Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Correct instructie boekje

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
RJD
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2021 15:37
1e Panda-achtige: editione cool 2006 Dualogic
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Correct instructie boekje

Bericht door RJD »

Hallo,
Onze 1.2 Dualogic (12/2006) had geen instructie boekje toen we hem kochten; maar goed het internet bracht uitkomst en ik heb het boekje gedownload. (FIAT PANDA 603.81.058 NL INSTRUCTIEBOEK).

Echter nu heb ik steeds meer het idee dat dit boekje niet bij onze auto past. Ik heb al eerder een topic op dit forum geplaatst over de zekeringhouder onder de motorkap (zie dit forum - Panda [169] - 2003-2012 - Techniek)
En nu was ik weer op het verkeerde been gezet:
Onze motor ruimte ziet er uit zoals in het boekje fig.1 op pagina 159 (bijschrift: uitvoering 1.1 en 1.2 met verwarming) en NIET zoals in het boekje fig.2 op pagina 160 (bijschrift: uitvoering 1.1 en 1.2 met airconditioning), echter onze panda heeft WEL airco, dus op het dashboard niet draaiknoppen voor de temperatuur en ventilatie-keuze, maar via drukknoppen en digitaal temperatuur display.

Herkent iemand dit? Is er iemand met een ander instructie boekje?
Groet!

Gebruikersavatar
Poging2
Forumgebruiker
Berichten: 237
Lid geworden op: 21 mei 2022 16:22
1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
Has thanked: 100 times
Been thanked: 32 times

Re: Correct instructie boekje

Bericht door Poging2 »

Er zijn sowieso verschillende opties in omloop, jullie hebben de optionele climate control, dat staat los van het wel of niet hebben van airco (die airco is er ook met de normale draaiknoppen. Het kan dus zijn dat de ene bladzijde de draaiknoppen laat zien en een andere bladzijde de climate control.

Wat ik vreemder vind is de motorruimte. De latere (vanaf 2010) motor MET airco ziet er inderdaad uit als de oude ZONDER airco (namelijk het koelresevoir is weer met de radiator geïntegreerd ipv het losse vaatje). En volgensmij is die herziene motor ook niet geleverd met de Dualogic. Dus daar durf ik zo geen uitspraken in te doen.

Kijk anders voor de grap eens naar de handleiding van 2010 of je opties daar wel instaan
(Heb hem hier wel een PDF, maar zie zo geen mogelijk om die te delen)

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Correct instructie boekje

Bericht door BertPleizier »

Er zijn zo veel verschillende uitvoeringen en verandering aan een auto gedurende de productietijd, dat het instructieboekje altijd de basisinformatie weergeeft met eventuele opties ("afhankelijk van de uitvoering" staat er dan).

Dat jij drukknoppen hebt voor de climate control wil dus niet zeggen dat het instructieboekje niet bij je auto hoort omdat daar draaiknoppen voor de handbediende airco in genoemd worden.

Gebruikersavatar
Poging2
Forumgebruiker
Berichten: 237
Lid geworden op: 21 mei 2022 16:22
1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
Has thanked: 100 times
Been thanked: 32 times

Re: Correct instructie boekje

Bericht door Poging2 »

BertPleizier schreef: 06 sep 2022 09:46 Er zijn zo veel verschillende uitvoeringen en verandering aan een auto gedurende de productietijd, dat het instructieboekje altijd de basisinformatie weergeeft met eventuele opties ("afhankelijk van de uitvoering" staat er dan).

Dat jij drukknoppen hebt voor de climate control wil dus niet zeggen dat het instructieboekje niet bij je auto hoort omdat daar draaiknoppen voor de handbediende airco in genoemd worden.
Mijn originele 2010 boekje kent mijn 2010 motor ook helemaal niet :lol:

Meestal is het inderdaad een paar bladzijdes met de verschillende opties (met een disclaimer van *geselecteerde modellen), maar het kan zijn dat een later model opties kreeg die eerder niet bestonden of andersom (die 2din met navigatie bijvoorbeeld bestaat vanaf 2009 of 10 niet meer en is vervangen voor een sTomTom op een beugeltje)

@RJD welke instructies of informatie wil je weten? Hoewel ik denk dat bijvoorbeeld boekje 2010 redelijk aansluit bij je eerdere vragen, we kunnen je hier vast het antwoord ook wel geven. Hetzij vanuit ervaring, hetzij vanuit onze boekjes :D

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”