Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Komt nooit voor dat Sirano dit op het forum zet. Daar heeft ie vast een reden voor...
Grtz Rob
Grtz Rob
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
@Sirano & iedereen:
Als je problemen hebt met de inhoud van een bericht of onderwerp, kun je een melding doen bij forumbeheer. De admin en moderators zullen dan bespreken of zij dit probleem ook zien en wat er eventueel gedaan moet worden. Op deze manier kunnen forumvervuiling zoals de 4 berichten hierboven en onaangename discussies worden voorkomen.
Meer info:
Hoe meld ik een "fout" bericht ?
Als je problemen hebt met de inhoud van een bericht of onderwerp, kun je een melding doen bij forumbeheer. De admin en moderators zullen dan bespreken of zij dit probleem ook zien en wat er eventueel gedaan moet worden. Op deze manier kunnen forumvervuiling zoals de 4 berichten hierboven en onaangename discussies worden voorkomen.
Meer info:
Hoe meld ik een "fout" bericht ?
A conclusion is the place where you get tired of thinking.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Aribold, waarschijnlijk heeft niemand problemen met project A112 al is het dan geen Panda het blijft gewoon leuk om dit te volgen. En het is een hele interessesante auto met een historie , dat er niet direct een afwijzing is vanuit forumbeheer over dit topic is alleen maar prettig.
Grtz Rob
Grtz Rob
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Wij hebben in principe geen probleem met dit onderwerp en ook geen meldingen ontvangen.
Ik bedoelde alleen uit te leggen dat wij liever een melding ontvangen als iemand wel een probleem ziet, dan dat we dat uit opmerkingen in berichten moeten opmaken.
Back to topic nu?
Ik bedoelde alleen uit te leggen dat wij liever een melding ontvangen als iemand wel een probleem ziet, dan dat we dat uit opmerkingen in berichten moeten opmaken.
Back to topic nu?
A conclusion is the place where you get tired of thinking.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 nov 2014 20:17
- 1e Panda-achtige: Geen Panda maar wel een A112 Abarth
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Na zoveel jaar vroeg ik me eigenlijk af waarom ik hier niet meer de A112 bij hield, maar zo teruglezend zal het gedoe hierboven niet meegeholpen hebben. Maargoed, feit blijft dat de techniek aardig vergelijkbaar is met de Panda (en dat er hier meerdere Panda's rondrijden met het 1050 Abarth blok) en er hier ook aaridg wat kennis zit. Dus even een major kick omhoog na 5 jaar. Best wat gebeurd in die tijd
Ik geloof dat ik gebleven was bij de laatste dingetjes die aan de Abarth moesten gebeuren. Is allemaal goed gekomen en uiteindelijk is de auto 24 februari 2015 gekeurd bij de RDW, waarbij hij zijn kenteken terug heeft gekregen.
Daarna nieuw stoeltje ingebouwd, bestuurdersstoel naar de passagierskant en weer naar de RDW om de tweede zitplaats op kenteken te krijgen.
Dit alles was precies op tijd om mee te doen aan de Dijken en Kreken rally in April 2015 in mijn 'Home Town' Hulst.
Vervolgens zo nu en dan gebruikt voor plezierritjes en in 2016 nog een keer een andere uitlaat eronder laten lassen. Hetgeen wat er op zat was katsverrot en dempte helemaal niets, wat in combinatie met de gestripte binnenkant acute gehoorbeschdiging betekende zodra je boven de 100 uit kwam op de snelweg..
In September 2016 een keertje meegedaan met de Wimedo autoslalom. Helaas was dit ook meteen de laatste keer, hoewel ik het echt geweldig vond om te doen is het qua tijd niet meer gelukt om er nog een keer heen te gaan. Wie weet verderop in dit jaar of komend jaar..
Vervolgens een paar jaar vrij weinig gereden, seizoen aangeklooid met een kapotte startmotor, nog een seizoen vergooit met de carburateur die niet mee wilde werken, ondertussen een jaar een huis aan het verbouwen dus echt 0 tijd en dan is het ineens weer 2020. Met het oog op Wimedo nog wel wat aanpassingen gedaan trouwens. Extra verstevigingen onder de auto, een veerpootbrug en camberplates.
