Kennis had onderdelen gekocht voor zijn 2012-viercylinder type 69 pk. Zonder airco. [kannie ook niet stuk ]
Distributieriem-wissel + spanrol+ waterpomp.
Hij had een waterpomp met een "laag" schoepenrad. Korte tanden zeg maar. Van mijn garagist kreeg ik pas geleden een waterpomp van een 2011 type 69 pk met een veel hoger [2 keer zo hoog] schoepenrad. Die panda had WEL airco. In het Ivo's Sergio Tacchini verhaal staat op blz 32 een stukje over die waterpompen, en ook een plaatje van een pomp met "lange tanden"
-1- Mag je nu redeneren: korte tanden = geen airco, lange tanden wel airco? Begrijpelijk, ivm de condenser die de koelwater-radiator afdekt?Ivo schreef: ↑25 feb 2022 23:26 Dat is een interessante vraag. Als je op internet zoekt "plastic vs metal impeller'' zal je discussies vinden die nooit ophouden. ..............
IMG_20210715_213815213.jpg
...............
Maar... nu je het vroeg keek ik toch even op internet. En ik kwam een ander type tegen. Het schoepenblad begint al vanaf de behuizing van de waterpomp. Even op Eper gekeken en het lijkt er op dat alle Fire motoren onderstaande aangeboden krijgen nu. Ik moet zeggen dat deze er wel een stuk forser uitziet dan de plastic of metalen variant van het vorige bericht! Van deze kan ik mij best voorstellen dat hij beter werkt. Het mooie is dat hij op veel Fire blokken kan zoals ik hierboven al schreef.
thumb.jpg
-2- Kunnen onderdelenleveranciers aan het kenteken aflezen of er een airco gemonteerd is?
Groetjes Wiemer.