1100 spi naar mpi ombouwen
Moderators: michiel van g., Niels9966
- Ivo
- Forumgebruiker
- Been thanked: 13 times
Re: 1100 spi naar mpi ombouwen
Geen idee wat je nou verwacht van het forum. Je wilt advies, maar luistert niet naar advies, beantwoordt geen vragen en geeft niet meer informatie over de auto. Dan vraag ik mij af of bellen het beter gaat maken.
Maar je hebt dus een Fiat Panda 1.1 mpi gekocht. Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat o.a. de 4x4 ophanging achter niet op de 4x2 Panda past?
Maar je hebt dus een Fiat Panda 1.1 mpi gekocht. Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat o.a. de 4x4 ophanging achter niet op de 4x2 Panda past?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
-
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 trekking 1995
Ik heb hem gekocht ja, dat het niet past was ik niet van op de hoogte. Bedankt voor het advies.
- Ivo
- Forumgebruiker
- Been thanked: 13 times
Die Panda ziet er nog erg netjes uit om te dienen als donor en zeker met nog een geldige APK. Gezien we hier voor het behoud van de Panda zijn, is het niet nuttiger een afgeschreven auto te gebruiken of een andere auto? Zoals een Fiat Punto waar er veel van de sloop op gaan en waarschijnlijk ook nog goedkoper zullen zijn.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
- bero
- Forumgebruiker
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 56 times
Ik zal het kort houden: Nee, gaat niet passen wegens heel veel verschillen.
Stel, je bent eigenwijs en bouwt alles wat nodig is, van motor tot dashboard en ECU,
Heb je een luie 4x4. (ECU injectie momenten (misschien ook volgorde) anders), en moet je leven zonder 4x4 indicator.
Ik zou gewoon de kosten besparen, de huidige motor reviseren, wat een heel leuk en leerzaam project is, en daarna nog jaren er van genieten.
Stel, je bent eigenwijs en bouwt alles wat nodig is, van motor tot dashboard en ECU,
Heb je een luie 4x4. (ECU injectie momenten (misschien ook volgorde) anders), en moet je leven zonder 4x4 indicator.
Ik zou gewoon de kosten besparen, de huidige motor reviseren, wat een heel leuk en leerzaam project is, en daarna nog jaren er van genieten.
|| Home is where the Panda is parked ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
-
- Forumgebruiker
Oké dus als ik het goed begrijp is van spi naar mpi een no go. Zijn de 1.2 spi van een Punto wel uit te wisselen? Ik wil toch liever een ander motorblok dan reviseren, deze heeft ook op lpg gedraaid en zitten er dus een hoop extra slangen en draden aan die niet nodig zijn. Ook heb ik een ander gasklephuis nodig want hier zit een soort opvulstukje tussen voor de gasinspuiting. Een 1.2 heeft ook weer wat meer pit voor de 4x4
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 37 times
- Contacteer:
Je kan er gewoon een 1.1 of 1.2 MPI inzetten. Enige wat je moet vervangen is de brandstofpomp in de tank. Even opletten of je een brandstofsysteem hebt met een retourleiding en de drukregelaar in de injectierail of zonder retourleiding met de drukregelaar in de tank. Zorg wel dat je de complete motorkabelboom met de ECU overzet. Als je een 1.2 neemt moet je het verticale deel van het uitlaatspruitstuk iets langer maken en soms een stukje van de versteviging aan de binnenkant van de motorkap weghalen. Een 1.2 SPI is te plaatsen zonder de brandstofpomp te vervangen.
-
- Forumgebruiker
We zijn weer een stapje verder, motor is er uit. Nu heel de aandrijving en achteras demonteren. Misschien toch eerst even kijken of onze motor te redden valt. Er lijkt een gaatje te zitten net boven het oliefilter in de koelwaterbuis. Misschien dat dat de boosdoener is voor de lekkage. Verder hebben we dan nog een Orginele gasklephuis nodig. Mocht iemand deze te koop hebben hoor ik het graag.