Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Ivo's Sergio Tacchini
Moderators: michiel van g., Niels9966
- xxl_liberty
- Clublid
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
- 1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
- 2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 12 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Mooie inspirerende handleiding.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Ik ben door de reportage overtuigd en ga morgen Paul zijn "overbodige" set afhalen. Zo heb ik meteen tóch nog een ritje in coronatijd.
Ik zie gaandeweg wel hoe het met de veren en banden gesteld is. Ik heb "helaas" ook op de foto's gezien hoe "stevig" de hoofdsteunen in het frame verankerd zitten... Maar ja, íets is allicht beter dan niets? Bovendien gaan ze eigenlijk ook niet hoog genoeg voor mij. Misschien kan ik daar meteen iets aan doen...
Ik zie gaandeweg wel hoe het met de veren en banden gesteld is. Ik heb "helaas" ook op de foto's gezien hoe "stevig" de hoofdsteunen in het frame verankerd zitten... Maar ja, íets is allicht beter dan niets? Bovendien gaan ze eigenlijk ook niet hoog genoeg voor mij. Misschien kan ik daar meteen iets aan doen...
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Weer een geweldige reportage!
Ik heb toen een keer 2 blauwe bekledingen helemaal vlekvrij gekregen met wat ossengalzeep en een stoomreiniger.
Ossengalzeep is echt top spul!
Ik zag trouwens dat die verkoper ook gewoon stof levert. Staat ook een bij voor een Panda, maar ik kan niet plaatsen welke uitvoerig.
Ik heb toen een keer 2 blauwe bekledingen helemaal vlekvrij gekregen met wat ossengalzeep en een stoomreiniger.
Ossengalzeep is echt top spul!
Ik zag trouwens dat die verkoper ook gewoon stof levert. Staat ook een bij voor een Panda, maar ik kan niet plaatsen welke uitvoerig.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
@Panda500, de hoofdsteunen zitten in metalen bussen en worden op hun plek gehouden door die klem. Ik kan mij zo voorstellen dat een kracht dwars op die bussen de hoofsteun op zijn plek blijft. Hoewel.. met een klap die hard genoeg is om die dingen uit hun houders te laten vliegen, is er wel meer aan de hand.
@Bero, er zijn best wel wat aanbieders van originele stof of andere gelijkwaardige stof. Zelfs hele interieurs kunnen afgenomen worden en de prijzen vallen zelfs best mee. Losse stof is voor mij weer nét wat te lastig. Deze stof heb ik wel vaker in een Panda gezien in Italie, maar geen idee welke uitvoering.
@Bero, er zijn best wel wat aanbieders van originele stof of andere gelijkwaardige stof. Zelfs hele interieurs kunnen afgenomen worden en de prijzen vallen zelfs best mee. Losse stof is voor mij weer nét wat te lastig. Deze stof heb ik wel vaker in een Panda gezien in Italie, maar geen idee welke uitvoering.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Hobby uitvoeringen en CLX.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
@Ivo: Ook voor Nuova bekleding e.d.?
@PandaVespa: Thnx
@PandaVespa: Thnx
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
@ivo: ik bedoel/denk/vrees dat die vastgelaste bussen gewoon de bovenrand van de stoel zullen doen verdraaien, bij hard naar achteren drukken op de hoofdsteun. dus wanneer je er hard met je hoofd tegen gedrukt wordt... (of dat de las losscheurt). Dat is toch de bedoeling van een hoofdsteun: je hoofd tegenhouden bij een harde klap of weerslag naar achteren toe (whiplash). Dat "risico" op wegbuigen wordt dus nog groter wanneer ik de hoofdsteunen wat zou verlengen en ze dus wat hoger komen t.o.v. de stoelrand. (grotere hefboom)
Een "dubbele" bovenrand, dus twee onder elkaar op een afstandje, met de bussen aan beide vastgelast, zou de zaak al véél steviger maken wat dat betreft.
Hopelijk heb ik ze enkel nodig om af en toe even tegen te rusten...
Een "dubbele" bovenrand, dus twee onder elkaar op een afstandje, met de bussen aan beide vastgelast, zou de zaak al véél steviger maken wat dat betreft.
Hopelijk heb ik ze enkel nodig om af en toe even tegen te rusten...
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
De Sergio staat nog steeds droog in de stalling, dus daar valt niet zoveel over te vertellen. Te veel zout om te rijden en er was niet zoveel om aan te klussen (slecht excuus er is altijd wat te klussen...).
De tuin vertelt een ander verhaal. Wat is hier gebeurd?
De tuin vertelt een ander verhaal. Wat is hier gebeurd?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Doet me denken aan een explosieschema! (Zo'n technische tekening waarbij alle onderdelen wat uit elkaar geschoven zijn)!
Of... 50 tinten zwart? Tijd om het gras te maaien is het wellicht niet! Is Jezus langsgekomen, om een "vermenigvuldiging der motorkappen" uit te voeren?
Of... 50 tinten zwart? Tijd om het gras te maaien is het wellicht niet! Is Jezus langsgekomen, om een "vermenigvuldiging der motorkappen" uit te voeren?
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Het was niet moeilijk raden, maar inderdaad glasvezel. Vandaag naar de stalling geweest om de motor te laten draaien en meteen gekeken hoe de motorkap zou staan. Zo is het ook makkelijker controleren of niet perongeluk de vorm veranderd is. Gelukkig was daar geen sprake van! De gapende kieren van de Panda waren intact. Op de eerste foto ligt de kap los en het rubber van de luchtinlaat drukt hem een beetje omhoog, dus hij ligt niet overal even recht. De kap weegt maar 4 kg en een stalen kap weegt ongeveer 13 kg. Een behoorlijke gewichtsbesparing ook nog eens relatief hoog en aan de voorzijde van de auto .
De bedoeling is om de scharnieren te gebruiken, maar niet sluiting aan de voorzijde. Hoewel hiervoor wel montage punten zijn om eventueel als reserve te dienen. Het weglaten van het slot zou ook wat in gewicht schelen. De kap zal bevestigd worden door Aerocatch bonnet pins op de plek waar nu de rubberen dopjes zitten om de kap te vangen.
De kap moet nog wel gepoetst worden en vooral bij de randjes. Er zitten nog veel vegen e.d. op. Het wit aan de onderzijde is de lijm om de beide delen te verbinden.
De bedoeling is om de scharnieren te gebruiken, maar niet sluiting aan de voorzijde. Hoewel hiervoor wel montage punten zijn om eventueel als reserve te dienen. Het weglaten van het slot zou ook wat in gewicht schelen. De kap zal bevestigd worden door Aerocatch bonnet pins op de plek waar nu de rubberen dopjes zitten om de kap te vangen.
De kap moet nog wel gepoetst worden en vooral bij de randjes. Er zitten nog veel vegen e.d. op. Het wit aan de onderzijde is de lijm om de beide delen te verbinden.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Ivo's Sergio Tacchini
Ziet er goed uit! Wat wegen die Aerocatch sluitingen nog samen? Stang voor het open houden kan nu ook korter en van aluminium. En gaten boren in de beide scharnieren