Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Stukje plaatwerk onder bij de ophanging

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
reesritmo
Forumgebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mei 2017 22:57
1e Panda-achtige: Panda750 WNF 1987 voor de helft eigenaar
2e Panda-achtige: Panda900 Hobby - 1995
3e Panda-achtige: Ritmo/Regata/128/Marea
Locatie: Nijkerk

Stukje plaatwerk onder bij de ophanging

Bericht door reesritmo »

Samen met een vriend ben ik begonnen met het opknappen van een Panda uit 1987. Aan de achterkant slecht bij de ophanging van de draagarm. Dit gaan we lassen, maar nu is mijn vraag of iemand weet of die plaatjes (soort van omgekeerde letter P van zo'n 15 cm groot) los verkrijgbaar zijn. Ik heb Brezan al geprobeerd, die kon het niet leveren. Ik kan het uiteraard zelf maken uit een stuk plaat, maar als het los te verkrijgen is, maakt dat het een stuk gemakkelijker. De andere roestschade zullen we toch ook zelf moeten herstellen stukje voor stukje van stukjes plaat.

Ik heb het forum wat doorgebladerd (ken het al best een tijd, ook van jaren geleden toen we een Tacchini hadden en ook een tijdje lid van de club zijn geweest, zelfs een puzzelmeeting in de buurt van Enschede bezocht, jaaaaaren geleden), maar klopt het dat er niet heel veel 'lassers' op het forum zitten? Hieronder even een foto van wat ik bedoel.

Afbeelding
Een Panda is eigenlijk een soort mini Ritmo....

Gebruikersavatar
2x34
Forumgebruiker
Berichten: 438
Lid geworden op: 13 feb 2011 09:42
Locatie: Made (De May)

Re: Stukje plaatwerk onder bij de ophanging

Bericht door 2x34 »

zaag het uit een donor panda
panda 34 openair

Gebruikersavatar
lenny
Forumgebruiker
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
Locatie: breda
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Stukje plaatwerk onder bij de ophanging

Bericht door lenny »

Misschien dat het hier tussen staat;
https://www.tuynder-webshop.nl/oe/catalog/categories" onclick="window.open(this.href);return false; dan naar carroserie > vloer, dan kom je uit bij deze tekening
Afbeelding

reesritmo
Forumgebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mei 2017 22:57
1e Panda-achtige: Panda750 WNF 1987 voor de helft eigenaar
2e Panda-achtige: Panda900 Hobby - 1995
3e Panda-achtige: Ritmo/Regata/128/Marea
Locatie: Nijkerk

Re: Stukje plaatwerk onder bij de ophanging

Bericht door reesritmo »

bedankt voor beide reacties. Ik wist niet dat je bij Tuynder zo'n tekening met onderdelen kon bekijken, dus dat is wel handig! Helaas denk ik niet dat het plaatje wat ik zoek er tussen zit. Ik ga er maar gewoon beginnen met roest pulken en stukje bij beetje proberen er weer wat van te maken. Gisteren begonnen met de andere kant, die is minder ernstig. Waarschijnlijk morgen eerste stukjes erin lassen.
We hadden een donor Panda, maar die was ook erg slecht daar. Wel hebben we de achteras hiervan bewaard, deze komt onder ons project!
Een Panda is eigenlijk een soort mini Ritmo....

reesritmo
Forumgebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mei 2017 22:57
1e Panda-achtige: Panda750 WNF 1987 voor de helft eigenaar
2e Panda-achtige: Panda900 Hobby - 1995
3e Panda-achtige: Ritmo/Regata/128/Marea
Locatie: Nijkerk

Re: Stukje plaatwerk onder bij de ophanging

Bericht door reesritmo »

Het opknappen is begonnen, ik denk dat het handiger is even een nieuw topic aan te maken in het Tuning gedeelte, dan kunnen jullie de vorderingen een beetje volgen.
Een Panda is eigenlijk een soort mini Ritmo....

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”