De schroefset diy kit productie ligt effe stil vanwege een gebrek aan random miskoop/reserve onderdelen
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 3.0
Moderators: michiel van g., Niels9966
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Panda 3.0
Afegelopen dagen druk bezig geweest met wat flinke klussen om maar achter de rug te hebben en een totaalplaatje te krijgen, en daarna wat meer kunnen focussen op opfrissen en verfijnen.
Eerst een beetje freeswerk om de Micra topmounts passend te krijgen, roest evrwijderd, en gelijk de spuitbussen op kleur (rosso ravenna) getest net echt ; Achter verlagingsveren met 1'5 spiraal afgechopt en oer dempers. hier zie je het verschil in lengte met de originele rechts. Zo blijven de korte veren goed op druk Zo staat ie er nu bij, en het rijd goed, veel directer sturen en niet al te stuiterig. Grille en scharnierkapjes zijn nu ook gespoten. Deze week gaan er banden op de lm velgen. Kuipstoel ook maar alvast geplaatst. ziet er raar uit in de auto in huidige staat, maar het frame maken er voor was best wat uitvogel- en laswerk, dus ben blij dat het gedaan is.
Eerst een beetje freeswerk om de Micra topmounts passend te krijgen, roest evrwijderd, en gelijk de spuitbussen op kleur (rosso ravenna) getest net echt ; Achter verlagingsveren met 1'5 spiraal afgechopt en oer dempers. hier zie je het verschil in lengte met de originele rechts. Zo blijven de korte veren goed op druk Zo staat ie er nu bij, en het rijd goed, veel directer sturen en niet al te stuiterig. Grille en scharnierkapjes zijn nu ook gespoten. Deze week gaan er banden op de lm velgen. Kuipstoel ook maar alvast geplaatst. ziet er raar uit in de auto in huidige staat, maar het frame maken er voor was best wat uitvogel- en laswerk, dus ben blij dat het gedaan is.
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Panda 3.0
Zo zit de stoel vast. Het middendeel is demontabel zodat het tapijt er nog uit zou kunnen. de vastgelaste flapjes die er dan overblijven zijn er zo afgeslepen, voor mij goed genoeg als 'terug naar origineel te maken', het zat in ieder geval in mijn achterhoofd :
- Joost
- Moderator
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
- 1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
- Locatie: Smilde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Panda 3.0
Goed bezig, Lenny! De auto ligt lekker laag zo. Lijkt 't zo door het perspectief, of staat ie voor iets hoger op z'n pootjes dan achter?
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Panda 3.0
hoogtijd voor een update;
De wielen zitten er ondertussen al een tijdje onder. Een accubak gemaakt voor een relatief kleine oddessey gelaccu die ik uit m'n micra heb gejat . De aluminium houder zit op de de standaard montagepunten van de panda vast (gat nog niet geboord op de foto) en de accu weegt ca de helft van een reguliere loodaccu, dus dat is best wat gewichtverlies voor de vooras belasting. op z'n plek. Ook zie je hier een zelfgemaakte veerpootbrug met rvs buis, vandaar ongespoten. Ook een beugel gemaakt om deze catchtank te monteren En hier al het geknutsel bij elkaar(nou de rest nog netter maken);
De wielen zitten er ondertussen al een tijdje onder. Een accubak gemaakt voor een relatief kleine oddessey gelaccu die ik uit m'n micra heb gejat . De aluminium houder zit op de de standaard montagepunten van de panda vast (gat nog niet geboord op de foto) en de accu weegt ca de helft van een reguliere loodaccu, dus dat is best wat gewichtverlies voor de vooras belasting. op z'n plek. Ook zie je hier een zelfgemaakte veerpootbrug met rvs buis, vandaar ongespoten. Ook een beugel gemaakt om deze catchtank te monteren En hier al het geknutsel bij elkaar(nou de rest nog netter maken);
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Panda 3.0
Vers gespoten kleppendeksel van de sloop ligt al klaar. Op de achtergrond de catchtank houder trouwens.
