Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
HP blog
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Helaas Erik, als je even terug kijkt is het keitje wat op het dak belandde de eerste geclaimde schade in 12 jaar HP.
Dit was de tweede schade ik daal nu 5 treden, wat mij over de 5 komende jaren in totaal 700 euro gaat kosten.
2020 werd hier door toch een prijzig HP jaar, nieuwe stoelen, revisie aandrijfassen, vervangen van de klep seals en het
vervangen van het remsysteem rondom door Brembo componenten. EBC Yellow Stuff remblokken veroorzaakten bij hard remmen voor vervelende bijgeluiden op geboorde remschijven.
Dit was de tweede schade ik daal nu 5 treden, wat mij over de 5 komende jaren in totaal 700 euro gaat kosten.
2020 werd hier door toch een prijzig HP jaar, nieuwe stoelen, revisie aandrijfassen, vervangen van de klep seals en het
vervangen van het remsysteem rondom door Brembo componenten. EBC Yellow Stuff remblokken veroorzaakten bij hard remmen voor vervelende bijgeluiden op geboorde remschijven.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: HP blog
Zonde.
Maar een hobby mag wat kosten en zoals de 100 hp er nu weer bij staat kun je wel weer even vooruit.
Maar een hobby mag wat kosten en zoals de 100 hp er nu weer bij staat kun je wel weer even vooruit.
312=500 319=Panda.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
De horeca is op slot, bezoek uit en thuis minimaal je moet wat van je BUBBEL maken anders kun je beter een stevig stuk touw kopen.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Weer tijd om te klussen, de bocht van de einddemper raakt heel soms de achteras.
Om ook dit te voorkomen gaan de al versterkte rubber ( daar zit een nylon bandje om )
elementen plaats maken voor PU elementen. Voordeel: deze zijn nog stijver en het bandje
is mee gegoten in het Polyurethaan.
Om ook dit te voorkomen gaan de al versterkte rubber ( daar zit een nylon bandje om )
elementen plaats maken voor PU elementen. Voordeel: deze zijn nog stijver en het bandje
is mee gegoten in het Polyurethaan.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
LTec 20 mm spacer voor de stuurkolom en een 5 aderige spiraal kabel zijn binnen.
Het wachten is op de Sparco drukknopset. De spacer word tussen stuurnaaf en de Quick release geplaatst waardoor het stuur 20 mm
naar de bestuurder toekomt.
Het wachten is op de Sparco drukknopset. De spacer word tussen stuurnaaf en de Quick release geplaatst waardoor het stuur 20 mm
naar de bestuurder toekomt.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: HP blog
Ook mooi tegen diefstal.
Net als mister Bean gewoon het stuur meenemen.
Net als mister Bean gewoon het stuur meenemen.
312=500 319=Panda.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: HP blog
Wist ik ja
Kijk maar uit met de verzekering
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Een ongeval zit in een klein hoekje en eind maart heb ik een weekend lang een brug
tot mijn beschikking . Met 2 wiel keggen voor de voorwielen, 2 vrijwel nieuwe 2 tons jacks, een assteun
bak in 1 en handrem aangetrokken, leek het mij wel veilig. De bussen tegen af/ver/schuiven geborgd met 9 mm slangen klemmen. Eigenlijk zonde om zoiets moois op een auto te monteren het lijkt wel een snoepje......
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
En ik ga verder met bedieningsknoppen op het stuur, daar speelt dit onderdeel een rol in.
Op voorhand geef ik aan: geen discussie in dit blog. Het scheelt de mods werk. Het groen blauwe deel is de originele aansluiting van de stuur airbag, wat er erop aangesloten is een airbag faker.
Veelal gebruikt men alleen een weerstand in defecte stoelmatjes van zittingen en op de plaats van
defecte airbags.Dat leid vaak tot brand en brand bij een ongeval waarbij beklemming is is fataal.
Deze faker heeft een weerstand in serie geschakeld met een 2 Amperé zekering.
Word door wat voor oorzaak dan ook, het eenvoudige airbag systeem geactiveerd dan brand alleen
de zekering door. De passagiers airbag gaat dan gewoon uit en van brand is geen sprake.
