Vandaag proefrit gemaakt met mijn 1987 4x4
3 x er onder moeten kruipen om schakelstang weer op kogel te klikken. Stangrinde van tekening in bijlage schiet van kogeltje
Elke keer was het bij opschakelen van 3 naar 4
Viel me al op dat best moet duwen om hem in een versnelling te krijgen. Blijkbaar is bij 3 naar 4 zo dat ik stang met rubberen bus van de kogel af duw.
Met beetje kracht en wat spuug op rubber kreeg ik hem weer op de kogel geklikt maar even later lag hij er weer af
Paar weken geleden alle rubbers van schakelstangen vervangen omdat het net roeren in een pot was. Daarna schakelde hij veel gerichter.
Rubber ging met veel moeite enkel met tang op de kogel. Ik dacht die gaat er nooit meer af. Blijkbaar dus wel
Maar waarom moet ik zo hard duwen om hem in versnelling te krijgen. Het is geen knarsen dus Koppeling niet ver genoeg vrij komen is het niet denk ik. (Koppeling moet wel vervangen worden, druklager hoor je)
Oliepijl bak te laag mogelijke oorzaak? Hij lekt iets en ik weet niet hoe hoog oliepijl staat
Schakelstang schiet los
Moderators: michiel van g., Niels9966
- mk1992
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
- Twitter: @martijn_kosters
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 11 times
Re: Schakelstang schiet los
Geen oplossing maar het werkt wel:
Heb destijds hetzelfde euvel gehad omdat de bussen totaal op waren. Het boeltje met tie-wraps aaneen gemaakt en daar nog verrassend lang mee kunnen rijden zonder bijproblemen.
Je zou ook evt de rubber kunnen vastkitten op de kogel?
Heb destijds hetzelfde euvel gehad omdat de bussen totaal op waren. Het boeltje met tie-wraps aaneen gemaakt en daar nog verrassend lang mee kunnen rijden zonder bijproblemen.
Je zou ook evt de rubber kunnen vastkitten op de kogel?
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'
Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)
Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby
Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)
Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 37 times
- Contacteer:
Re: Schakelstang schiet los
Mooiste is om de kunststof gewrichten te vervangen door stalen exemplaren. Als je het iets simpeler wil doen kan je zelfs de originele kogels laten zitten omdat deze (vrijwel) dezelfde diameter hebben.