Ik heb een probleem waar ik mee zit en ik hoop bij jullie tips en advies op te kunnen doen.
Mijn Panda 900 Hobby uit 1996 heeft ondertussen meer als 160.000 op de teller staan en ik heb er al genoeg aan laten doen.
(lees nieuwe koppakking, laswerkzaamheden aan de achteras en recent nog een nieuwe dynamo geplaatst)
Ik ben erg gehecht aan de auto en ik wil er dan ook alles aan doen om het volgende probleem op te lossen.
Het probleem is:
Als ik de sleutel omdraai, wordt soms wel, maar meestal niet de brandstofpomp aangestuurd. Nou ja dat was eerst de meest duidelijke aanwijzing.
Als ik dan net zo lang heen en weer draai totdat ik de brandstofpomp wel hoor aanslaan, dan is het starten en gaan. Tijdens het rijden verder nooit
problemen gehad. De storing is niet consequent en ik merk geen verschil met nat of droog weer. Het enige dat wel opvalt dat hoe langer er tussen zit, hoe beter (sneller) hij het wel doet.
Het volgende heb ik al getest:
Brandstofpomp aangesloten op achterruitverwarming en dan zoemt hij tevreden rond. Echter starten is dan nog steeds willekeurig.
(In het schema dat ik hier heb gevonden van de ECU is ook te zien dat het relais dat de brandstofpomp aanstuurt ook de bobines en het inspuitventiel aanstuurt)
Hierop het relais vervangen en de contacten schoongemaakt voor zover dit lukt. (hier nog tips voor?)
De ECU krijgt spanning binnen vanuit het contactslot, alleen zoek ik nog wel het precieze punt waar de ECU de massa vandaan krijgt? (iemand misschien een foto of idee?)
En daarbij misschien test ik verkeerd dus ik ben ook nog wel benieuwd naar het stekkertje uit dit bericht http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... je#p123258 echter ik heb em vandaag niet kunnen vinden. (iemand mogelijk ook een foto of andere uitleg waar te zoeken?)
Verder heb ik de leesring voor de sleutelcode doorgemeten en die komt uit op 32 ohm (dit klopt dacht ik ergens te lezen, correct me if I am wrong)
Alle stekkers die ik tot nu toe heb gevonden, zagen er niet gecorrodeerd uit, maar allemaal toch schoongemaakt en waar mogelijk beetje opgeschuurd.
Ik hoop er wel achter te komen waar deze storing vandaan komt.
Dus ik hoor graag alle mogelijkheden en oplossingen.
Alvast hartelijk bedankt.
1. Zekering en aansluitingen brandstofpomp
2. Massa brandstofpomp (veiligheidsschakelaar)
3. Contactslot