Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de velgenreparatieset met "vloeibaar aluminium"...
Ik heb het geprobeerd maar om eerlijk te zijn vind ik het rommel.
Als de beschadiging heel erg klein is werkt het redelijk maar dat kun je ook met gewone staalplamuur doen.
Grote beschadigingen werkt het niet echt bij.
Daar was ik al een beetje bang voor.
Ik had nog even gekeken of ze het in de winkel hadden maar ik heb het niet zien liggen.
BertPleizier schreef: 07 jun 2021 18:37
Velgen repareer je denk ik maar op 1 goede manier en dat is band van de velg en ventiel er uit, velg reinigen, velg stralen, schade dichtlassen, velg afdraaien, velg schuren en tot slot poedercoaten (primer + kleurlaag + blanke lak).
Ik denk dat veel standaard velgen dat niet waard zijn.
Voor 4 x € 120 kooo je geen nieuwe set van goede kwaliteit denk ik. Bovendien is een nieuwe set ook weer gelakt en niet gepoedercoat. Rekstok brandt in de lak en je velgen krijg je niet meer schoon. Een gepoedercoatte velg kun je bijna schoon blazen. Vuil hecht er simpelweg niet op.
En beschadigingen op een Belg wegschuren (wat veel gedaan wordt) is geen velgen herstellen. Dat is goed materiaal weghalen tot op de diepte van de diepste beschadiging, zodat deze niet meer zichtbaar zijn. Daarmee wordt de velgrand dunner en kwetsbaarder.
Terug naar de koplampen, ik heb het ook met zo'n setje van lidl/aldi gedaan.
Grotere schuurvelletjes zijn handiger, je krijgt kramp in je vingers met die kleine stukjes.
Het resultaat is goed, zeker niet perfect dan had ik meer m'n best moeten doen.
Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder, auto staat altijd buiten, en het ziet er nog steeds strak en helder uit.
Eens in de vier jaar is goed te doen.
Wel koop ik de volgend keer gewoon schuurvellen in het groot, dat werkt vast een stuk prettiger. Helemaal omdat ik neuropathie in m'n rechterarm heb.