Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- rustigrijder
- Forumgebruiker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 06 feb 2020 21:16
- 1e Panda-achtige: 169 2005
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
De B12 Pro kit is een stuk voordeliger dan aanschaf van de afzonderlijke componenten:
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Het grootste voordeel van een schroefset is dat je de auto op de exacte hoogte/laagte kan zetten die wilt hebben.
Dus visueel het meest ultieme eindresultaat.
Dus visueel het meest ultieme eindresultaat.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Mijn vraag is wat wil je? een gewoon beter sturende auto voor op de openbare weg. Of een straat legale auto voor track days, de standaard setting van een HP was gewoon beroerd ( deels zelfs gevaarlijk ). Daarna heb ik een KW 1 set, Koni ( geel instelbaar ) met H&R veren en nu Bilstein B8 ( de korte versie ) met Promaxx HP verlagingsveren gemonteerd. Deze laatste setting bevalt voor mij persoonlijk het beste.
Grtz Rob
N.B. Intrax en KW is een leverancier.
Grtz Rob
N.B. Intrax en KW is een leverancier.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Meer fabrikanten dan leverancier.Robert100HP schreef: ↑19 feb 2020 21:56 Mijn vraag is wat wil je? een gewoon beter sturende auto voor op de openbare weg. Of een straat legale auto voor track days, de standaard setting van een HP was gewoon beroerd ( deels zelfs gevaarlijk ). Daarna heb ik een KW 1 set, Koni ( geel instelbaar ) met H&R veren en nu Bilstein B8 ( de korte versie ) met Promaxx HP verlagingsveren gemonteerd. Deze laatste setting bevalt voor mij persoonlijk het beste.
Grtz Rob
N.B. Intrax en KW is een leverancier.
- Pinda72
- Clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 33 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Rustigrijder heeft wel een fraai overzicht gemaakt, alleen is er bijna niets meer te krijgen......zelfs de B6 wordt schaars (dus ook de B12-set).
Mijn voorkeur gaat uit naar Bilstein B8 (kennelijk vanaf maart 2022 weer leverbaar), icm de Promaxx veren.
Heel misschien gaat Koni (geel) nog iets produceren, maar verwacht het eerlijk gezegd niet.
Als ik het hier mag filteren, zijn Koni en Bilstein de beste kwaliteit.....
Mijn voorkeur gaat uit naar Bilstein B8 (kennelijk vanaf maart 2022 weer leverbaar), icm de Promaxx veren.
Heel misschien gaat Koni (geel) nog iets produceren, maar verwacht het eerlijk gezegd niet.
Als ik het hier mag filteren, zijn Koni en Bilstein de beste kwaliteit.....
Laatst gewijzigd door Pinda72 op 16 dec 2021 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Note: Koni geel roest heel snel, sinds deze dempers in Polen worden geproduceerd is de lak kwaliteit minder.Pinda72 schreef: ↑16 dec 2021 17:25 Ristigrijder heeft wel een fraai overzicht gemaakt, alleen is er bijna niets meer te krijgen......zelfs de B6 wordt schaars (dus ook de B12-set).
Mijn voorkeur gaat uit naar Bilstein B8 (kennelijk vanaf maart 2022 weer leverbaar), icm de Promaxx veren.
Heel misschien gaat Koni (geel) nog iets produceren, maar verwacht het eerlijk gezegd niet.
Als ik het hier mag filteren, zijn Koni en Bilstein de beste kwaliteit.....
Vooral de boven zijde van de achterdempers, dempers worden pas gespoten als ze geassembleerd zijn.
Dat deel word aan de binnen zijde dan niet van lak voorzien, roest kruipt dan van binnen naar buiten.
- Pinda72
- Clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 33 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Dan is het hopen dat Bilstein nog een batch met de ingekorte B8 gaat maken!
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Intrax heeft een 1k2 schokdemper oplossing, met meerdere mogelijk heden.
Te gebruiken met standaard of sport veren achter of een rijhoogte aanpasbare oplossing.
De vooras krijgt een schroefset veerpoot, met meerdere oplossingen qua rijhoogte en instelbaarheid.
Als er genoeg kandidaten zijn, zou je bij Intrax kunnen informeren wat een Panda 169 specifieke oplossing gaat kosten bij bv afname van 10 sets.
Één custom made set kost € 3.000-3.500, maar bij 10 sets kunnen de ontwikkeling kosten verdeeld worden over de 10 sets, waardoor er misschien een redelijke prijs per set te bewerkstelligen is.
Te gebruiken met standaard of sport veren achter of een rijhoogte aanpasbare oplossing.
De vooras krijgt een schroefset veerpoot, met meerdere oplossingen qua rijhoogte en instelbaarheid.
Als er genoeg kandidaten zijn, zou je bij Intrax kunnen informeren wat een Panda 169 specifieke oplossing gaat kosten bij bv afname van 10 sets.
Één custom made set kost € 3.000-3.500, maar bij 10 sets kunnen de ontwikkeling kosten verdeeld worden over de 10 sets, waardoor er misschien een redelijke prijs per set te bewerkstelligen is.
- Pinda72
- Clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 33 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Ik had al antwoord van ze gehad, en inderdaad zouden de kosten rond de 3500,= euri uitkomen…
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Ja, omdat je alle ontwikkelingen kosten ook betaald als je één set wil hebben/laten maken.
Zou je het laten ontwikkelen voor de Panda 169, en dan 10 sets laten fabriceren, verdeel je de ontwikkeling kosten over die 10 sets. (of het aantal sets wat minimaal nodig is om tot een acceptabele prijs per set te komen)
Intrax heeft recentelijk de nieuwe FIAT 500e van een 1K2 set voorzien, dat zal niet heel veel afwijken van de Panda vermoed ik.
- Pinda72
- Clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 33 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Zal dan de prijs rond de 3250,= uitkomen?
Overigens lees je onder de commentaren, dan men de verlaging tegen vindt vallen. Maar dat zal vast aangepast kunnen worden.
Overigens lees je onder de commentaren, dan men de verlaging tegen vindt vallen. Maar dat zal vast aangepast kunnen worden.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Dat was de wens van de klant, achter zijn gewoon de standaard veren gebruikt, en voor is de schroefset op de zelfde hoogte gezet.
H&R heeft verlagende sport veren voor de 500e, dan staat hij er een stuk beter bij dan de Intrax 500e, en een stuk goedkoper.
- Pinda72
- Clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 33 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Ik vraag me ernstig af waarom je een ‘E’ in hemelsnaam wilt verlagen….zinloos
Om het mooie? Een trackday of slalomproef kan je vergeten, of je moet je aggregaat achterin gooien
Om het mooie? Een trackday of slalomproef kan je vergeten, of je moet je aggregaat achterin gooien
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Ik denk dat er wel valt te verbeteren aan het onderstel van zo'n zware EV, zo'n 500e weegt 1405 Kg.
- Pinda72
- Clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 33 times
Re: Kw variant of intrax veren,maar waarom niet alleen KW veren?
Oempfhhhhh….
Dan heeft een slalom ook geen zin
Dan heeft een slalom ook geen zin