Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

750L 1991 hoogteregeling koplampen

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
PieterS
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2021 18:07
1e Panda-achtige: 750L 1991

750L 1991 hoogteregeling koplampen

Bericht door PieterS »

Beste pandaliefhebbers,

Onlangs na lang zoeken een hele leuke panda uit 1991 kunnen kopen in goede originele staat en met lage km.
Niet voor de techniek, maar wel voor de eenvoud en de schoonheid van het ontwerp. Ik zie het als een designicoon en geniet van de absolute basic uitvoering. Eens wat anders dan een mercedes.
Het betreft een 750L in de kleur rood met hangmatstoelen. foto's zijn nog te zien op de site van Sam van Dalen.

Mijn monteur heeft de auto een beurt gegeven en enkele kleine punten gerepareerd met originele fiat onderdelen.

Een laatste punt is de hoogteregeling van de koplampen. Deze is defect en er ontbreken onderdelen.
Naar het schijnt betreft dit een versie die mbv vacuum/pneumatisch bediend wordt.
Origineel onderdeelnr is 7732353.
Het onderdeel is door de fiatdealer niet meer te leveren, stad en land al afgezocht naar dit onderdeel ook op italiaanse websites. Het is onvindbaar.
K zou de auto heel graag origineel houden.

De vraag is, heeft er iemand dit onderdeel in de verkoop of kan tips geven hoe dit aan te pakken zodat de hoogteregeling weer werkt.
5fe0ccc721eb4 (1).jpg
Hoor graag van jullie, alvast bedankt.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: 750L 1991 hoogteregeling koplampen

Bericht door michiel van g. »

Deze auto is van Eric de Bree geweest, staat mij bij. Import uit Duitsland.
De hoogteregeling is in Nederland nooit verplicht geweest bij de 750 en 1000, dus de kans is klein dat je hier vindt. Op ebay vond ik wel een set:

https://www.ebay.it/itm/154757170778?ha ... Sw1yFhv4yx

Dat komt dus uit Italië.

Mooie Panda trouwens!
Afbeelding
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
mk1992
Forumgebruiker
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
Twitter: @martijn_kosters
Locatie: Beek, Limburg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times

Re: 750L 1991 hoogteregeling koplampen

Bericht door mk1992 »

PieterS schreef: 28 dec 2021 22:41 Beste pandaliefhebbers,

Onlangs na lang zoeken een hele leuke panda uit 1991 kunnen kopen in goede originele staat en met lage km.
Niet voor de techniek, maar wel voor de eenvoud en de schoonheid van het ontwerp. Ik zie het als een designicoon en geniet van de absolute basic uitvoering. Eens wat anders dan een mercedes.
Het betreft een 750L in de kleur rood met hangmatstoelen. foto's zijn nog te zien op de site van Sam van Dalen.

Mijn monteur heeft de auto een beurt gegeven en enkele kleine punten gerepareerd met originele fiat onderdelen.

Een laatste punt is de hoogteregeling van de koplampen. Deze is defect en er ontbreken onderdelen.
Naar het schijnt betreft dit een versie die mbv vacuum/pneumatisch bediend wordt.
Origineel onderdeelnr is 7732353.
Het onderdeel is door de fiatdealer niet meer te leveren, stad en land al afgezocht naar dit onderdeel ook op italiaanse websites. Het is onvindbaar.
K zou de auto heel graag origineel houden.

De vraag is, heeft er iemand dit onderdeel in de verkoop of kan tips geven hoe dit aan te pakken zodat de hoogteregeling weer werkt.

5fe0ccc721eb4 (1).jpg

Hoor graag van jullie, alvast bedankt.
Wij kunnen elkaar de hand schudden, ook een rode 750L hier :lol:

Al is de mijne nog kaler, van radio, rechterbuitenspiegel en vacuumverstelbare koplampen heeft Tino nooit gehoord. Zelfs de naafdeksels ontbeerde ie, zaten op een 86’er rubberen kapjes op.
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'

Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)


Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby

PieterS
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2021 18:07
1e Panda-achtige: 750L 1991

Re: 750L 1991 hoogteregeling koplampen

Bericht door PieterS »

Beste Michiel,
dank voor je bericht. De panda is inderdaad van Eric de Bree geweest.
Na aankoop ben k hier achter gekomen door te googlen, oa op dit forum en op de site van autovisie? aangetroffen. K zou graag in contact komen met Eric omdat bij de panda alle documenten helaas ontbreken.

Dank voor de link naar ebay, top. ga het daar bestellen.

Beste MK1992
Dank voor je reactie. K denk dat de hoogteregeling standaard was in DE, de naafdopjes, rechter spiegel en de radio zijn waarschijnlijk later toegevoegd.
Heb je ook de 'hangmat' stoelen??

Groet en met dank Pieter

Gebruikersavatar
mk1992
Forumgebruiker
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
Twitter: @martijn_kosters
Locatie: Beek, Limburg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times

Re: 750L 1991 hoogteregeling koplampen

Bericht door mk1992 »

Ja hier ook hangmatjes, dezelfde stof zelfs.
Heb wel een patch op de bestuurdersstoel laten maken, was doorgesleten. Geen 100% match maar dat deert mij niet.

Wil ook niet pretenderen dat mijne origineel is, want zo serieus neem ik mijn eigen auto ook niet.
Zitten mooie wieldoppen op, een aftermarket zonnedakje :D , een….aparte spiegel op de motorkap (niet mijn idee maar vind maar eens een nieuwe kap) en “hoedenplankvoorbereiding” in de kofferbak dmv twee latjes.

Mijne is duidelijk een hobbyauto geweest, ik heb zelfs geluidsisolatie met wat oud tapijt dat onder de rubberen vloermat is gepropt. De vorige eigenaar heeft vast wat verhalen, maar die heb ik nooit durven benaderen.
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'

Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)


Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: 750L 1991 hoogteregeling koplampen

Bericht door michiel van g. »

PieterS schreef: 29 dec 2021 21:24 Beste Michiel,
dank voor je bericht. De panda is inderdaad van Eric de Bree geweest.
Na aankoop ben k hier achter gekomen door te googlen, oa op dit forum en op de site van autovisie? aangetroffen. K zou graag in contact komen met Eric omdat bij de panda alle documenten helaas ontbreken.

Dank voor de link naar ebay, top. ga het daar bestellen.

Groet en met dank Pieter
mocht je facebook hebben, via daar is hij allicht bereikbaar. Zijn account hier is helaas niet meer terug te vinden.
https://www.facebook.com/eric.debree
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”