Regulier onderhoud
Moderators: WelshWitch, sjirafje
-
- Clublid
- 1e Panda-achtige: Emotion Dualogic 2010
- Has thanked: 7 times
Regulier onderhoud
Goedendag.
Afgelopen zaterdag heb ik een Emotion Dualogic uit 2010 gekocht. Dit is mijn eerste Panda.
Hoe doen jullie het onderhoud? Bij een dealer of gewoon bij een garage om de hoek?
Mari
Afgelopen zaterdag heb ik een Emotion Dualogic uit 2010 gekocht. Dit is mijn eerste Panda.
Hoe doen jullie het onderhoud? Bij een dealer of gewoon bij een garage om de hoek?
Mari
- Poging2
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 29 times
Re: Regulier onderhoud
Gefeliciteerd met je aankoop en welkom bij de club

Op een 13 jaar oude auto maakt dat in wezen niks meer uit naar mijn mening. Persoonlijk vind ik dealer onderhouden ook al tijden nou niet bepaald een pluspunt meer. Er zijn legio goeie dealers, mijn Panda is toevallig in onderhoud bij een mega fijne Opel dealer waar ik hem ook gekocht heb. Maar er zijn er ook heel veel waar de spreekwoordelijke oliewissel al hogere wiskunde is.
Heb je een hele fijner dealer waar je al jaren tevreden bent? Lekker daar in onderhoud doen, heb je een hele fijne garage om de hoek? Lekker daar blijven.
Je hebt geen garantie meer, meestal heeft de garage op de hoek meer ervaring met oudere auto's en oplossingen voor elk budget dan een dealer en ach onder aan de streep is een werkplaats een werkplaats natuurlijk. Ik zou er niet te zwaar aan tillen
-
- Forumgebruiker
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 52 times
Liever een goede garage om de hoek dan een dealer die slecht werk aflevert. Een Panda heeft geen ingewikkelde techniek aan boord, dus iedere monteur moet er mee uit de voeten kunnen.
- sjirafje
- Moderator
- 1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 64 times
Ik ben het eens met de voorgaande berichten. Met je Panda kun je prima bij elke universele garage terecht. Heb je goede ervaring met een garage, of heeft iemand in je familie/kennissenkring een goede ervaring met een garage dan zou ik die gewoon eens proberen. Kijk voor je werkzaamheden laat uitvoeren wat een gangbare prijs is bv op mijngarage.nl dan weet je meteen of ze redelijke tarieven rekenen.
-
- Forumgebruiker
Mijn ervaring is dan wel dat een echte goede universele autogarage genoeg klandizie heeft en vaak niet met partners als "mijngarage.nl" in zee gaat.
- Poging2
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 29 times
Die kwakfit praktijken van vaste prijzen vind ik Ook altijd maar twijfelachtig. Want welke onderdelen zijn dat dan? Is dat dan bij wijze van een riem of meteen de hele set? En is het dan lopende band we flatsen het onderdeel eronder en klaar of kijken ze meteen of er andere aandachtspunten zijn?BertPleizier schreef: ↑30 sep 2023 19:14 Mijn ervaring is dan wel dat een echte goede universele autogarage genoeg klandizie heeft en vaak niet met partners als "mijngarage.nl" in zee gaat.
-
- Forumgebruiker
Precies dat. De grote fastfitters bezoek ik nooit. Enkel voor uitlijnen ben ik er 1 x geweest met de Panda. Dat is recht toe recht aan werk, dus dat durf ik dan wel aan. Complexere uitlijningen zou ik daar ook niet laten doen.
Kwakfit kijk altijd of ze je nog ander dingen kunnen verkopen maar dan wel dat wat in hun assortiment zit. Dat zijn dus accu's , uitlaten, banden en schokbrekers. Ook als je goede banden er onder hebt, zullen ze je nieuwe banden adviseren dat is hun verdien model.Poging2 schreef: ↑01 okt 2023 10:09 Die kwakfit praktijken van vaste prijzen vind ik Ook altijd maar twijfelachtig. Want welke onderdelen zijn dat dan? Is dat dan bij wijze van een riem of meteen de hele set? En is het dan lopende band we flatsen het onderdeel eronder en klaar of kijken ze meteen of er andere aandachtspunten zijn?
- sjirafje
- Moderator
- 1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 64 times
Ik heb niet bedoeld de indruk te wekken dat je gebruik moet maken van een van de partners van mijngarage.nl. Ik wilde enkel aangeven dat je deze site kunt gebruiken om een inschatting te krijgen van wat een reparatie of onderhoud mag kosten.BertPleizier schreef: ↑30 sep 2023 19:14 Mijn ervaring is dan wel dat een echte goede universele autogarage genoeg klandizie heeft en vaak niet met partners als "mijngarage.nl" in zee gaat.
Als jij via familie of vrienden bij een hele fijne universele garage uit komt kun je hun prijzen snel vergelijken zonder eerst diverse andere garages te bellen voor een prijsopgave. Stel nou dat de tarieven van jouw hele fijne garage 2 of 3x zo hoog zijn als bij andere garages dan lijkt me dat je dat toch wilt weten.
Overigens zie ik niet in waarom je niet voor iets simpels als nieuwe remblokjes, een banden wissel of een airco vulling naar een snelfitter zou kunnen gaan. Online een afspraak maken voor een bepaald tijdstip en vervolgens klaar terwijl je wacht. Kan weinig aan mis gaan lijkt me, zeker bij de grotere ketens. En als ze je extra onderhoud proberen aan te smeren dan ben je daar toch zelf bij? Bedankt ze gewoon dat ze je hebben gewezen op een aandachtspunt en geef aan dat je daar eerst zelf even naar wilt kijken. Je laat je in een winkel immers toch ook niet klakkeloos van alles aansmeren? In mijn beperkte ervaring met snelfitter heb ik overigens geen enkele keer meegemaakt dat ze me iets extra's wilde verkopen.