Allen,
Ik ben inmiddels 18 maanden aan het klooien om mijn panda weer rijdend te krijgen. Het probleem is dat de motor die erin zit slecht is en inmiddels al een hoop vervangen maar nu blijkt dat ook de huidige carburateur slecht is. Ik ben dus op zoek naar een andere carburateur die past op dit inlaatspruit stuk (zie foto).
Een andere optie is dat ik een andere motor erin moet gaan zetten.
Wie o wie kan me helpen aan de juiste carburateur of een "nieuwe" motor. (ik ben een beetje door al mijn opties heen). alle suggesties of hulp is welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Jacco
Hulp nodig voor mijn panda 4x4 uit 1984
Moderator: michiel van g.
- michiel van g.
- Forum-admin
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 64 times
- Contacteer:
Re: Hulp nodig voor mijn panda 4x4 uit 1984
Welk type motor is het? Een ‘echte’ 48 uit een 4x4 of iets anders? Het is namelijk heel erg belangrijk dat je de juiste sproeierbezetting hebt.
Je zegt dat hij niet goed loopt, waar gaat het mis? Inhouden? Bokken? Ploffen?
Je zegt dat hij niet goed loopt, waar gaat het mis? Inhouden? Bokken? Ploffen?
-
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: panda 4x4 1984
- Been thanked: 3 times
Het is een "echte".
Het ene moment loopt ie als een zonnetje en is er niks aan de hand en het andere moment sputtert ie en slaat ie af.
Het ene moment loopt ie als een zonnetje en is er niks aan de hand en het andere moment sputtert ie en slaat ie af.
- michiel van g.
- Forum-admin
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 64 times
- Contacteer:
Heb je de bochtjes van de brandstofleiding bovenop de brandstoftank al vervangen? Het klinkt als valse lucht; of een vacuum omdat de tank niet goed ontlucht.
- Mattijs
- Clublid
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
Dag Jacco,
Mag ik vragen wat je allemaal al hebt vervangen? ik heb namelijk ook veel gedoe gehad met mijn carburateur, dacht ik, en dat bleek uiteindelijk de afstelling van de brandstofpomp (specifiek hoe dik de pakkingen waren). Heb je die toevallig vervangen en zoja, met de juiste dikte? daarmee stel je af hoeveel benzine de carburateur krijgt.
Wat is er mis met de carburateur? wellicht is het nog te repareren? o, en welke carburateur is t?
Mag ik vragen wat je allemaal al hebt vervangen? ik heb namelijk ook veel gedoe gehad met mijn carburateur, dacht ik, en dat bleek uiteindelijk de afstelling van de brandstofpomp (specifiek hoe dik de pakkingen waren). Heb je die toevallig vervangen en zoja, met de juiste dikte? daarmee stel je af hoeveel benzine de carburateur krijgt.
Wat is er mis met de carburateur? wellicht is het nog te repareren? o, en welke carburateur is t?