En, niet onbelangrijk, sinds deze week weer APK en uit de schorsing!
Nu staat ie nog even twee maandjes bij vrienden in de stalling tot we onze verhuizing achter de rug hebben, daarna komt ie naar huis. We hebben nu een dubbele gerage bij huis, dus eindelijk een plek om te sleutelen waarvoor je de deur niet uit hoeft
Lijstje van wat er moet gebeuren met redelijke prio:
- Uitlaatrammel eindelijk een keer fixen (zit tegen carrosserie, heel irritant)
- Speling schakelstangen fixen (rammelt enorm, ook irritant)
- Remmen heb ik voor de APK gangbaar gemaakt maar moet ik nog mee verder. Revisie en remolie
- Verlichting nog een keer nalopen. Heb wat slechte stekkerverbindingen
- Zorgen dat de fan automatisch aan slaat ipv alleen via knop op het dashboard.
Wensenlijstje:
- Meer camber
- Misschien iets minder harde vering.
- Remupgrade
- Motor nalopen
Nou, dat was het ff!
Ik geloof dat ik gebleven was bij de laatste dingetjes die aan de Abarth moesten gebeuren. Is allemaal goed gekomen en uiteindelijk is de auto 24 februari 2015 gekeurd bij de RDW, waarbij hij zijn kenteken terug heeft gekregen.
Daarna nieuw stoeltje ingebouwd, bestuurdersstoel naar de passagierskant en weer naar de RDW om de tweede zitplaats op kenteken te krijgen.
Dit alles was precies op tijd om mee te doen aan de Dijken en Kreken rally in April 2015 in mijn 'Home Town' Hulst.
Vervolgens zo nu en dan gebruikt voor plezierritjes en in 2016 nog een keer een andere uitlaat eronder laten lassen. Hetgeen wat er op zat was katsverrot en dempte helemaal niets, wat in combinatie met de gestripte binnenkant acute gehoorbeschdiging betekende zodra je boven de 100 uit kwam op de snelweg..
In September 2016 een keertje meegedaan met de Wimedo autoslalom. Helaas was dit ook meteen de laatste keer, hoewel ik het echt geweldig vond om te doen is het qua tijd niet meer gelukt om er nog een keer heen te gaan. Wie weet verderop in dit jaar of komend jaar..
Vervolgens een paar jaar vrij weinig gereden, seizoen aangeklooid met een kapotte startmotor, nog een seizoen vergooit met de carburateur die niet mee wilde werken, ondertussen een jaar een huis aan het verbouwen dus echt 0 tijd en dan is het ineens weer 2020. Met het oog op Wimedo nog wel wat aanpassingen gedaan trouwens. Extra verstevigingen onder de auto, een veerpootbrug en camberplates.
En, niet onbelangrijk, sinds deze week weer APK en uit de schorsing!
Nu staat ie nog even twee maandjes bij vrienden in de stalling tot we onze verhuizing achter de rug hebben, daarna komt ie naar huis. We hebben nu een dubbele gerage bij huis, dus eindelijk een plek om te sleutelen waarvoor je de deur niet uit hoeft
Lijstje van wat er moet gebeuren met redelijke prio:
- Uitlaatrammel eindelijk een keer fixen (zit tegen carrosserie, heel irritant)
- Speling schakelstangen fixen (rammelt enorm, ook irritant)
- Remmen heb ik voor de APK gangbaar gemaakt maar moet ik nog mee verder. Revisie en remolie
- Verlichting nog een keer nalopen. Heb wat slechte stekkerverbindingen
- Zorgen dat de fan automatisch aan slaat ipv alleen via knop op het dashboard.
Wensenlijstje:
- Meer camber
- Misschien iets minder harde vering.
- Remupgrade
- Motor nalopen
Nou, dat was het ff!
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Hoeveel negatief camber rij je nu? -1 graden?
De fusees van de A112 zijn anders dan die van de Panda, anders had je met weinig moeite Selecta/Y10 Turbo remmen kunnen monteren. Misschien past het wel met een adapter.
