Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

dagteller

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
amamuspandam
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2011 18:16
1e Panda-achtige: panda 1.1 young 2001
Locatie: eenrum (gr)

dagteller

Bericht door amamuspandam »

beste mensen,
onze panda 1.1 young uit 2001 heeft wel een knop waarmee je de stand van de koplampen in een handomdraai electronisch kunt regelen, maar een dagkilometerteller zit er niet in (toch niet echt vanzelfsprekend zou je denken).
we zijn als nieuwkomers heel benieuwd of er panda's bestaan die wel zijn voorzien van een dagteller. dat zou handig zijn al was het alleen maar om een indruk te krijgen van het verbruik.
dank voor uw reactie
rob en gerda

Gebruikersavatar
alfredo
Clublid
Berichten: 675
Lid geworden op: 19 apr 2004 00:00
1e Panda-achtige: seat panda 35 cabriolet 1984
2e Panda-achtige: selecta 1100 1991
Locatie: smilde, 9422

Re: dagteller

Bericht door alfredo »

De 4x4 is geleverd met een dagteller, dus goed zoeken dan kun je ze wel vinden.
Alfredo
Ik weet niet alles, maar wel veel. Schopt mijn reactie jou tegen het zere been? Lees er dan gerust overheen...

Gebruikersavatar
RubenJ
Forum-admin
Berichten: 2895
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:49
1e Panda-achtige: Momenteel geen
Locatie: Arnhem
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: dagteller

Bericht door RubenJ »

Alfredo was me voor, de 4x4 maar je zou het gebruik ook bij kunnen houden op een website of zelfs in een applicatie voor je mobiel als je een smartphone hebt ;)
Zelf gebruik ik Spritmonitor om m'n gebruik bij te houden (zie ook m'n onderschrift met verbruiksdetails).
I'm here when I am, usually I'm not

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: dagteller

Bericht door bero »

Niet alle 4x4's zijn geleverd met dagtellers.
De trekking uitvoering had hem, en (don't shoot me if i'm wrong) de sisley.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Timonio
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 17 jun 2011 15:40
1e Panda-achtige: 1100 Young 2001
2e Panda-achtige: 100HP 2007

Re: dagteller

Bericht door Timonio »

Mijne heeft ook geen dagteller en ik raak er aan gewend. Als je kilometerstand moet bijhouden voor declaratie of zo, moet het even opschrijven. Verbruik hou ik bij in een Excel bestandje, maar die genoemde websites zijn nog handiger. En verder gewoon tanken als het lampje gaat branden, zit je altijd goed.

Gebruikersavatar
amamuspandam
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2011 18:16
1e Panda-achtige: panda 1.1 young 2001
Locatie: eenrum (gr)

Re: dagteller

Bericht door amamuspandam »

mijn conclusie: het blijft dus behelpen, tenzij je een dashboard van net die ene 4x4 weet te scoren.
bedankt voor jullie raad.
rob

pandafool

Re: dagteller

Bericht door pandafool »

Een Panda rijden is nu eenmaal spartaans en voor diegene die zo niet zoveel eisen stellen :wink: . Gewoon back to basic, heerlijk :D .

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: dagteller

Bericht door lanser54 »

amamuspandam schreef:mijn conclusie: het blijft dus behelpen, tenzij je een dashboard van net die ene 4x4 weet te scoren.
bedankt voor jullie raad.
rob
Je Kan ook uit een Seat Marbella , op de sloop zo,n oud tellertje , met rolletjes pakken , die zit aan de rechter zijde , naast het ventilatie roostertje geplakt :|
Dan kan je de km stand , gelijk rollen met de km teller stand , ik deed dit met tanken , om te weten wat het gebruik was :wink:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: dagteller

Bericht door 4RN01D »

Het is inderdaad niet makkelijk die tellers te vinden. Maar je Italiaans gaat er wel op vooruit als je daadwerkelijk op zoek gaat naar een tellerbak met dagteller. Als je er een wil vinden, dan is het handig om te kijken op Ebay in Italië.

De mijne komt daar binnenkort ook vandaan... Dan kan ik toch wat makkelijker mijn verbruik bijhouden.
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: dagteller

Bericht door PandaVespa »

Afbeelding
Slechts €6,- _O_ . Op de laatste km-stand zetten en terugrekenen.
Mare, je went eraan dat er geen dagteller erin zit.

