Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Pookknop vliegt eraf

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Mireille
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2016 22:48
1e Panda-achtige: Panda 1.1 uit 2006

Pookknop vliegt eraf

Bericht door Mireille »

Hallo allemaal!

Sinds gisteren vliegt onze versnellingspookknop er iedere keer af! Wat verporzaakt dat we de panda moeilijk in zn achteruit krijgen. Meerdere malen er terug op geplaatst maar schijnbaar is er speling ontstaan in de verbinding waardoor hij er nu continu afvliegt. Is dit een bekend probleem / heeft iemand er ervaring mee en wat is de simpelste en goedkoopste oplossing??? Zelf denk ik een nieuwe pookknop te moeten bestellen (binnenwerk zal wel iets versleten zijn) maar wellicht zijn er betere ideeën???

Pook zelf heeft een soort metalen wieltje bovenop waar de pook precies op past (zelfde mechanisme als de ruitenwissers van mn vorige autootje (uno). Daarvoor ook al 2 vierkante pandaatjes versleten dus wel n die-hard panda rijder zeg maar!
Hij heeft net 2 weken door de highlands van Schotland gecrossed dus wel blij dat t nu pas gebeurd!
Alvast bedankt!
Mireille

Gebruikersavatar
Joost6786
Forumgebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 aug 2013 17:08
1e Panda-achtige: Seicento SX 1.1 2001
Facebook: http://www.facebook.com/joost.vandieten
Twitter: http://www.twitter.com/joost6786
Skype ID: joost_vandieten@hotmail.com
Locatie: Rijen

Re: Pookknop vliegt eraf

Bericht door Joost6786 »

Mijn Panda had ook dat probleem. Opgelost met een universele pookknop. Deze heb ik voor 4,95 bij Van Cranenbroek gekocht (winkel in zuid-nederland). Deze was wel erg low budget, maar deed wat ie moest doen. Bij een winkel in automaterialen of bijvoorbeeld halfords zijn deze vast ook te vinden. Alleen dan misschien iets duurder
Helaas geen Panda meer

Mireille
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2016 22:48
1e Panda-achtige: Panda 1.1 uit 2006

Re: Pookknop vliegt eraf

Bericht door Mireille »

Denk dat t wel n nieuwe knop moet gaan worden ja..... zag er daarstraks (toen ik m weer in de hand had) een barst in zitten.....binnenzijde. En net bij de AH maar ergens geparkeerd waar ik rechtuit weg kon rijden.....hahahaha
Morgen maar even bellen denk ik.

Gebruikersavatar
goosman
Forumgebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 jan 2015 16:11
1e Panda-achtige: 1.2 emotion
Been thanked: 1 time

Re: Pookknop vliegt eraf

Bericht door goosman »

Pas zelfde probleempje nadat ik zelf de pookhoes had vervangen, ook een kleine barst aan de binnenzijde van de knop. Even naar de dealert gereden, die heeft het met wat lijm onzichtbaar en muurvast gefixt. Kosten: 0 (allang buiten garantie).
Panda 1.2 Emotion 2004
Renault Grand Scenic 2.0 Dynamique 2004
Mitsubishi ASX 1.6 Instyle 2011

trexpro
Forumgebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2016 19:57
1e Panda-achtige: Fiat Panda 2007 1.1 Fire
Locatie: Den Haag

Re: Pookknop vliegt eraf

Bericht door trexpro »

Hier precies hetzelfde, onder garantie een nieuwe knop opgezet

ebele
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:04
1e Panda-achtige: Fiat Panda cool 2010
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Pookknop vliegt eraf

Bericht door ebele »

👍🏻

j0p3Y
Forumgebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2023 00:11
1e Panda-achtige: 169 2012 1200 edizione cool
Has thanked: 1 time

Re: Pookknop vliegt eraf

Bericht door j0p3Y »

Hmm, bij mij het omgekeerde, krijg de knop er niet af! Wil hem vervangen omdat de bovenzijde zó beschadigd is dat het er niet meer uit ziet. Dremel gebruiken? Of zit er ergens op geniale wijze een schroefje verstopt waarmee het geborgd zit?

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Pookknop vliegt eraf

Bericht door sjirafje »

Nee geen schroefje. Kwestie van heel hard trekken. Als hij echter zo vast zit is de kans wel aanwezig dat hij barst bij het loskomen maar als je hem toch wil vervangen is dat geen probleem.

Dremel kan, maar het is vrij dik plastic dus dat zal niet makkelijk gaan.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”