Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Horten en stoten vooruit komen.
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Wat is het resultaat van de Bobines vervangen, de Panda312 van mijn vriendin heeft het zelfde probleem, voordat ik 100 ga besteden, graag de bevindingen ?
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 19 mei 2017 14:18
- 1e Panda-achtige: Panda 312 Lounge 85PK
- Locatie: Vught
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Na een week kan ik vertellen dat het scheelt. Tevens heb ik een toevoeging gedaan bij het tanken van superplus98 benzine. Dit op een lege tank. Ben nu ongeveer 300 km verder en het probleem is verholpen.
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Bedankt voor de feedback. Daar hebben we wat aan. Dus bij hortende en stotende 312's twinair eerst naar de bobines kijken.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Nou hier mijn verhaal.
Bougies vervangen, geen resultaat
Boubine vervangen, geen resultaat
Olie en filter vervangen, geen resultaat
Naar de Garage aan de computer, geen problemen gevonden en met een rekening van 50 euro naar huis gestuurd.
Savali Tuning, WEL resultaat, helaas wel een hoop kosten moeten maken.
Bougies vervangen, geen resultaat
Boubine vervangen, geen resultaat
Olie en filter vervangen, geen resultaat
Naar de Garage aan de computer, geen problemen gevonden en met een rekening van 50 euro naar huis gestuurd.
Savali Tuning, WEL resultaat, helaas wel een hoop kosten moeten maken.
- Sic58
- Forumgebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 15 okt 2015 20:31
- 1e Panda-achtige: Panda 169 Active 1.1
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Ik denk dat een software update met de Fiat uitleescomputer (Witech) ook had geholpen.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 19 mei 2017 14:18
- 1e Panda-achtige: Panda 312 Lounge 85PK
- Locatie: Vught
Re: Horten en stoten vooruit komen.
@Imcopoelman Wat ik dan wel weer jammer vind is dat zo'n Fiatgarage 50 euro in rekening brengt zonder even verder te zoeken. De monteur had ook kunnen controleren zoals Sic58 al vertelde of er een update was. Maar ik merk al dat dit niet Fiat eigen is. Bij Opel is het nog erger. Mensen het bos in sturen en een hoop geld lichter.
Wat heeft Savali Tuning nu gedaan om het probleem te verhelpen?
Wat heeft Savali Tuning nu gedaan om het probleem te verhelpen?
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Laatste update
Stotteren is weer terug, vooral bij koude motor tussen de 2000 en 2750 rpm begint hij weer te stotteren, zelfs V-Power en Euro95 vergeleken, dit had geen verschil.
Nu ergens in Augustus terug naar Savali en dan wordt er software van een Fiat 500 ingezet, deze heeft fabrieks af al 105PK (op papier), hopelijk zit het probleem in de orginele software en ben ik er dan vanaf.
De software update van 80PK van 100+PK, WOW wat een verschil, wanneer ik een hele week op ECO rijdt zowel in de stad als snelweg, haal ik nu 1/14,5 ipv 1/13, deze week aan het testen met ECO uit, normaal zat ik dan 1/15,3.
Stotteren is weer terug, vooral bij koude motor tussen de 2000 en 2750 rpm begint hij weer te stotteren, zelfs V-Power en Euro95 vergeleken, dit had geen verschil.
Nu ergens in Augustus terug naar Savali en dan wordt er software van een Fiat 500 ingezet, deze heeft fabrieks af al 105PK (op papier), hopelijk zit het probleem in de orginele software en ben ik er dan vanaf.
De software update van 80PK van 100+PK, WOW wat een verschil, wanneer ik een hele week op ECO rijdt zowel in de stad als snelweg, haal ik nu 1/14,5 ipv 1/13, deze week aan het testen met ECO uit, normaal zat ik dan 1/15,3.
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Na weer 2 tanken gereden te hebben vallen de resultaten tegen.
1 week zonder ECO knop in de stad, kom ik net op 1/15
1 week met ECO in de stad en zonder buiten de stad, kom ik uit op 1/15,6
Maar ja, de POWER die we ervoor terug hebben gekregen is niet normaal, niet meer stotteren in de bochten wanneer de automaat in een lage versnelling zit.
Nog even ter info, we rijden wel op 16 inch velgen met 195x45x16 banden.
1 week zonder ECO knop in de stad, kom ik net op 1/15
1 week met ECO in de stad en zonder buiten de stad, kom ik uit op 1/15,6
Maar ja, de POWER die we ervoor terug hebben gekregen is niet normaal, niet meer stotteren in de bochten wanneer de automaat in een lage versnelling zit.