Als je benzinemeter op de helft staat en je hebt 400km gereden, dan is je verbruik laag. Grof weg, eerste helft ca 350km en laatste helft 200km a 250km. En idd tanken als lampje aangaat.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: dagteller

Bericht door 4RN01D »

PandaVespa schreef: 02 nov 2019 17:37 Afbeelding
Slechts €6,- _O_ . Op de laatste km-stand zetten en terugrekenen.
Mare, je went eraan dat er geen dagteller erin zit.

Als je benzinemeter op de helft staat en je hebt 400km gereden, dan is je verbruik laag. Grof weg, eerste helft ca 350km en laatste helft 200km a 250km. En idd tanken als lampje aangaat.
Maar geef toe... een dagteller in de tellerbak is natuurlijk wel gaaf. zelfs als je 'm niet nodig hebt... Tuurlijk, een panda is basic, maar alles wat je eraan toe kunt voegen wat origineel is, is leuk... toch? Eigenlijk is de Sky letterlijk de limit, want het enige dat eigenlijk niet kan op een standaard panda is een skyline dakje. en als je dat dakje wel hebt, dan kan je er weer geen dakrekje op, die je op een hobby tegenkomt...
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: dagteller

Bericht door PandaVespa »

Mee eens. Alleen die dagtellers zijn lastig te vinden en dat weten de verkopers ook.
Ook leuk is originele temp.meter in tellerbak. Ik baal alleen dat de nieuwe wijzer er niet op kan. De diesel had op die plek een oliedruk meter, niet dat iets toevoegt. Dan is temp. meter praktischer.

Dan heb je de elec ramen nog, bekledingplaat kofferklep, asbak achterin, klapramen achter, etc. Wat ik zelf ook leuk vind is dingen toevoegen wat niet direct opvalt, zoals luchthoorn, voetverlichting, achteruitrijcamera, cruise control.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: dagteller

Bericht door bero »

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt ;-)
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: dagteller

Bericht door 4RN01D »

PandaVespa schreef: 02 nov 2019 18:13 Mee eens. Alleen die dagtellers zijn lastig te vinden en dat weten de verkopers ook.
Ook leuk is originele temp.meter in tellerbak. Ik baal alleen dat de nieuwe wijzer er niet op kan. De diesel had op die plek een oliedruk meter, niet dat iets toevoegt. Dan is temp. meter praktischer.

Dan heb je de elec ramen nog, bekledingplaat kofferklep, asbak achterin, klapramen achter, etc. Wat ik zelf ook leuk vind is dingen toevoegen wat niet direct opvalt, zoals luchthoorn, voetverlichting, achteruitrijcamera, cruise control.
Ja... dat van die nieuwe wijzer vond ik ook wel irritant... Maar gelukkig past de oude wijzer wel op de plek van de snelheidsmeter. En natuurlijk moet je ook meteen de benzinemeter mee vervangen, zodat alle wijzertjes bij elkaar passen... En zo blijf je bezig... De bekledingplaat op de kofferdeksel ken ik ook, maar die zal ik waarschijnlijk zelf moeten maken... maar ik vind het ook wel handig om, als ik de panda net schoon heb, de kofferdeksel van binnen te pakken als ik 'm wil sluiten. dan komen er geen vingers op de schone lak. Asbak achterin? van het bestaan daarvan heb ik nooit gehoord... De electrische ramen hoeven niet per se, zou wel leuk zijn, maar ik mis ze niet nu ik ze niet heb. Cruise heb ik al. Eigenlijk zou ik alle blootliggend metaal willen bekleden met skai... maar dan moet ik eerst het interieur strippen:) Zomerprojectje, denk ik...
Panda 1.1 :D SMILE

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: dagteller

Bericht door Joost »

De Cinquecento heeft wél een dagteller. De tellerunit is verder hetzelfde als die van een Panda. Dus simpelweg een kwestie van teller omzetten en met de dremel even een sleuf maken in de tellerplaat van de Panda zodat de teller ook te zien is. Je zal ook even een gaatje moeten boren in het 'glas' voor het pookje.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”