HP blog
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 3012
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007 inmiddels verkocht.
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Re: HP blog
De drukknoppen op het stuur zijn gesneuveld, die gaven iets teveel storing binnen Can-Bus.
Maar er kwam een "pedal box " in beeld, dat is een kastje wat het signaal van het gaspedaal
anders vertaald naar het motor management. Maar elke verandering, leidt weer tot een
aanpassing,
Maar er kwam een "pedal box " in beeld, dat is een kastje wat het signaal van het gaspedaal
anders vertaald naar het motor management. Maar elke verandering, leidt weer tot een
aanpassing,
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 3012
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007 inmiddels verkocht.
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Re: HP blog
En stand 1 en 2 in zowel normaal als sport, waarbij de auto bij 120 km constant in normaal en de pedal box op 1
zuiniger is dan ooit. 1 op 16,5 is voor een HP ongekend zuinig, maar in de andere standen waren er problemen.
Bij last wisselingen van de motor, schokt en schommelde deze behoorlijk, tijd om even te kijken naar de ophanging
van de motor. Conclusie ophanging distributiezijde verregaand versleten, bakzijde rubber rondom door gescheurd. De onderste motor steun die in feite alle kantel reacties van het motorblok dempt, was ook niet echt fris meer.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 3012
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007 inmiddels verkocht.
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Re: HP blog
Bij Biesheuvel Autosport een een onderste motorsteun van Powerflex besteld, niet de meest extreme
maar de Road/Track uitvoering. Na 5 weken wachten ( Brexit perikelen ) was de steun binnen gekomen.
Maar niet de Road/Track maar de Track/Race uitvoering , toch gemonteerd en de ervaring is best heftig.
Laten we zeggen je moet er erg aan wennen, montage van de steun gaf enige problemen.
Doordat de downpipe naar de katalisator, zo is aangepast dat ik het flexibele deel van de uitlaat niet
meer kapot kan rijden was de voorste bout van de steun er niet uit te krijgen. De bout liep stuik op de uitlaat buis.
Het spaghetti spruitstuk mocht er onderuit, gelukkig lag er nog een " gel " uitlaat pakking op de plank.
Anders had dit projectje weer vertraging gegeven.
maar de Road/Track uitvoering. Na 5 weken wachten ( Brexit perikelen ) was de steun binnen gekomen.
Maar niet de Road/Track maar de Track/Race uitvoering , toch gemonteerd en de ervaring is best heftig.
Laten we zeggen je moet er erg aan wennen, montage van de steun gaf enige problemen.
Doordat de downpipe naar de katalisator, zo is aangepast dat ik het flexibele deel van de uitlaat niet
meer kapot kan rijden was de voorste bout van de steun er niet uit te krijgen. De bout liep stuik op de uitlaat buis.
Het spaghetti spruitstuk mocht er onderuit, gelukkig lag er nog een " gel " uitlaat pakking op de plank.
Anders had dit projectje weer vertraging gegeven.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 3012
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007 inmiddels verkocht.
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Het ( blanke ) lak probleem gaat maar door.
Na het dak, de handgrepen, voor schermen, de dak bogen, motorkap en bumpers duikt het probleem nu ook op bij de portieren. Het begint met kleine witte stipjes, die kun je nog weg polijsten na een aantal maanden word de lak dof.
Dan kun je nog een keer polijsten, dan is het over en uit. Deuren krijgen een nieuwe laklaag......
Dan kun je nog een keer polijsten, dan is het over en uit. Deuren krijgen een nieuwe laklaag......
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 3012
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007 inmiddels verkocht.
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 3012
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007 inmiddels verkocht.
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Re: HP blog
Enige tijd geleden de wiellagers/naven van de achter en vooras vervangen door SKF exemplaren. Bij de apk werd "ruis " geconstateerd op het rechter achterwiellager, de kosten lager Euro 90.- montage Euro 75.- ex btw. Een lager defect bij 102.000 km dan alle lagers preventief vervangen 2x voorwiel en 2 x achter lager/naaf besteld bij Autodoc. Prijs per stuk merk SKF rond de Euro 30.- incl verzendkosten en btw. De achterlagers van een HP zijn iets bewerkelijker omdat de remklauw en schijf eraf moeten. Bij een 169 met trommelremmen is het handremkabel iets terug stellen, wiel en trommel eraf en een moer losdraaien. Dan kun je de naaf met lager er zo afnemen, in het ergste geval moet er een poullietrekker aan te pas komen. Moer na montage van de naaf met 188 Nm natrekken
De lagers van de vooras vragen wat meer werk, remklauw, remschijf, stuurkogel, as moer en de onderste bouten van de schokdemper moeten los. Als het lagerhuis los is, de borgring verwijderen en het lager eruit persen. Notebinnen de groep van HP bezitters rouleren deze gereedschappen, zodat je niet zelf alles behoeft aan te schaffen. Nieuwe lager erin persen borgring terug monteren en alles weer in elkaar zetten. Moer natrekken met 185 Nm daarna wel uitlijnen.[/b]
Tip bestel samen met de lagers ook een setje abs sensoren voor de voorzijde, die zijn er niet heel uit te krijgen.
[attachment=3]ABS lager 3 (2).JPG[/attachment]
De lagers van de vooras vragen wat meer werk, remklauw, remschijf, stuurkogel, as moer en de onderste bouten van de schokdemper moeten los. Als het lagerhuis los is, de borgring verwijderen en het lager eruit persen. Notebinnen de groep van HP bezitters rouleren deze gereedschappen, zodat je niet zelf alles behoeft aan te schaffen. Nieuwe lager erin persen borgring terug monteren en alles weer in elkaar zetten. Moer natrekken met 185 Nm daarna wel uitlijnen.[/b]
Tip bestel samen met de lagers ook een setje abs sensoren voor de voorzijde, die zijn er niet heel uit te krijgen.
[attachment=3]ABS lager 3 (2).JPG[/attachment]
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 3012
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007 inmiddels verkocht.
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Re: HP blog
Mijn advies bestel alle materialen vooraf en doe het op je gemak voor het beste resultaat.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 3012
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007 inmiddels verkocht.
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Re: HP blog
De 100 HP is vandaag naar een andere liefhebbende gegaan, die er goede plannen mee heeft.
Voor mij is het wachten tot september tot zijn vervanger er is zuiniger en hybride is het geworden.
Voor mij is het wachten tot september tot zijn vervanger er is zuiniger en hybride is het geworden.