Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Nieuwe Remschijven en Blokken

Discussie over het tunen en stylen van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door ImcoPoelman »

Afgelopen zaterdag samen met PandaPower remschijven en blokken vervangen in zijn schuur in Zoetermeer.

Zie hier het resultaat
Afbeelding

Afbeelding
Remschijf: Brakemax € 101,62 ex BTW
Remblokken: Brembo € 46,80 ex BTW
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door Dennis023 »

Hoi Imco,
Zomaar vervangen of waren ze sowieso aan vervanging toe. Het staat wel mooi als je zo door de velgen heen kijkt. Hoeveel kilometer heb je met die oude gedaan?
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Timon147
Forumgebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door Timon147 »

Mooie remmen. Merk je al veel verschil?

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door ImcoPoelman »

@Dennis023, Remblokken waren op en remschijf was behoorlijk ingesleten, km stand stond op 81000, ik weet niet de gehele geschiedenis van de auto omdat ik hem gekocht heb op 53000km. Nodig was het zeker wel !

@Timon147, Remmen doet hij veel beter, ik had deze ook op de 100HP.

Helaas geven ze wel iets meer remstof dan originele remblokken, maar dat heb ik er wel voor over. Iets vaker wassen dan maar.

Na de winter gaan de huidige velgen bij de vrouw onder de Panda en ik ga denk ik de volgende velgen kopen:

Afbeelding
Maat : 7 x 17 inch
Steek : 4/98
ET : 37
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door Dennis023 »

81.000 km klinkt wel als het eerste setje schijven en blokken, want jij rijd ook lange afstanden toch? Bij veel lange snelweg kilometers rem je weinig en doe je langer met een set.
Die zwarte velgen zien er goed uit, en daar zie je het remstof ook niet zo snel op (ik kan dat weten met mijn zwarte velgen)
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Fijat
Forumgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 dec 2008 19:37

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door Fijat »

ImcoPoelman schreef:Afgelopen zaterdag samen met PandaPower remschijven en blokken vervangen in zijn schuur in Zoetermeer.Afbeelding
Remschijf: Brakemax € 101,62 ex BTW
Hallo.

Ik moet voor de apk ook mijn schijven vervangen, zat zodoende wat op internet te zoeken, en kwam zo jouw bericht tegen. Bij mij slijten de schijven nooit, maar zien er altijd uit of er helemaal geen remblokken overheen gelopen hebben, je weet wel, roest en bijna geen blanke baan te zien. Komt omdat ik altijd nogal voorzichtig rem, ik heb dat bij elke auto. Als ik nu bij Autopartsonline kijk kan ik qua kwalitiet standaard, Brembo, of die geboorde schijven van Brakemax nemen. Vraag is hoe jou die Brakemax schijven tot nu toe bevallen, ik dacht misschien dat ik bij de duurdere en geboorde schijven mogelijk iets minder last van die roestzooi zal hebben?

Groet, Jan.

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door ImcoPoelman »

Roesten doen ze allemaal, na een wasbeurt zijn ze helemaal verroest, maar na een paar honderd meter rijden, glimmen ze weer perfect.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door Pinda1000 »

Moet je wel je remmen gebruiken......

Fijat
Forumgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 dec 2008 19:37

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door Fijat »

Pinda1000 schreef:Moet je wel je remmen gebruiken......
Dat is inderdaad altijd mijn probleem; voor de apk moet de "blinkende band" minimaal de helft van de totale oppervlak-hoogte zijn, maar bij mijn schijven kun je überhaupt nauwelijks zien dat er iets blinkt. De schijven zijn ook nergens ingesleten, alle aangetaste plekken en roest ligt als het ware óp het oppervlak van de schijf, eigenlijk onbegrijpelijk als je bedenkt dat de schijf toch tussen de remblokken door loopt en daardoor toch schoon zou moeten blijven.
Dus, egenlijk moet ik een schijf/remblok combinatie hebben die bij anderen in een hoog tempo de schijf opslijt, dat zou op mijn auto net voldoende zijn om de schijven schoon te houden.

Ik weet trouwens niet of geperforeerde schijven daar iets aan bijdragen; bij de motorfietsen zei men vroeger dat die gaten er voor zorgden dat het water tussen de schijf en de blokken weg kon komen zodat de schijf in de regen eerder drooggeremd werd, maar daar lees je tegenwoordig niets meer over.

Groet, Jan.

mark660
Forumgebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2014 09:26
1e Panda-achtige: geen meer
Locatie: Roermond

Re: Nieuwe Remschijven en Blokken

Bericht door mark660 »

Fijat schreef:
Pinda1000 schreef:Moet je wel je remmen gebruiken......
Dus, egenlijk moet ik een schijf/remblok combinatie hebben die bij anderen in een hoog tempo de schijf opslijt, dat zou op mijn auto net voldoende zijn om de schijven schoon te houden.

Ik weet trouwens niet of geperforeerde schijven daar iets aan bijdragen; bij de motorfietsen zei men vroeger dat die gaten er voor zorgden dat het water tussen de schijf en de blokken weg kon komen zodat de schijf in de regen eerder drooggeremd werd, maar daar lees je tegenwoordig niets meer over.

Groet, Jan.
Heb dat probleem ook , op beide panda's nog de eerste blokjes, nauwelijks gesleten.
bij motorfietsen is het voor het schijfremslot te bevestigen , om vervolgens te vergeten......
Daags voor de apk een paar keer flink remmen....

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”