Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Wollie de Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panda-Rox
Forumgebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2009 13:57
1e Panda-achtige: 750 CL 1988
2e Panda-achtige: 1000 i.e. CLX 1991
Locatie: Lelystad

Wollie de Panda

Bericht door Panda-Rox »

Hallo allemaal,

Aangezien ik al een tijdje mee lees op dit forum en wij (mijn vrouw en ik) stiekem ook wel gek zijn op onze Panda, vond ik het hoogtijd om eens een eigen topic te starten over het reilen en zeilen van onze Panda genaamd Wollie.
Die bijnaam heeft zij te danken (ja het betreft een vrouwelijke Panda) aangezien kort na de aankoop al het dempingwol uit de uitlaat kwam gezet.
Met als resultaat, toen er geen dempingwol meer over was, ze stationair klonk als een paar rammelende flesjes. Heel apart :mrgreen:

Ons Panda virus begon met een rode 750CL uit 1988. Ik zocht op dat moment een goedkope kleine Fiat om de wintermaanden mee door te komen.
Deze had 4 versnellingen, wat kleine roestplekjes en een verse apk. Het was voor mij de perfecte auto die ik op dat moment zocht.
We hebben er toen veel lol in beleefd en zijn er zelfs één keer mee naar Denemarken gereden in een ijskoude winter.
Na enige tijd was deze echter carrosserietechnisch te slecht om op te knappen waarna ik de Panda heb gedemonteerd in onderdelen.

Het bleef echter kriebelen en er moest dus weer een Panda komen, het liefst weer een rode.
Na wat gestruin op het internet kwamen we een rode Panda 1000 CLX tegen ergens in het verre noorden van het land.
De foto's waren wat onscherp, flink stukje rijden, maar deze had weinig kilometers......dus toch maar afgereisd richting de bewuste Panda.
Bij aankomst zag ik al meteen dat dit een heel net exemplaar was. Ik was er dan ook snel over uit...Verkocht!
We hebben haar gekocht van de eerste eigenaresse die de auto altijd binnen had staan in de dubbele garage.
S'winters durfde ze niet de weg op met de Panda dus bleef deze binnen staan.

Inmiddels zijn we een aantal jaren verder en bevalt de Panda nog steeds prima.
Om haar duurzaamheid te waarborgen heeft ze een antiroest behandeling gekregen van Fluid Film.
Daarnaast heb ik haar een lak-verzegeling gegeven waardoor ze jaren beschermt blijft.
Naast de Panda hebben we nog een aantal andere Fiats in de verzameling, hierdoor wordt de Panda alleen gebruikt met toerritten, evenementen en zondagse ritjes.

Na al dit gepraat nog even twee foto's van onze Panda.
Groetjes Alex.

Afbeelding

Afbeelding

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Wollie de Panda

Bericht door Romeo »

Wat een prachtige Panda 8*)
Ik zie wel, aan het onderschrift, dat de Panda in goede Fiat huize is. (y)
Welkom op ons forum.

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Wollie de Panda

Bericht door Erik` »

Wat een plaatje inderdaad!
Welkom :wink:

Beertje
Forumgebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mei 2015 14:08
1e Panda-achtige: 1100 Hobby Selecta 1994
2e Panda-achtige: twinair '13

Re: Wollie de Panda

Bericht door Beertje »

Wat een plaatje is Wollie, ik mis in het Fiat rijtje nog een illuster voorganger van de Croma, de fiat Argenta
ik rij er dagelijks langs en staat te koop voor 650 euro, zou 'm bijna zelf kopen maar heb helaas al 4 pandas

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Wollie de Panda

Bericht door Erik` »

Beertje schreef: maar heb helaas al 4 pandas


:rofl:

Gebruikersavatar
Zoomer
Berichten: 799
Lid geworden op: 10 dec 2003 13:10
1e Panda-achtige: 1100 Smile
2e Panda-achtige: 80pk Twinair Lounge Automaat
Locatie: Arnhem
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: Wollie de Panda

Bericht door Zoomer »

Inderdaad een prachtexemplaar (zo op het eerste gezicht)! Leuk dat je 'm eens hier laat zien!
Mooi dat ie vertroeteld wordt!

Ik hoop dat je eens een van onze toertochten (bijv. 11 juni) komt 'uitproberen' zodat we 'm in levende lijve kunnen aanschouwen.
Groetjes Zoomer :D
Afbeelding
////Panda 1100 Smile////Azzurro Astrale////09-2002////

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”