Of je kan kijken of Y10 veerpoten met fusees misschien passen, die hebben volgens mij dezelfde 3 gats topmounts als de A112 en daar passen de Selecta remmen weer wel op
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 nov 2014 20:17
- 1e Panda-achtige: Geen Panda maar wel een A112 Abarth
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Kijk, dit is dus het soort info dat nuttig kan zijn! De veerpoten wil ik wel behouden, zijn toen voor het terug op de weg krijgen nieuwe Osrav sportdempers op gekomen. Maar met een beetje geluk passen de fusees wel.
Camber staat nog steeds positief geloof ik, alhoewel al een stuk minder dan eerst. Geen idee hoe dit komt eigenlijk. Om ze verder richting negatief te krijgen moet ik of bovenin nog iets aanpassen zodat de camberplates verder naar binnen kunnen, of onderin waar de fusee aan de demper vast zit, of de draagarmen aanpassen. Ik heb nog draagarmen liggen met kogelgewichten, maar die zouden eerst compleet opgeknapt moeten worden aangezien daar een hoop speling op zit.
Camber staat nog steeds positief geloof ik, alhoewel al een stuk minder dan eerst. Geen idee hoe dit komt eigenlijk. Om ze verder richting negatief te krijgen moet ik of bovenin nog iets aanpassen zodat de camberplates verder naar binnen kunnen, of onderin waar de fusee aan de demper vast zit, of de draagarmen aanpassen. Ik heb nog draagarmen liggen met kogelgewichten, maar die zouden eerst compleet opgeknapt moeten worden aangezien daar een hoop speling op zit.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 nov 2014 20:17
- 1e Panda-achtige: Geen Panda maar wel een A112 Abarth
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Nou, echt vlot gaat het allemaal niet (beperkt de tijd en onderdelen zijn moeilijk te vinden en/of doen er lang over om te arriveren) maar langzaamaan komt het samen.
Doosje met onderdelen, om met de remmen te kunnen beginnen sowieso en wat ontstekingsdelen.
Remmen zagen er niet echt uit.. En kwamen dus ook niet goed terug. In de doos met onderdelen zaten dus onder andere een remrevisiekit inclusief remzuigers.
Rode remklauwverf (2 componenten) had ik nog liggen, ooit een keer verkeerd besteld maar kwam nu toch goed van pas. Niet dat het perse nodig is om ze een kleurtje te geven, maar als je toch bezig bent.. Werkt ook wat fijner als alles schoon is. Eerst alles goed ontroest (dmv dremel met schuuwiel en draadwiel) en de stalen delen geschilderd. Tis niet perfect, maar van een afstandje prima zo. Belangrijker is dat er nieuwe zuigers en rubber in zitten, en de boel weer gangbaar is.
Verder hoop ik nog wat vermogen terug te winnen bovenin het toerengebied, want daar kakt ie een beetje in. Dus om te beginnen bij de basis gestart: zorgen dat de ontsteking in ieder geval goed voor mekaar is. Vergeten foto's te maken behalve deze, maar er is dus een nieuwe rotor, distrikap, bougiekabels en bougies op gekomen. Het hele ontstekingsgebeuren is nog steeds wel een dingetje, want onderdelen zijn amper/niet te vinden en ik zou eigenlijk graag de centrifugaalvervroeger reviseren aangezien dit zeker een reden kan zijn van het vermogensverlies bovenin.
Volgende stap is het terug monteren van de remmen (met EBC yellow blokken) als de remvloeistof binnen is. Begin nu alleen te twijfelen of ik niet ook nog een nieuwe stel schijven erop zet nu ik toch bezig ben..
Als de auto weer rijdt en remt nog een beurtje doen, ben alleen nog op zoek naar een luchtfilter. Helaas vergeten te bestellen via Autodoc en ik weiger nu 10,- verzendkosten daarop te betalen, maar verder lijken die dingen amper leverbaar te zijn. Voor de gewone A112 geen probleem, de Abarth heeft echter een groter filter qua diameter.
Doosje met onderdelen, om met de remmen te kunnen beginnen sowieso en wat ontstekingsdelen.
Remmen zagen er niet echt uit.. En kwamen dus ook niet goed terug. In de doos met onderdelen zaten dus onder andere een remrevisiekit inclusief remzuigers.