Nog even ter info, we rijden wel op 16 inch velgen met 195x45x16 banden.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 dec 2014 17:22
- 1e Panda-achtige: Lounge 85 Twinair turbo 2012
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Ik rij altijd zuiniger dan 1 op 20 maar ik heb geen automaat en die van mij is standaard 85pk. Ik gebruik nooit eco en heb de airco altijd aan. Mijn record is 1 op 27.
Als je gewoon rustig optrekt en niet harder dan 100 rijdt moet je makkelijk zuiniger kunnen rijden. Als ik alleen stadsverkeer rij dan rij ik rond de 1 op 15.
Het klinkt net alsof je luchtmassameter niet goed werkt... te rijk en haperen. Trek je stekker eens van je luchtmassameter af en kijk eens of je corrosie kan vinden.
Mijn Punto Twinair hield ook in maar voornamelijk bij volgas tussen de 2000-3000 toeren. Niet heel merkbaar maar ik merkte het zeker wel. Duurde drie garagebezoeken en toen bleek dat de injectoren en/of brandstofsysteem vervuild was. Bij mij ontstaan na gebruik van E10. Twee flesjes Forte brandstofreiniger erin en twee lange ritten verder en de motor liep weer als een zonnetje.
Als je gewoon rustig optrekt en niet harder dan 100 rijdt moet je makkelijk zuiniger kunnen rijden. Als ik alleen stadsverkeer rij dan rij ik rond de 1 op 15.
Het klinkt net alsof je luchtmassameter niet goed werkt... te rijk en haperen. Trek je stekker eens van je luchtmassameter af en kijk eens of je corrosie kan vinden.
Mijn Punto Twinair hield ook in maar voornamelijk bij volgas tussen de 2000-3000 toeren. Niet heel merkbaar maar ik merkte het zeker wel. Duurde drie garagebezoeken en toen bleek dat de injectoren en/of brandstofsysteem vervuild was. Bij mij ontstaan na gebruik van E10. Twee flesjes Forte brandstofreiniger erin en twee lange ritten verder en de motor liep weer als een zonnetje.
Fiat Panda 2012 Lounge Twinair Turbo 85
Citroen DSpecial 1972
Citroen DSpecial 1972
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Waar kan ik die stekker vinden ? Foto ?
De auto heeft dit namelijk al vanaf het begin, injectoren gewisseld met andere Panda, het probleem was daardoor niet verholpen.
Ik zal anders ook een van de Forte bestellen.
30 augustus terug naar Savali, dan gaat de software van een 500 erin, werkt dat niet, dan mag de vrouw beslissen, tuning zo laten of terug naar origineel met geld terug.
De auto heeft dit namelijk al vanaf het begin, injectoren gewisseld met andere Panda, het probleem was daardoor niet verholpen.
Ik zal anders ook een van de Forte bestellen.
30 augustus terug naar Savali, dan gaat de software van een 500 erin, werkt dat niet, dan mag de vrouw beslissen, tuning zo laten of terug naar origineel met geld terug.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 05 dec 2014 17:22
- 1e Panda-achtige: Lounge 85 Twinair turbo 2012
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Ik zou Forte erin gooien , twee flesjes! En dan een flinke rit rijden. Waar de luchtmassameter zit? Geen idee om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit aan een twinair gesleuteld. Wat soms helpt is het onderdeel op internet op te zoeken zodat je weer hoe deze eruit moet zien en kijken of je hem kan vinden op je inlaat traject.
Fiat Panda 2012 Lounge Twinair Turbo 85
Citroen DSpecial 1972
Citroen DSpecial 1972
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Horten en stoten vooruit komen.
Het lijkt echt een TwinAir kwaal te zijn, mijn splinternieuwe Panda heeft het ook bij een bepaalde manier van Gas geven sputtert hij ook.
De vrouw heeft inmiddel besloten om de Tuning eruit te laten halen en vervolgens met dat geld gaan winkelen.
Ik laat het wel zitten in mijn Panda, rijdt net effe iets lekkerder. Nu LPG er weer in dus kosten voor iets harder optrekken zijn weer gedekt met 60 cent de liter.
De vrouw heeft inmiddel besloten om de Tuning eruit te laten halen en vervolgens met dat geld gaan winkelen.
Ik laat het wel zitten in mijn Panda, rijdt net effe iets lekkerder. Nu LPG er weer in dus kosten voor iets harder optrekken zijn weer gedekt met 60 cent de liter.