat ter grote van een tennisbal en veel diepe krassen, en nu wil ik, juist naast de ruwe lancia, eens een net exemplaar. Dat is ook de reden dat ik ben gaan zoeken.
Of het allemaal verloopt zoals boven is aangegeven zal de toekomst leren, maar het zal met respect voor de panda zoals die is gebeuren. verpesten 'mag' ik niet, en vooral wil ik niet.
Milan schreef: En leuk lenny dat je nu ook clublid wordt want je hebt (Zo meteen) weer een Panda en met zo veel gezelligheid binnen onze club, mooie meetings en een mooi clubforum kun je natuurlijk niet anders :wink:
Je hoeft het niet te verkopen hoor, heb binnenkort inderdaad een goede reden en staat al in de planning; van profiteur, naar donateur :mrgreen:

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: clx Benny

Bericht door Romeo »

lenny schreef: En leuk lenny dat je nu ook clublid wordt want je hebt (Zo meteen) weer een Panda en met zo veel gezelligheid binnen onze club, mooie meetings en een mooi clubforum kun je natuurlijk niet anders :wink:
lenny schreef:Je hoeft het niet te verkopen hoor, heb binnenkort inderdaad een goede reden en staat al in de planning; van profiteur, naar donateur :mrgreen:
Is Dennis023 zijn schuld, die wil dat ie in de club blijft 8*) :rofl:

Oké genoeg grappen gemaakt (voor nu)
Ik wens je alvast veel plezierige kilometers met de Panda en ben benieuwd hoe de auto wordt op termijn. En da's wel gemeend.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: clx Benny

Bericht door Robert100HP »

lenny schreef:Jullie kennen mij alleen van 2 gerolde autootjes dus die gedachte is voor jullie logisch.
:no: :no: Hierna nog te noemen: verhoogde schroefveer kokers, ingekorte schokbrekers en meer van dit soort aanpassingen. Jij bent lekker creatief bezig en voor ons is het weer leuk om het te lezen/bekijken.

Grtz Rob

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

ooh ja, natuurlijk zal er e.a. aan zelfgemaakte of aangepaste onderdelen de revue passeren :yes:

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: clx Benny

Bericht door Dennis023 »

we gaan het sowieso volgen, dit topic :yes:
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: clx Benny

Bericht door Ivo »

Eeeeindelijk. Kan je ook meteen je clublidmaatschap aanvragen en hoef je niet meer een straat verderop te parkeren bij evenementen :P

Maar mooie aanwinst (y) . Binnenkort verwachten we dus foto's en updates. De eerste aanpassing zal zeker te maken hebben met wieldoppen verwijderen?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: clx Benny

Bericht door lenny »

Hij staat in breda! (y) Het rijdt prima, geen bijzonderheden onderweg, wel trilling op de snelweg; dat waren de wieldoppen...dus die zijn eraf, ivo :yes: . nu zie je alleen wel krokante velgjes. Zondag zal er wel een update komen als het goed is.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: clx Benny

Bericht door Pinda1000 »

Je moet wel even je profiel bijwerken :P

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”