Wij hebben vanaf nieuw een High Up met alle opties. Vanaf nieuw klappert er iets in het onderstel, wat er niet uit gekregen wordt, waarschijnlijk de hoezen die om de achterdempers klapperen. De koppeling idem: bij 100K vervangen, omdat de drukgroep irritant klapperde (de oude bleek nog nieuw!). Valeo lost dit deels op, maar doet het nog steeds een beetje. Het is geen stille auto (bijgeluiden), en ik kan niet wennen aan het drie-cilinder geluid. Ik stoor me daar vreselijk aan. Het rammelt en pruttelt maar wat, de GTi ook! Wij waren van plan om deze in te ruilen op een GTi, maar zowel mijn vrouw als ik kregen geen 'wauw' gevoel in dit ding. De GTi is zijn geld niet waard, als je prestaties verwacht. Het is gewoon geen GTi! Kwalitatief zijn ze goed, bekleding, interieur, het is degelijk Duits. Lange afstanden zijn, zoals eerder opgemerkt, geen enkel probleem. Zuinig? Mwaaah. Wij doen relatief veel stadsritjes, dus dat zit nagenoeg op hetzelfde niveau als de Panda....maar....de Panda heeft een sportknopje
Op zoek naar een klein otootje voor onze dochter, kwamen mijn vrouw en ik de 100HP 'ergens' tegen.....en we hadden beiden een 'wauw' gevoel. We hebben hem erbij genomen, en je raadt het al: vrouwlief wil in de Panda rijden. Dit vindt ze na 150.000km UP beter rijden! Beter wegcontact, betere remmen, uiteraard een echte motor, maar ik denk ook dat gevoel wat alleen een Italiaanse auto je kan geven. De Up is een hele relaxte auto, een alleskunner, hele lichte bediening, maar ook niet echt goedkoop (in dit segment). Wij rijden geen lange afstanden voor woon-werk, dus we houden beide auto's aan, tenzij dochterlief de Panda over wil nemen. De Up is te mooi en te luxe om weg te doen, de 100hp is elke dag een gevecht wie hem mee krijgt.....het is gewoon een veel
leukere auto om mee te rijden. Als mijn dochter verder wil kijken, no problema, de Panda blijft. Ik heb nog een werkbus, en onlangs de 'gezinsauto' verkocht, en dan ga je toch een 'back-up' missen als er 1 naar de garage moet (voor ons werk belangrijk!). Een autovakantie zit er voorlopig toch niet meer in....
De nieuwe Panda komt er sowieso nooit.....