Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Even voorstellen: Giardiniera (Jori)

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
Giardiniera
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2023 14:05

Even voorstellen: Giardiniera (Jori)

Bericht door Giardiniera »

Goedemorgen panda-liefhebbers,

Graag wil ik me even voorstellen. Ik ben Jori (28) uit regio Eindhoven.
Momenteel ben ik (nog) niet in het bezit van een Panda, maar op zoek naar een leuke/goede 100HP.

Binnen het gezin hebben we een Hyundai Tucson v6 (dorstig) en voorheen een lease wagen van de zaak.
Gezien de bijtelling erg duur uit valt en ik de kilometers prive niet echt maak, ben ik de lease wagen alleen zakelijk gaan rijden.

En nu, een Panda er bij?
Toen ik op de middelbare school zat kocht mijn vader een Fiat 500 uit '68. Deze 'Nuova 500' hebben we gerestaureerd en letterlijk binnenstebuiten leren kennen. Van dat autootje ben ik nog altijd gecharmeerd.(zie onderstaande foto).
De filosofie van de 500 spreekt mij zo aan: goedkoop, licht, simpel, zuinig transport wat in massa's geproduceerd kon worden en aantrekkelijk op de markt gebracht maar dan met design en fleur! Een echte ' volkswagen', maar dan zonder saai te worden.
Die zelfde filosofie herken ik in de Panda. De moderne 500 vind ik wat pretentieus (sorry!) terwijl de Panda naar mijn gevoel dichter bij zijn roots blijft. Hij doet mij zelfs wat denken aan de oude Fiat 500 Giardiniera (bestel-uitvoering).

Enfin, voorlopig zoeken we voort naar een geschikte Panda met pit :lol:
De 'Nuova 500' is zoals te zien iets te compact bemeten voor mijn formaat...
De 'Nuova 500' is zoals te zien iets te compact bemeten voor mijn formaat...

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Even voorstellen: Giardiniera (Jori)

Bericht door Pinda72 »

Welkom, enne.....de 100HP is een absolute topper! Staan er momenteel best wat te koop, maar hebben allemaal wel wat aandacht nodig. En de markt komt er achter dat het best een bijzonder karretje is....
(dubieuze kilometerstanden, import, dus geen historie, achterstallig onderhoud, loslaten van de laklaag bij de rode kleuren, enz)

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”