Niets vervelender dan het tegendeel bewezen hebben ná alles teruggezet te hebben. 2nd opinion is niks mis mee.michiel van g. schreef: 22 sep 2023 18:28 Vlakken hoeft echt niet altijd. Metalen rij erop en even met een 0,05mm voelermaat kijken of die eronder gaat. Zonee, is vlakken niet nodig.
Koelvloeistof uit expansievat gegooid
Moderators: michiel van g., Niels9966
- mk1992
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
- Twitter: @martijn_kosters
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 11 times
Re: Koelvloeistof uit expansievat gegooid
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'
Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)
Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby
Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)
Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby
- Kwattro
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: 750 Fire 1992
- 2e Panda-achtige: 1100 Hobby 2003
- Been thanked: 1 time
Hallo allemaal,
dankjewel voor de reacties. Even samengevat:
De koppakking werd vervangen, met het woord "alto" naar boven, zoals het hoort.
Ik heb de kop niet laten vlakken, want de ruimte tussen rei en voeler waren binnen de toleranties (0.1 mm volgens de specificaties). Bovendien zit ik zonder auto, uiteraard, en was het niet evident om dat ding met de fiets bij de werkplaats te krijgen.
Ik heb wel de klepdichtingen vervangen en de keerring van de nokkenas. De details hierover heb ik een een kleine handleiding gegoten die vind je hier voor de klepseals en hier voor de keerring van de nokkenas.
Distributieriem en poulie werd vervangen. Pomp niet, want daar hadden ze me de foute geleverd...
Alle dichtingen van het inlaatspruitstuk zijn vervangen.
De auto start, maar ik hoor nu wel een tikkend geluid in de motor, die ook wat meer lijkt te schudden. Bij hoger toerental hoor ik het tikken niet meer. Iemand een idee of dat normaal is na al deze handelingen en of het in principe weggaat? Hoe weet ik 100% zeker dat de distributieriem juist zit en niet een tand verkeer?
Bedankt alvast om mee te denken en voor de hulp!
Kwattro
dankjewel voor de reacties. Even samengevat:
De koppakking werd vervangen, met het woord "alto" naar boven, zoals het hoort.
Ik heb de kop niet laten vlakken, want de ruimte tussen rei en voeler waren binnen de toleranties (0.1 mm volgens de specificaties). Bovendien zit ik zonder auto, uiteraard, en was het niet evident om dat ding met de fiets bij de werkplaats te krijgen.
Ik heb wel de klepdichtingen vervangen en de keerring van de nokkenas. De details hierover heb ik een een kleine handleiding gegoten die vind je hier voor de klepseals en hier voor de keerring van de nokkenas.
Distributieriem en poulie werd vervangen. Pomp niet, want daar hadden ze me de foute geleverd...
Alle dichtingen van het inlaatspruitstuk zijn vervangen.
De auto start, maar ik hoor nu wel een tikkend geluid in de motor, die ook wat meer lijkt te schudden. Bij hoger toerental hoor ik het tikken niet meer. Iemand een idee of dat normaal is na al deze handelingen en of het in principe weggaat? Hoe weet ik 100% zeker dat de distributieriem juist zit en niet een tand verkeer?
Bedankt alvast om mee te denken en voor de hulp!
Kwattro
Panda Mambo Fire 750cc, 1992 --> 254.500 km
Panda Hobby 1100cc, 2003 --> 160.500 km
- Kwattro
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: 750 Fire 1992
- 2e Panda-achtige: 1100 Hobby 2003
- Been thanked: 1 time
Goed nieuws. Foutcode P0303 was de oplossing. De kap van bougiekabel 3 bleek niet goed op de bougie te zitten. Ik heb hem goed vastgeduwd en ja hoor, alles draait prachtig rond. Ik word hier zo vrolijk van
.

Panda Mambo Fire 750cc, 1992 --> 254.500 km