Afbeelding Afbeelding Afbeelding het bestuur van de FPCN zoekt ondersteuning. Interesse in een bestuursfunctie? Mail! Afbeelding

De banaan: gele 4x4 MK1

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Joost, Rick Lieffering, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
bamisnek
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: Panda 141A 2002
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

De banaan: gele 4x4 MK1

Bericht door bamisnek »

Sinds begin oktober ben ik het bezit van een gele panda 4x4 uit 2002. Ik was op zoek naar een auto die vierwiel aangedreven was, zuinig was en maandelijks niet te veel kost. Die combinatie bleek achteraf niet al te makkelijk te zijn. Uiteindelijk bij een Panda uitgekomen, waar de eerste generatie toch erg gaaf leek.

Mijn vader zijn favoriete automerk is Fiat, dus deze voorkeur is schijnbaar toch meegegeven in de genen.

Op marktplaats stonden er een paar, maar die waren dermate duur, dat ik alle hoop maar had opgegeven, totdat er een betaalbaardere voorbij kwam! Een knalgele uit 2002, toen ik de auto zag was ik gelijk verkocht, wat een vrolijke kleur!

Helaas stond de auto op een grijs kenteken. De advertentie van de Panda is hier op het forum ook nog voorbij gekomen en het sentiment was toen dat het aardig lastig zou gaan worden om hem van een grijs naar geel kenteken te krijgen.

Uiteindelijk contact opgenomen met de Fiat importeur om het certificaat van overeenkomst op te vragen, waar de technische gegevens van de auto op moeten staan. De auto komt oorsprongelijk uit Switzerland en heeft daar als Postauto rondgereden bij Die Post (de afdruk van de stickers zie je nog). Vanuit Switzerland is die in 2009 als bedrijfsauto ingevoerd in Nederland. Fiat heeft schijnbaar een vloot auto's verkocht aan Die Post zonder achterbank en gordels. Wel erg grappig want Die Post heeft alle generaties Panda 4x4s ingezet als bezorgd auto _O_

Het contact met de verkoper was erg goed, en terwijl ik aan het afwachten was op een bezichtingsmoment heb ik een aanvraag voor het certificaat bij Fiat uitgezet. De importeur was enorm behulpzaam, echt topmensen daar! Helaas duurde het even voordat de papieren binnen zouden komen en de verkoper gaf eerlijk aan dat er nog meer mensen interesse hadden in de Panda. Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om de auto te kopen zonder de papieren binnen te hebben. Een flink gok....

Gelukkig waren de papieren in orde en was het daarna een kwestie van een achterbank en gordels scoren. Deze heb ik uit een sloper gehaald van een particulier.

Op de dag van de keuring bij de RDW ging serieus net 2 uur voor de keuring de gordel rechtsachter kapot.... oftewel dikke afkeur, gelukkig was dat het enige punt. Bij een andere sloper andere gordels gescoord en de auto opnieuw laten keuren. En zoals te zien is op de foto's zit er een gloednieuw kenteken op 8*) .

Nu moet er nog wat aan de auto gebeuren, zelf ben ik vrij handig, maar ik kom graag in contact met mensen die veel sleutelen aan hun MK1 Panda om wat tips en tricks te leren. Daarnaast rijd ik graag met jullie mee als er weer een groepsrit op de planning staat!

Ik woon dichtbij Utrecht en kom graag met andere Panda MK1 eigenaren in contact.

Groet,

Bami
Bijlagen
2025-01-04-15-03-06-458.jpg
2025-01-04-15-03-17-306(1).jpg
2025-01-04-15-03-43-080(1).jpg
2025-01-04-15-03-28-178(1).jpg

louis
Clublid
1e Panda-achtige: 45 1980
Been thanked: 4 times

Re: De banaan: gele 4x4 MK1

Bericht door louis »

Welkom op het forum.
Wat een leuk wagentje zeg !!!!

Ik ben zelf bezig met een Oerpanda 4x4 (141) ombouw in een Marbella.
Maar dat is net allemaal wat anders dan een 141A model die jij hebt. Oerpanda en Marbella zijn niet voorzien van een Fire motor namelijk.
gr,
Louis

Seat Panda-Trans-Marbella
Cee’d/Enka/PUG205/850T/Holden HT+HQ

Riddick
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 47 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Riddick »

Lekker kleurtje

Pandagrigiosteel
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: 900 Young 2001
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times
Contacteer:

Bericht door Pandagrigiosteel »

Wat een leuke Panda!

deusjevo
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: Fiat Panda Emotion - 2010
2e Panda-achtige: Citroen Dyane - 1968
3e Panda-achtige: Range Rover Classic - 1972
4e Panda-achtige: MINI Cooper Clubman gezinsbarrel - 2016
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Bericht door deusjevo »

Leuk ding zeg!
Fiat Panda Emotion 2010
Fiat Ducato Buscamper 2013
Citroën Dyane 1968
MINI Clubman 2016

De Witte Panda
Clublid
1e Panda-achtige: 34 1984 - niet meer in bezit
2e Panda-achtige: Young 1.1 02-2003
Facebook: https://www.instagram.com/de_witte_panda/
Has thanked: 26 times
Been thanked: 8 times

Bericht door De Witte Panda »

De enige kleur waarbij de NLse gele kentekenplaten goed staan :rofl:
Maar tof ding, ga je er ook echt offroad mee rijden?

dusssssss©

bamisnek
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: Panda 141A 2002
Been thanked: 2 times

Bericht door bamisnek »

De Witte Panda schreef: 20 feb 2025 16:52 De enige kleur waarbij de NLse gele kentekenplaten goed staan :rofl:
Maar tof ding, ga je er ook echt offroad mee rijden?

dusssssss©
Offroad rijden was oorspronkelijk wel het plan, maar nu is er een kans dat de panda dit jaar alweer naar een nieuw baasje mag. Iets met de aanschaf van een nieuwe motorfiets.......

Heb er wel veel plezier mee, maar de garage begint iets te vol te raken.

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”