Ik wil niet heel negatief doen, maar zal waarschijnlijk wel zo overkomen:
- De test opstelling klopt niet. De meter hoort massa, plus en NTC-signaal te krijgen. (anders zou hij accuspanning- en dus ook toeren-afhankelijk worden)
- Het Panda dashboard wordt aangelicht, niet doorgelicht. Lampjes achter de meterplaatjes zorgen er hooguit voor dat je lelijk licht door kiertjes ziet.
- De sensor mag echt niet ver van de thermostaat af gemonteerd worden. In de kop of het spruitstuk geniet natuurlijk de voorkeur, maar is lastiger. Als je hem ver van de thermostaat zet, dan slaat de stoom al onder je motorkap vandaan, voordat je meter aangeeft dat je thermostaat defect is. (Als je dit een paar keer overkomt, kun je wel gelijk bij het vlakken van de kop, een aansluitpunt op de originele plek van de 1000cc bij maken.
)
Nu iets opbouwender:
- De 2 contacten van de temperatuurlampjesfitting, vallen samen met 2 van de 3 contacten van de meter. Deze 2 contacten op de meter zijn plus en NTC-signaal. (de NTC hangt met de andere zijde aan massa). Het derde pootje moet aan de massa.
- Dit valt allemaal terug te redeneren, uit het feit dat bij de 1100, het lampje en de meter makkelijk uit te wisselen zijn. De signaal aansluiting van de originele temperatuur afhankelijke schakelaar, die je dan moet vervangen door een NTC-sensor, blijft namelijk hetzelfde kabeltje, en dus ook hetzelfde spoor op de dash-print-folie. Één aansluiting van het lampje (en dus ook meter) is dus massa via temperatuursafhankelijke schakelaar (bij meter dus NTC). De andere aansluiting van het lampje (en dus meter) moet dan wel een geschakelde plus zijn.
- Verder redenerend kun je dus concluderen dat het pootje van de meter dat niet samenvalt met een aansluiting voor het lampje, aan massa moet komen. Één van de aansluitingen van het lampje is waarschijnlijk verbonden met andere lampjes of met een pootje van de benzinemeter. Dit moet dan de geschakelde plus zijn. De tweede aansluiting van het lampje is dan het signaal, en zou logischerwijs ook niet verbonden mogen zijn met andere componenten op het dashboard.