Mijn vader zijn favoriete automerk is Fiat, dus deze voorkeur is schijnbaar toch meegegeven in de genen.
Op marktplaats stonden er een paar, maar die waren dermate duur, dat ik alle hoop maar had opgegeven, totdat er een betaalbaardere voorbij kwam! Een knalgele uit 2002, toen ik de auto zag was ik gelijk verkocht, wat een vrolijke kleur!
Helaas stond de auto op een grijs kenteken. De advertentie van de Panda is hier op het forum ook nog voorbij gekomen en het sentiment was toen dat het aardig lastig zou gaan worden om hem van een grijs naar geel kenteken te krijgen.
Uiteindelijk contact opgenomen met de Fiat importeur om het certificaat van overeenkomst op te vragen, waar de technische gegevens van de auto op moeten staan. De auto komt oorsprongelijk uit Switzerland en heeft daar als Postauto rondgereden bij Die Post (de afdruk van de stickers zie je nog). Vanuit Switzerland is die in 2009 als bedrijfsauto ingevoerd in Nederland. Fiat heeft schijnbaar een vloot auto's verkocht aan Die Post zonder achterbank en gordels. Wel erg grappig want Die Post heeft alle generaties Panda 4x4s ingezet als bezorgd auto

Het contact met de verkoper was erg goed, en terwijl ik aan het afwachten was op een bezichtingsmoment heb ik een aanvraag voor het certificaat bij Fiat uitgezet. De importeur was enorm behulpzaam, echt topmensen daar! Helaas duurde het even voordat de papieren binnen zouden komen en de verkoper gaf eerlijk aan dat er nog meer mensen interesse hadden in de Panda. Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om de auto te kopen zonder de papieren binnen te hebben. Een flink gok....
Gelukkig waren de papieren in orde en was het daarna een kwestie van een achterbank en gordels scoren. Deze heb ik uit een sloper gehaald van een particulier.
Op de dag van de keuring bij de RDW ging serieus net 2 uur voor de keuring de gordel rechtsachter kapot.... oftewel dikke afkeur, gelukkig was dat het enige punt. Bij een andere sloper andere gordels gescoord en de auto opnieuw laten keuren. En zoals te zien is op de foto's zit er een gloednieuw kenteken op

Nu moet er nog wat aan de auto gebeuren, zelf ben ik vrij handig, maar ik kom graag in contact met mensen die veel sleutelen aan hun MK1 Panda om wat tips en tricks te leren. Daarnaast rijd ik graag met jullie mee als er weer een groepsrit op de planning staat!
Ik woon dichtbij Utrecht en kom graag met andere Panda MK1 eigenaren in contact.
Groet,
Bami