Om te beginnen; ik heb altijd al een sleutelauto willen hebben. Ik wist alleen nooit zo goed waar ik moest beginnen. Modernere auto's vanaf 2000 waren toch veelal al wat zwaarder, en ook zijn op dit soort auto's meer sensoren aanwezig. Een oldtimer leek mij altijd wel wat; maar dan wel een simpele en eenvoudige... En zo kwam ik bij toeval op het volgende terecht

Sinds een paar maand ben ik begonnen met het restaureren van een 1985 Fiat Panda (MK1). De auto heeft denk ik in het verleden al wat sleutelwerk gehad, aangezien het oorspronkelijke blok vervangen is met een 750 Fire.
De auto heeft zoverre ik weet meer dan 20 jaar stil gestaan voordat ik deze tegen kwam. Een heuze barnfind dus. De auto was gelukkig nog grotendeels in goede staat; de benzinetank heb ik echter wel moeten vervangen en voor de zekerheid heb ik ook de carbarateur gereviseerd. En geen onnodige luxe, de oude olie er uitgehaald en vervangen met wat nieuws voor de eerste startpoging.
De auto heeft al gelopen en zelfs een voorzichtig rondje gedaan, maar de Panda gaat nu in winterslaap voor wat laswerk. Ondanks het droogstaan zijn de gebruikelijke plekken rond de dorpel helaas niet helemaal onaangetast gebleven. Ik overweeg nog of ik zelf ga proberen te lassen of dat ik dit misschien toch in de loze uurtjes bij een schadehersteller probeer onder te brengen.
Toegevoegd is een foto van mijn 'Truckerino'. Zoals jullie kunnen zien betreft het een (zelfbouw?) Cabriolet. Ontzettend aandoenlijk en mooi op zo'n kleine Panda. Op basis van de stijlen achter denk ik niet dat het een Cabrioini is, maar mocht ik verkeerd zitten laat dit dan ook vooral weten!

Bedankt voor het lezen en mochten er vragen zijn laat het gerust weten