Dit weekend een heuvelklim gereden, en dat is erg goed bevallen. Uiteraard heb je tegen de rally kanonnen niets in te brengen, maar hij komt goed mee!
Snelste tijd was 1.01,93 (Subaru - er deden 10 Impreza's mee), de langzaamste tijd 1.32,5 (klassieke Lancia Lambda), de HP 1.16,97. Van de 60 deelnemers, heb ik 18 auto's achter me gelaten. Zeer bevredigend resultaat dus van zo'n kleintje.
Als je weet waar je grenzen liggen, is het totaal niet gevaarlijk, neem je risico, dan kan het mis gaan, maar dat is overal zo. Leuke dag, leuke mensen, gezelligheid stond voorop, en goed georganiseerd.
Kom je met een originele Panda 34, dan kan je zelfs in de prijzen vallen, omdat er niet alleen naar de snelste tijd wordt gekeken. Er wordt een PK-gewicht berekening gemaakt. Als de auto maar origineel is. Heuvels kan je wel aan een Panda overlaten
Saillant detail: ik reed de snelste Fiat die dag! (Maar er deed er ook maar 1 mee )Fiat Panda 100HP: een 'mini-GT3'
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Pinda72
- Clublid
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 33 times
Re: Fiat Panda 100HP: een 'mini-GT3'
Door aan dit soort evenementen mee te doen, wordt de 100HP op de kaart gezet. Ik heb mogelijk als eerste deelnemer laten zien wat een standaard HP kan. Het onderstel is licht gewijzigd, de motor krijgt iets meer lucht, maar is verder niet getuned.
Er zijn te weinig van dit soort evenementen in ons land, eigenlijk bestaat het hier geeneens, anders zou een Panda-klasse helemaal niet verkeerd zijn!
Low Budget Racing….ooit door Colin Chapman uitgevonden.
In Italië weten ze dit natuurlijk allang Er zijn te weinig van dit soort evenementen in ons land, eigenlijk bestaat het hier geeneens, anders zou een Panda-klasse helemaal niet verkeerd zijn!
Low Budget Racing….ooit door Colin Chapman uitgevonden.