Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Aankoop advies - Lage kilometerstand of beter aanbod?

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Welke Panda zou jij kopen?

Wat luxer, goedkoper en iets mooier, maar met meer KM op de teller (99.000)
7
78%
Minder luxe, duurder, iets minder mooi maar een lagere KM stand (59.000)
2
22%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Aankoop advies - Lage kilometerstand of beter aanbod?

Bericht door Riddick »

ThijsKen schreef:Even een status update:
Na besloten te hebben voor de Panda met lage kmstand, belde ik voor een afspraak op dezelfde dag om hem op te halen. De Panda bleek een uur daarvoor te zijn verkocht.

Vandaag een proefrit gemaakt in de Panda met hoger kmstand: de koppeling voelde erg zwaar bij het intrappen en de motor stotterde enrom. Op zijn zachts gezegd een aanfluiting voor een "dealeronderhouden" auto. Ik heb het hierover met de garage gehad maar zij gaven aan dat "de auto nog volledig goed afgeleverd zou worden". De auto zag er fantastisch uit maar een zware koppeling en enorm schokkende auto geeft me geen vertrouwen. Op de snelweg haalde hij met veel gemok net de 130km/h(terwijl het de 85 is...)

Ik ga de auto dus niet kopen en verder op zoek, maar puur uit interesse, is een zware koppeling en schokkende motor logisch verklaarbaar bij de twinair blokken? Dan weet ik dat ter referentie voor volgende proefritten.
Stond hij niet op de Eco stand. ??
Dat maakt dag en nacht verschil.
Mijn koppeling gaat net zo licht als het gaspedaal.

ThijsKen
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mei 2015 10:49
1e Panda-achtige: 2002 1100 Hobby

Re: Aankoop advies - Lage kilometerstand of beter aanbod?

Bericht door ThijsKen »

Nee hij hielt actief in, zowel in als uit de ecostand. Daarnaast was de koppeling ongeveer 3 tot 4x zo zwaar als het gas...

Sirano
Clublid
Berichten: 307
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:59
Been thanked: 2 times

Re: Aankoop advies - Lage kilometerstand of beter aanbod?

Bericht door Sirano »

De Twinair 85 dient altijd vooruit te willen, zeker niet met hokken en stoten.
Dat doet zelfs mijn Twinair 60PK niet en die heeft 90.000 km gelopen. Bij 130 moet hij nog altijd meer willen.

Een zware koppeling is ook niet normaal.
Het is alleen zo dat je zeker bij de eerste versnelling bij een Panda 312 de koppeling goed helemaal moet intrappen.
Deze pakt vrij snel met wegrijden. Dit in tegenstelling bij veel andere auto's.

Dan is uitkijken naar een ander exemplaar de juiste keuze.

mark660
Forumgebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2014 09:26
1e Panda-achtige: geen meer
Locatie: Roermond

Re: Aankoop advies - Lage kilometerstand of beter aanbod?

Bericht door mark660 »

ThijsKen schreef:Even een status update:
Na besloten te hebben voor de Panda met lage kmstand, belde ik voor een afspraak op dezelfde dag om hem op te halen. De Panda bleek een uur daarvoor te zijn verkocht.

Vandaag een proefrit gemaakt in de Panda met hoger kmstand: de koppeling voelde erg zwaar bij het intrappen en de motor stotterde enrom. Op zijn zachts gezegd een aanfluiting voor een "dealeronderhouden" auto. Ik heb het hierover met de garage gehad maar zij gaven aan dat "de auto nog volledig goed afgeleverd zou worden". De auto zag er fantastisch uit maar een zware koppeling en enorm schokkende auto geeft me geen vertrouwen. Op de snelweg haalde hij met veel gemok net de 130km/h(terwijl het de 85 is...)

Ik ga de auto dus niet kopen en verder op zoek, maar puur uit interesse, is een zware koppeling en schokkende motor logisch verklaarbaar bij de twinair blokken? Dan weet ik dat ter referentie voor volgende proefritten.
Een schokkende motor kan een bobine zijn (50€) , of een twinair module (1000€ in mijn geval inclusief montage ),
een zware koppeling , ik heb er een die dat heeft , drukgroep incl. montage (600€ voor een koppeling set)
Zware koppeling is vervelend , maar kan geen kwaad, rij er al 30000 mee .
Maar ik zou geduld hebben en naar een beter aanbod kijken.
Ik heb goed vergelijkings materiaal , 2x twinair turbo trekking .....

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”