Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Direct maar even kennismaken dan..

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
Alpi34
Forumgebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2021 17:27
1e Panda-achtige: Panda 34 uit 1985
Locatie: Drenthe
Been thanked: 9 times

Direct maar even kennismaken dan..

Bericht door Alpi34 »

Hallo mede pandafielen,


Inmiddels lees ik al weer enige tijd mee op dit forum en vond het dus wel eens tijd worden dat ik mij eindelijk is aanmelde. Bij deze dus :)

Sinds afgelopen najaar ben ik in het bezit van - wat hier zo mooi genoemd wordt – een oer panda en wel een 34 uit 1985.
Nooit geweten dat ik ooit weer een auto zou aanschaffen maar sinds de muilkorfplicht in het openbaar vervoer werd ik hier mijnsinziens toe gedwongen en sinds ik wars ben van electronica / computer(s) in auto’s ging ik dus op zoek naar oude(re) modellen die niet gestuurd worden deze zooi en dus gewoon nog verdeler, carb en bougies hebben. Iets dat ik allemaal nog redelijk zelf kan behappen alsook onderhouden / repareren. Dat laatste was voor mij een vereiste in het kader van: KISS (Keep It Simple Stupid), iets dat je met de huidige auto’s rustig kunt vergeten.
Geloof maar niet dat de auto’s die vandaag van de band rollen over 35 jaar nog rond rijden. Iets met planned obsolescence :(

Mijn budget was niet al te ruim en omdat ik toch al jaren alles met de fiets af kan ging ik dus op zoek naar een kleine(re) auto..
Zo keek ik ondere naar Alto’s, Fiesta’s, Starlet’s dat spul. Je kent ze wel. Toen stuitte ik dus op de Panda en was redelijk snel verkocht. Verschillende zelfs op dat moment maar de meeste met de FIRE-motor en die wilde ik dus per se niet. No offence overigens. Gewoon persoonlijke voorkeur.
Enkele verlaagd, voor mij geen optie omdat dat in mijn ogen juist een van de karakteristieke eigenschappen van dit karretje omzeep helpt. Moet er wel even bij vertellen dat ik in mijn jeugd (70’s & 80’s) altijd gek was van de TAFT en de NIVA 1600. Overduidelijk overigens dat die laatste familie is van.. Panda’s staan van zichzelf ook redelijk ‘hoog’ op hun pootjes.

Als het nodig is moet een auto in staat zijn ‘naast’ het asfalt te rijden. Om deze reden en omdat ik toch andere banden nodig had heb ik banden bij Ziarelli besteld. Niets extreems overigens, bedoel: het is duidelijk geen off-road voertuig maar wat extra grip kan in mijn ogen nooit kwaad. Ben gegaan voor de MS200, gemaakt voor negentig procent verhard en tien procent onverhard / ‘off-road’ (specs. Ziarelli).

De modellen die nu doorgaan voor ‘Panda’ zijn dit in mijn ogen niet. Veel te ver verwijderd van het originele concept. Maar goed dat is gewoon een mening en die mogen verschillen. Toch?
Lees zelf dus – logischerwijs – voornamelijk alles gerelateerd aan model 141 / marbella.

Goed, u weet dus gelijk waar ik sta ;-)

Hoop hier evenwel veel te mogen leren.


Vriendelijke groeten – Alpi

Gebruikersavatar
louis
Clublid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
1e Panda-achtige: 45 1980
Locatie: Malden
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Direct maar even kennismaken dan..

Bericht door louis »

Leuk, nog een Oerpanda !!!!
Zo te lezen een juiste keuze gemaakt :yes:
gr,
Louis

Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”