Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda Gezocht

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
ProntoPanda
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2022 13:04

Panda Gezocht

Bericht door ProntoPanda »

Hallo Allemaal,

Omdat ik nog geen Panda heb om voor te stellen, begin ik bij mijzelf. Ik heet Pom, ben 35 jaar en woon onder de rook van ‘s-Hertogenbosch.

Onlangs ben ik op zoek gegaan naar mijn eerste auto en gevallen voor de Panda. Ze staan zo prompt op de wielen.

Maar ik sta alleen in mijn zoektocht. Vanaf mijn jonge twintiger jaren kregen mijn man en ik een bolide van de zaak onder de bips geschoven en hadden we nooit omkijken naar. Voor mijn man de perfecte oplossing van zijn techniekloze karakter. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik niks te doen had aan de auto’s. Mijn vader had altijd oldtimers en ik sleutelde vanaf mijn 4de jaar mee. Het nadeel alleen was dat mijn vader niet zo veel zei dus ik weet wat ik moet doen als de motorkap open is of hoe iets moet klinken/lopen/draaien/voelen maar hoe het allemaal heet op voorhand? Geen idee. Helaas is mijn vader 5 jaar terug overleden. Ik kan het dus ook niet meer vragen.

Inmiddels heb ik zelf kinderen en wil ik niet zo veel tijd kwijt zijn aan mijn auto als mijn vader vroeger.. Maar ik wil wel een paar keer per week naar mijn werk (32km snelweg per dag) en af en toe naar de zwemles, hockey, etc willen rijden. Voor het grove werk hebben we nog steeds een grotere leaseauto. De aanschaf van de Panda zal ongeveer over 3-4 maanden zijn en ik wil rond de €1500-€2000 uitgeven.

Het liefst wil ik een Panda van voor 2003 maar als ik dan dingen lees over rotte dorpels dan heb ik daar geen zin in. Maar vanuit mijn opvoeding ben ik ook wel allergisch voor technische storingen waar ik ook lang (of duur) mee bezig kan zijn. Wat ik nog meer zoek is origineel. Zoals de één kan kicken op tunen kan ik dat op iets wat er uit ziet zoals het uit de fabriek kwam 15-30 jaar geleden.

Ik zoek jullie input. Als je dit zo leest, waar zou je zeggen dat ik eens naar moet kijken of aan moet denken? Maar ook simpele tips die je zo over elke Panda wel kwijt kan. Alle hulp is welkom!

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Panda Gezocht

Bericht door Riddick »

Wekom.

Voor rond de €1500-€2000 koop je niet zo veel mijn inziens, en kan er ook wel eens regelmatig nog meer geld tegenaan gegooid moeten worden.
Ook al is de Panda tot 2003 nog zo leuk, daar zal je ook geen geweldige vinden waar nog meer geld tegenaan gegooid moet worden als het even tegen zit, je moet er net geluk mee hebben, en elk jaar bij de APK, moet je ook weer afwachten wat er te voorschijn komt. (roest dat voor afkeur zorgt)
Voor je het weet heb je het dubbele of drievoudige uitgegeven aan zo'n oude Panda.

Mijn advies : ga voor een Panda typ 169. (2003-2012)

Veel succes met je zoek tocht.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Panda Gezocht

Bericht door bero »

Hoi en welkom!
Zoals Riddick denk, denk ik er ook over.
Maar bij elke generatie heb je wel standaard/veel voorkomende probleempjes.
Zo zijn er bij de 169 bekende problemen zoals uitvallen van dimlicht en stuurbekrachtiging problemen. Dit zijn bij ons bekende problemen en ze zijn meestal wel op te lossen.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Panda Gezocht

Bericht door PandaVespa »

Oude 141 Panda kan wel, maar hou ernstig rekening met achterstallig onderhoud en dikke kans op roestherstel. Als je dat zelf niet kan, dan kan in papieren lopen. Zelf beetje durven sleutelen is ook geen overbodige luxe aan oudere auto's.
En €2000,- qua budget is vandaag de dag niet meer realistisch voor een oude 141 Panda.

Eentje kopen is 1 ding, maar 1 onderhouden is een 2de. Zie klokje rond van deze VW Passat. Deze had veel verder kunnen komen, als er degelijk onderhoud aan was gepleegd. Dit is beetje de standaard hoe men gemiddeld met een auto omgaat.

Italiaanse auto's hebben gewoon flair/charme, daar kunnen Japanners niet aan tippen. maar Japanners kunnen wel heel betrouwbare auto's (Toyota & Honda) bouwen ;) .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”