Of de laatst genoemde airbag het nog doet geen idee, er staat een T.H.T datum op 07-08-2017
Word vervolgd....
Op voorhand geef ik aan: geen discussie in dit blog. Het scheelt de mods werk. Het groen blauwe deel is de originele aansluiting van de stuur airbag, wat er erop aangesloten is een airbag faker.
Veelal gebruikt men alleen een weerstand in defecte stoelmatjes van zittingen en op de plaats van
defecte airbags.Dat leid vaak tot brand en brand bij een ongeval waarbij beklemming is is fataal.
Deze faker heeft een weerstand in serie geschakeld met een 2 Amperé zekering.
Word door wat voor oorzaak dan ook, het eenvoudige airbag systeem geactiveerd dan brand alleen
de zekering door. De passagiers airbag gaat dan gewoon uit en van brand is geen sprake.
Of de laatst genoemde airbag het nog doet geen idee, er staat een T.H.T datum op 07-08-2017
Word vervolgd....
- sjirafje
- Moderator
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
- 1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
- Locatie: Limburg
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: HP blog
Waarom een losse zekering en weerstand en geen zekering-weerstand (Fusible Resistor / Fuse Resistor)?
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Wat een bougie ons kan vertellen......
Tegenwoordig grijpt bij een motor mankement bijna iedereen naar een of ander uitlees apparaat.
Maar aan de kleur en staat van alle bougies is ook de conditie van de motor te bepalen. 1. Normale bougie: Plaatje nummer 1 geeft aan hoe een normale gebruikte bougie eruitziet. Vaak is deze een beetje gelig van kleur. Deze kleur wordt vaak veroorzaakt door de additieven die in brandstof aanwezig is.
2. Afzetting: Plaatje nummer 2 is een bougie met te veel afzetting. Deze afzetting kan ontstaan door onder andere slechte brandstofkwaliteit of een te hoog olieverbruik.
3 & 4 Vervuiling / roetaanslag: Plaatjes 3 en 4 geven een vervuilde bougie aan. Deze vervuiling wordt vaak veroorzaakt door olielekkage of roetaanslag. Roetaanslag kan ontstaan door dat er alleen maar korte afstanden worden gereden met de auto of wanneer een verkeerde warmtegraad bougie in de auto zit.
5. Loodvervuiling: Plaatje 5 geeft loodvervuiling aan, tegenwoordig wordt dat echter niet meer gebruikt in brandstof. Dit zult u dus waarschijnlijk niet aantreffen bij uw auto.
6. Oververhitting: Plaatje 6 geeft een oververhitte bougie aan. De aanslag op de bougie is gaan smelten.
7. Isolator breuk: Het laatste plaatje, nummer 7, toont een isolatorbreuk aan. Een dergelijke isolatorbreuk kan motorschade tot gevolg hebben.
Maar aan de kleur en staat van alle bougies is ook de conditie van de motor te bepalen. 1. Normale bougie: Plaatje nummer 1 geeft aan hoe een normale gebruikte bougie eruitziet. Vaak is deze een beetje gelig van kleur. Deze kleur wordt vaak veroorzaakt door de additieven die in brandstof aanwezig is.
2. Afzetting: Plaatje nummer 2 is een bougie met te veel afzetting. Deze afzetting kan ontstaan door onder andere slechte brandstofkwaliteit of een te hoog olieverbruik.
3 & 4 Vervuiling / roetaanslag: Plaatjes 3 en 4 geven een vervuilde bougie aan. Deze vervuiling wordt vaak veroorzaakt door olielekkage of roetaanslag. Roetaanslag kan ontstaan door dat er alleen maar korte afstanden worden gereden met de auto of wanneer een verkeerde warmtegraad bougie in de auto zit.
5. Loodvervuiling: Plaatje 5 geeft loodvervuiling aan, tegenwoordig wordt dat echter niet meer gebruikt in brandstof. Dit zult u dus waarschijnlijk niet aantreffen bij uw auto.
6. Oververhitting: Plaatje 6 geeft een oververhitte bougie aan. De aanslag op de bougie is gaan smelten.
7. Isolator breuk: Het laatste plaatje, nummer 7, toont een isolatorbreuk aan. Een dergelijke isolatorbreuk kan motorschade tot gevolg hebben.