Rode remklauwverf (2 componenten) had ik nog liggen, ooit een keer verkeerd besteld maar kwam nu toch goed van pas. Niet dat het perse nodig is om ze een kleurtje te geven, maar als je toch bezig bent.. Werkt ook wat fijner als alles schoon is. Eerst alles goed ontroest (dmv dremel met schuuwiel en draadwiel) en de stalen delen geschilderd. Tis niet perfect, maar van een afstandje prima zo. Belangrijker is dat er nieuwe zuigers en rubber in zitten, en de boel weer gangbaar is.
Verder hoop ik nog wat vermogen terug te winnen bovenin het toerengebied, want daar kakt ie een beetje in. Dus om te beginnen bij de basis gestart: zorgen dat de ontsteking in ieder geval goed voor mekaar is. Vergeten foto's te maken behalve deze, maar er is dus een nieuwe rotor, distrikap, bougiekabels en bougies op gekomen. Het hele ontstekingsgebeuren is nog steeds wel een dingetje, want onderdelen zijn amper/niet te vinden en ik zou eigenlijk graag de centrifugaalvervroeger reviseren aangezien dit zeker een reden kan zijn van het vermogensverlies bovenin.
Volgende stap is het terug monteren van de remmen (met EBC yellow blokken) als de remvloeistof binnen is. Begin nu alleen te twijfelen of ik niet ook nog een nieuwe stel schijven erop zet nu ik toch bezig ben..
Als de auto weer rijdt en remt nog een beurtje doen, ben alleen nog op zoek naar een luchtfilter. Helaas vergeten te bestellen via Autodoc en ik weiger nu 10,- verzendkosten daarop te betalen, maar verder lijken die dingen amper leverbaar te zijn. Voor de gewone A112 geen probleem, de Abarth heeft echter een groter filter qua diameter.
- sjirafje
- Moderator
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
- 1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
- Locatie: Limburg
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Ik heb bij enkele auto onderdelen sites gemerkt dat als je ingelogd bent en je stopt wat in je winkelwagentje maar je koopt niets dat je dan 2 dagen later een code in je mail krijg voor gratis verzending. Misschien werkt het ook bij autodoc?
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 nov 2014 20:17
- 1e Panda-achtige: Geen Panda maar wel een A112 Abarth
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Hmm, dan had ik ondertussen wel al een paar van dat soort mailtjes moeten onvangen
Als iemand ook een idee heeft over hoe de kleppen te stellen, dat zou ik ook graag willen weten. Ik had begrepen dat je een speciale soort schroevendraaier achtig iets nodig hebt om de klep te stellen, maar dat heb ik niet met zekerheid kunnen terug vinden. Iemand die me dat kan vertellen? Wil niet het kleppendeksel eraf nemen om hem er weer op te zetten zonder de kleppen gesteld te hebben... Een set voelerplaatjes heb ik wel,
Zoiets als dit dus, maar een soort van dopsleutel met een rechthoekige vorm werkt ook zoals in onderstaande youtube filmpje te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=y5B1vZzDyh0
Edit: gevonden! Simpelste is een oude ring/steeksleutel opofferen door de kop eraf te zagen en er een sleuf in te maken.
Oftewel: niet te moeilijk maken allemaal
Als iemand ook een idee heeft over hoe de kleppen te stellen, dat zou ik ook graag willen weten. Ik had begrepen dat je een speciale soort schroevendraaier achtig iets nodig hebt om de klep te stellen, maar dat heb ik niet met zekerheid kunnen terug vinden. Iemand die me dat kan vertellen? Wil niet het kleppendeksel eraf nemen om hem er weer op te zetten zonder de kleppen gesteld te hebben... Een set voelerplaatjes heb ik wel,
Zoiets als dit dus, maar een soort van dopsleutel met een rechthoekige vorm werkt ook zoals in onderstaande youtube filmpje te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=y5B1vZzDyh0
Edit: gevonden! Simpelste is een oude ring/steeksleutel opofferen door de kop eraf te zagen en er een sleuf in te maken.
Oftewel: niet te moeilijk maken allemaal
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Gewoon een klein steeksleuteltje werkt ook hoor....
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Voorstellen, alleen niet met een Panda... (A112 Abarth 70hp)
Nooit geweten dat daar speciaal gereedschap voor was. Gebruik er ook gewoon een steeksleuteltje voor.
312=500 319=Panda.