En het laatste; een afdekplaatje gemaakt voor de voormalige ruitenwisser (ja, sproeier kan dan ook weg inderdaad ) en young sticker verwijderd
Dat was wel genoeg he - PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 3.0
Hoe doe je dat met APK-keuring met die oliecatchtank? Zie geen slang retour lopen.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Panda 3.0
Het gebeurd wel vaker zo en als er wat van gezegd wordt bij apk is een slangetje zo gemaakt. Menig kleppendekselpakking dumpt meer olie zonder dat het opgevangen wordt .
En afgezien daarvan is het toch tijdelijk(als in reorganisatie van de aansluitingen) aangezien ik een punto p75 blok, die ik ooit als wissel-blok voor de Lancia y10 had opgeknapt en laten reviseren, heb geruild met de huidige eigenaar van de y10 voor een set velgen.. . Inbouw daarvan is een herfst/winter project, daar is bovenstaand kleppendeksel ook voor.
Deze y10 was het voor bedoeld; http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... &start=345
Sinds ik deze foto heb gemaakt in 2017/18 heeft ie daar(m'n vaste garage, medewerker heeft y10) alleen maar stof lopen verzamelen, dus nog steeds 0km sinds revisie
En afgezien daarvan is het toch tijdelijk(als in reorganisatie van de aansluitingen) aangezien ik een punto p75 blok, die ik ooit als wissel-blok voor de Lancia y10 had opgeknapt en laten reviseren, heb geruild met de huidige eigenaar van de y10 voor een set velgen.. . Inbouw daarvan is een herfst/winter project, daar is bovenstaand kleppendeksel ook voor.
Deze y10 was het voor bedoeld; http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... &start=345
Sinds ik deze foto heb gemaakt in 2017/18 heeft ie daar(m'n vaste garage, medewerker heeft y10) alleen maar stof lopen verzamelen, dus nog steeds 0km sinds revisie
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Panda 3.0
Ik zie ook een wat lage achterkant.
Zou voor iets lager maken voor het mooie.
Vond de stalen wielen eigenlijk mooier staan maar dat is persoonlijk.
Wel weer knap gemaakt!
Zou voor iets lager maken voor het mooie.
Vond de stalen wielen eigenlijk mooier staan maar dat is persoonlijk.
Wel weer knap gemaakt!
312=500 319=Panda.
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Panda 3.0
De originele velgen zijn sowieso te smal voor wat ik wil qua band en grip, dus die zijn geen optie in het kader van dit project. Maar wie weet wat de tijd brengt qua wielen.. iets leuks en betaalbaars, en vooral met 4x98, is schaars maar hou mijn ogen open.
En die lage achterkant; trust me, is optisch bedrog op de foto, komt vooral doordat de achterwielen dieper in de wielkasten staan(spoorbreedte). In het echt is dat niet iets wat opvalt en de afstand van band tot spatscherm verschilt niet zo veel. Los daarvan kan het niet lager zonder het rijkarakter te verpesten, Deze veren zijn 20,5cm,..heeel ietsjes korter als origineel
En die lage achterkant; trust me, is optisch bedrog op de foto, komt vooral doordat de achterwielen dieper in de wielkasten staan(spoorbreedte). In het echt is dat niet iets wat opvalt en de afstand van band tot spatscherm verschilt niet zo veel. Los daarvan kan het niet lager zonder het rijkarakter te verpesten, Deze veren zijn 20,5cm,..heeel ietsjes korter als origineel
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Panda 3.0
origineel staal verbreden Suuper gaaf vind ik dat altijd maar nooit gedaan.
Wel netjes zo een nieuw blok klaar! Heeft dat ook meer kracht?
Wel netjes zo een nieuw blok klaar! Heeft dat ook meer kracht?
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300