Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Hoge kosten reparatie, graag second opinion(!)

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Hoge kosten reparatie, graag second opinion(!)

Bericht door PandaVespa »

Nogmaals, ga gewoon shoppen voor dit soort dingen.

Vind je het te duur, 3 opties. Of je verkoopt de auto (wat meesten ook doen) of doet alleen hoofd noodzakelijke voor de apk tot auto rijp voor de sloop is (reparatie kost meer dan waarde auto). En de 3de voor minst hand liggende, gewoon netjes repareren wat de waarde auto vaak overstijgt.

Als iemand wel die €900,- betaald, kraak deze persoon niet tot de grond af dat het te duur betaald is. Gewoon mooi dat hij/zij wel serieus zijn auto netjes onderhoud (y) . Het is zijn/haar keuze wat deze kan binnen zijn/haar grenzen qua financieel en kunde.

Gaat toch om de Panda en niet om hoe je zo goedkoop mogelijk de auto op de weg kan houden. Geloof dat na 20 jaar uit productie, dat stadium nu ver achter ons ligt willen we de Panda nog rond zien rijden.

Resultaat bij mij is vaak, goh wat ziet je Panda er nog mooi uit. Ook van mensen die dagelijks veel met auto's bezig zijn :lol: .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Hoge kosten reparatie, graag second opinion(!)

Bericht door BertPleizier »

Ik had vorig jaar ook een reparatie van dik € 2.000 aan de Panda. Maar ik koop er geen andere voor waarvan ik alles (geschiedenis) weet. Hij rijdt weer prima.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Hoge kosten reparatie, graag second opinion(!)

Bericht door Pinda1000 »

PandaVespa schreef: 21 mei 2022 10:51Als iemand wel die €900,- betaald, kraak deze persoon niet tot de grond af dat het te duur betaald is.
Volgens mij wordt er hier niemand afgekraakt of tot de grond afgebrand omdat diegene €900 uitgeeft aan een reparatie van zijn Panda.

Geen idee waar je dat vandaan haalt.......

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Hoge kosten reparatie, graag second opinion(!)

Bericht door Robert100HP »

PandaVespa schreef: 21 mei 2022 10:51 Nogmaals, ga gewoon shoppen voor dit soort dingen.

Vind je het te duur, 3 opties. Of je verkoopt de auto (wat meesten ook doen) of doet alleen hoofd noodzakelijke voor de apk tot auto rijp voor de sloop is (reparatie kost meer dan waarde auto). En de 3de voor minst hand liggende, gewoon netjes repareren wat de waarde auto vaak overstijgt.

Als iemand wel die €900,- betaald, kraak deze persoon niet tot de grond af dat het te duur betaald is. Gewoon mooi dat hij/zij wel serieus zijn auto netjes onderhoud (y) . Het is zijn/haar keuze wat deze kan binnen zijn/haar grenzen qua financieel en kunde.

Gaat toch om de Panda en niet om hoe je zo goedkoop mogelijk de auto op de weg kan houden. Geloof dat na 20 jaar uit productie, dat stadium nu ver achter ons ligt willen we de Panda nog rond zien rijden.

Resultaat bij mij is vaak, goh wat ziet je Panda er nog mooi uit. Ook van mensen die dagelijks veel met auto's bezig zijn :lol: .
Ik heb het hele topic nog eens door gelezen, maar er word niemand afgekraakt. Dus waar je die onzin vandaan haalt :?

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Hoge kosten reparatie, graag second opinion(!)

Bericht door Robert100HP »

De garage waar ik altijd naar toe ga mag van mij best geld verdienen, in januari j.l. heb ik mijn versnellingsbak laten reviseren. Nieuwe SKF lagers, een synchromesh vervangen druklager bleek slecht en ingesleten op het diafragma.
Er kwam een complete koppelingsset bij, 6 uur arbeidsloon plus alle materiaal Euro 1667,- totaal.
De clou is ik kan het allemaal zelf, tijd heb ik zat maar als ik er even geen zin in heb besteed ik het uit.

Dus ik ben echt de laatste die zegt auto rijden moet zo goedkoop mogelijk, maar zelf klussen is ook erg leuk.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”