Regulier onderhoud

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
mkerkhoff
Clublid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2023 08:26
1e Panda-achtige: Emotion Dualogic 2010
Has thanked: 7 times

Regulier onderhoud

Bericht door mkerkhoff »

Goedendag.

Afgelopen zaterdag heb ik een Emotion Dualogic uit 2010 gekocht. Dit is mijn eerste Panda.

Hoe doen jullie het onderhoud? Bij een dealer of gewoon bij een garage om de hoek?

Mari

Gebruikersavatar
Poging2
Forumgebruiker
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 mei 2022 16:22
1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
Has thanked: 85 times
Been thanked: 29 times

Re: Regulier onderhoud

Bericht door Poging2 »

mkerkhoff schreef: 25 sep 2023 11:52 Goedendag.

Afgelopen zaterdag heb ik een Emotion Dualogic uit 2010 gekocht. Dit is mijn eerste Panda.

Hoe doen jullie het onderhoud? Bij een dealer of gewoon bij een garage om de hoek?

Mari
Gefeliciteerd met je aankoop en welkom bij de club :)

Op een 13 jaar oude auto maakt dat in wezen niks meer uit naar mijn mening. Persoonlijk vind ik dealer onderhouden ook al tijden nou niet bepaald een pluspunt meer. Er zijn legio goeie dealers, mijn Panda is toevallig in onderhoud bij een mega fijne Opel dealer waar ik hem ook gekocht heb. Maar er zijn er ook heel veel waar de spreekwoordelijke oliewissel al hogere wiskunde is.

Heb je een hele fijner dealer waar je al jaren tevreden bent? Lekker daar in onderhoud doen, heb je een hele fijne garage om de hoek? Lekker daar blijven.

Je hebt geen garantie meer, meestal heeft de garage op de hoek meer ervaring met oudere auto's en oplossingen voor elk budget dan een dealer en ach onder aan de streep is een werkplaats een werkplaats natuurlijk. Ik zou er niet te zwaar aan tillen

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: Regulier onderhoud

Bericht door BertPleizier »

Liever een goede garage om de hoek dan een dealer die slecht werk aflevert. Een Panda heeft geen ingewikkelde techniek aan boord, dus iedere monteur moet er mee uit de voeten kunnen.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1234
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 64 times

Re: Regulier onderhoud

Bericht door sjirafje »

Ik ben het eens met de voorgaande berichten. Met je Panda kun je prima bij elke universele garage terecht. Heb je goede ervaring met een garage, of heeft iemand in je familie/kennissenkring een goede ervaring met een garage dan zou ik die gewoon eens proberen. Kijk voor je werkzaamheden laat uitvoeren wat een gangbare prijs is bv op mijngarage.nl dan weet je meteen of ze redelijke tarieven rekenen.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: Regulier onderhoud

Bericht door BertPleizier »

Mijn ervaring is dan wel dat een echte goede universele autogarage genoeg klandizie heeft en vaak niet met partners als "mijngarage.nl" in zee gaat.

Gebruikersavatar
Poging2
Forumgebruiker
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 mei 2022 16:22
1e Panda-achtige: 169 2010 1 2 Emotion
Has thanked: 85 times
Been thanked: 29 times

Re: Regulier onderhoud

Bericht door Poging2 »

BertPleizier schreef: 30 sep 2023 19:14 Mijn ervaring is dan wel dat een echte goede universele autogarage genoeg klandizie heeft en vaak niet met partners als "mijngarage.nl" in zee gaat.
Die kwakfit praktijken van vaste prijzen vind ik Ook altijd maar twijfelachtig. Want welke onderdelen zijn dat dan? Is dat dan bij wijze van een riem of meteen de hele set? En is het dan lopende band we flatsen het onderdeel eronder en klaar of kijken ze meteen of er andere aandachtspunten zijn?

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: Regulier onderhoud

Bericht door BertPleizier »

Precies dat. De grote fastfitters bezoek ik nooit. Enkel voor uitlijnen ben ik er 1 x geweest met de Panda. Dat is recht toe recht aan werk, dus dat durf ik dan wel aan. Complexere uitlijningen zou ik daar ook niet laten doen.

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 519
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 12 times

Re: Regulier onderhoud

Bericht door 2cv6 »

Poging2 schreef: 01 okt 2023 10:09 Die kwakfit praktijken van vaste prijzen vind ik Ook altijd maar twijfelachtig. Want welke onderdelen zijn dat dan? Is dat dan bij wijze van een riem of meteen de hele set? En is het dan lopende band we flatsen het onderdeel eronder en klaar of kijken ze meteen of er andere aandachtspunten zijn?
Kwakfit kijk altijd of ze je nog ander dingen kunnen verkopen maar dan wel dat wat in hun assortiment zit. Dat zijn dus accu's , uitlaten, banden en schokbrekers. Ook als je goede banden er onder hebt, zullen ze je nieuwe banden adviseren dat is hun verdien model.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1234
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 64 times

Re: Regulier onderhoud

Bericht door sjirafje »

BertPleizier schreef: 30 sep 2023 19:14 Mijn ervaring is dan wel dat een echte goede universele autogarage genoeg klandizie heeft en vaak niet met partners als "mijngarage.nl" in zee gaat.
Ik heb niet bedoeld de indruk te wekken dat je gebruik moet maken van een van de partners van mijngarage.nl. Ik wilde enkel aangeven dat je deze site kunt gebruiken om een inschatting te krijgen van wat een reparatie of onderhoud mag kosten.

Als jij via familie of vrienden bij een hele fijne universele garage uit komt kun je hun prijzen snel vergelijken zonder eerst diverse andere garages te bellen voor een prijsopgave. Stel nou dat de tarieven van jouw hele fijne garage 2 of 3x zo hoog zijn als bij andere garages dan lijkt me dat je dat toch wilt weten.

Overigens zie ik niet in waarom je niet voor iets simpels als nieuwe remblokjes, een banden wissel of een airco vulling naar een snelfitter zou kunnen gaan. Online een afspraak maken voor een bepaald tijdstip en vervolgens klaar terwijl je wacht. Kan weinig aan mis gaan lijkt me, zeker bij de grotere ketens. En als ze je extra onderhoud proberen aan te smeren dan ben je daar toch zelf bij? Bedankt ze gewoon dat ze je hebben gewezen op een aandachtspunt en geef aan dat je daar eerst zelf even naar wilt kijken. Je laat je in een winkel immers toch ook niet klakkeloos van alles aansmeren? In mijn beperkte ervaring met snelfitter heb ik overigens geen enkele keer meegemaakt dat ze me iets extra's wilde verkopen.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”