Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

XA4's 2001 Panda 1.1 MPI Young

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
Xa4
Forumgebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 aug 2021 23:37
1e Panda-achtige: 2001 Fiat Panda 1100 Young
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Newbie tegen roest - XA4's 2001 Panda 1.1 MPI Young

Bericht door Xa4 »

Nou, het is ietwat teleurstellend geëindigd met de wielkuipen-naden, wat betreft het proces dan, het resultaat is wel goed!
Dat verhaal komt allicht nog wel..
Het bleef maar duren dus uiteindelijk toch maar laten lassen ipv het zelf te doen. Foto's volgen.

En dan verder aan de dorpels, dat ligt meer binnen mijn capaciteiten en daarbij niet afhankelijk van andere partijen!

Gebruikersavatar
Xa4
Forumgebruiker
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 aug 2021 23:37
1e Panda-achtige: 2001 Fiat Panda 1100 Young
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: XA4's 2001 Panda 1.1 MPI Young

Bericht door Xa4 »

Ipv een roest-thread lijkt het me handiger gewoon deze thread voor alles aangaande mijn auto te houden.

Momenteel zit ik met een lek en het lijkt erop dat het de waterpomp is.
waterpomp.png
Volgens Ivo is het dan vaak de waterpomp die naar z'n gootje is. (Rood omcirkeld de druppels)

Ondanks dat deverkoper meld deze voor de verkoop aan mij zo'n twee jaar geleden vervangen te hebben, wil ik daarom de waterpomp vervangen. Mijn kleppendeksel lekt enorm en die olie zal dan (vloeibare?) pakking hebben aangetast en vanaf daar is de waterpomp het allicht gaan begeven.

Nou kijk ik op autodoc en kom ik een heul aantal waterpompen tegen maar ik vraag mij af; welke heb ík nodig?

https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... omSearch=1

De plek waar ik deze klus zal gaan doen en waar de auto nu staat zijn nogal een end rijden uit elkaar, dus ik kan niet zomaar even mijn huidige pomp eruit halen en kijken hoe en wat precies.

Update: ga gelijk de distributieriem meepakken

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”