Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
HP blog
Moderators: WelshWitch, sjirafje
Re: HP blog
Leuk bezig Robert100HP , ik ben ooit zo begonnen met een Alfa 75 en dat eindigde met volledige race preparatie en dus niet meer straat legaal, succes
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Maak je geen zorgen straat legaal is voor mij al lang verleden tijd maar het blijft leuk.Pietje schreef:Leuk bezig Robert100HP , ik ben ooit zo begonnen met een Alfa 75 en dat eindigde met volledige race preparatie en dus niet meer straat legaal, succes
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: HP blog
Ik vind het altijd mooi hoe je er mee bezig bent en oplossingen verzint.
Het gewicht van de Panda is meteen ook een goede 10 kilo minder zo zonder die achterbank.
Wat een gewicht is dat!
Velgjes staan hem ook mooi.
Het gewicht van de Panda is meteen ook een goede 10 kilo minder zo zonder die achterbank.
Wat een gewicht is dat!
Velgjes staan hem ook mooi.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Nou met 10Kg redt je het niet J.P. Het gewicht van een complete achterbank ( leuning en zitting ) plus de steunen gaat in de richting van de 40 kg.
Nog meer cijfers: complete uitlaat incl kat - 6 kg, accu - 800 gr, DNA draagarmen - 3 kg, achterbank -38 kg, vliegwiel -1,5 kg , 2 gordelautomaten met bevestigingen - 1.9 kg en nog wat klein spul.
Nog meer cijfers: complete uitlaat incl kat - 6 kg, accu - 800 gr, DNA draagarmen - 3 kg, achterbank -38 kg, vliegwiel -1,5 kg , 2 gordelautomaten met bevestigingen - 1.9 kg en nog wat klein spul.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: HP blog
Heel erg mooie Panda
Velgen zien er ook goed uit.
Zou wel eens willen weten of gewone stalen velgen lichter zijn.
Ruitenwissermotor achter is ook een behoorlijk gewicht. Heb ik bij mijn Alfasud ook verwijderd.
Weliswaar puur voor de looks maar als elke kilo telt.........
Velgen zien er ook goed uit.
Zou wel eens willen weten of gewone stalen velgen lichter zijn.
Ruitenwissermotor achter is ook een behoorlijk gewicht. Heb ik bij mijn Alfasud ook verwijderd.
Weliswaar puur voor de looks maar als elke kilo telt.........
312=500 319=Panda.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8806
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: HP blog
40kg zal heus beter kloppen. Ik had geen weegschaal
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: HP blog
Op dieet gaan helpt dan ookerguly schreef:Heel erg mooie Panda
Velgen zien er ook goed uit.
Zou wel eens willen weten of gewone stalen velgen lichter zijn.
Ruitenwissermotor achter is ook een behoorlijk gewicht. Heb ik bij mijn Alfasud ook verwijderd.
Weliswaar puur voor de looks maar als elke kilo telt.........
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: HP blog
Bij 16 inch en kleiner zijn stalen velgen 9 van 10x lichter.erguly schreef:Heel erg mooie Panda
Velgen zien er ook goed uit.
Zou wel eens willen weten of gewone stalen velgen lichter zijn.
Ruitenwissermotor achter is ook een behoorlijk gewicht. Heb ik bij mijn Alfasud ook verwijderd.
Weliswaar puur voor de looks maar als elke kilo telt.........
Voorbeeld: 16 inch Bravo staal weegt ± 8 Kg, 16 inch Bravo LM ± 11 Kg.
Dat is waarom ik toen ook mijn 16 inch Bravo LM wielen er weer afgehaald heb, met 16 inch staal rijd het voelbaar beter.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: HP blog
Hoe het nu rijd met een achteras die meer torsie stijfheid heeft, meer dan geweldig. Het eerder aanwezige " waggelen " van de achterzijde van de auto is bij een bocht nemen over b.v. tramrails verdwenen. Evenals het geluid dat daar bij hoorde, waar ik eerder bang voor was zijn de diletatie voegen die op de snelweg aantreft. Vooral als deze in een bocht van een fly over liggen, veel auto's willen dan nog wel een stapje opzij doen. Gas los in een bocht de auto blijft neutraal, geen of weinig wielspin van het binnenste wiel bij vol gas in een bocht. Tenminste op een droge weg, in het natte zoals vandaag komt een vervelend trekje naar voren. Met te veel vermogen op de aangedreven wielen schuift de auto direct over de vooras weg en zoekt de buitenzijde van de bocht op. Met iets gas terug corrigeert de auto zich van zelf, maar het is even opletten