Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

HP blog

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Pietje
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2019 08:23

Re: HP blog

Bericht door Pietje »

Leuk bezig Robert100HP (y) , ik ben ooit zo begonnen met een Alfa 75 en dat eindigde met volledige race preparatie en dus niet meer straat legaal, succes :)

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: HP blog

Bericht door exprezzo »

Weer superstrak!
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Pietje schreef:Leuk bezig Robert100HP (y) , ik ben ooit zo begonnen met een Alfa 75 en dat eindigde met volledige race preparatie en dus niet meer straat legaal, succes :)
Maak je geen zorgen straat legaal is voor mij al lang verleden tijd :yes: maar het blijft leuk.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: HP blog

Bericht door bero »

Ik vind het altijd mooi hoe je er mee bezig bent en oplossingen verzint.
Het gewicht van de Panda is meteen ook een goede 10 kilo minder zo zonder die achterbank.
Wat een gewicht is dat!
Velgjes staan hem ook mooi.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Nou met 10Kg redt je het niet J.P. Het gewicht van een complete achterbank ( leuning en zitting ) plus de steunen gaat in de richting van de 40 kg.
Nog meer cijfers: complete uitlaat incl kat - 6 kg, accu - 800 gr, DNA draagarmen - 3 kg, achterbank -38 kg, vliegwiel -1,5 kg , 2 gordelautomaten met bevestigingen - 1.9 kg en nog wat klein spul.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: HP blog

Bericht door Erik 319 »

Heel erg mooie Panda
Velgen zien er ook goed uit.
Zou wel eens willen weten of gewone stalen velgen lichter zijn.
Ruitenwissermotor achter is ook een behoorlijk gewicht. Heb ik bij mijn Alfasud ook verwijderd.
Weliswaar puur voor de looks maar als elke kilo telt.........
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: HP blog

Bericht door bero »

40kg zal heus beter kloppen. Ik had geen weegschaal :mrgreen:
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: HP blog

Bericht door Pinda1000 »

erguly schreef:Heel erg mooie Panda
Velgen zien er ook goed uit.
Zou wel eens willen weten of gewone stalen velgen lichter zijn.
Ruitenwissermotor achter is ook een behoorlijk gewicht. Heb ik bij mijn Alfasud ook verwijderd.
Weliswaar puur voor de looks maar als elke kilo telt.........
Op dieet gaan helpt dan ook :rofl:

Gebruikersavatar
exprezzo
Forumgebruiker
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
1e Panda-achtige: panda 100hp
Locatie: apeldoorn
Been thanked: 1 time

Re: HP blog

Bericht door exprezzo »

Robert drinkt weleens tarwe smoothies.
Dat helpt ook.
Grt exprezzo.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: HP blog

Bericht door Riddick »

erguly schreef:Heel erg mooie Panda
Velgen zien er ook goed uit.
Zou wel eens willen weten of gewone stalen velgen lichter zijn.
Ruitenwissermotor achter is ook een behoorlijk gewicht. Heb ik bij mijn Alfasud ook verwijderd.
Weliswaar puur voor de looks maar als elke kilo telt.........
Bij 16 inch en kleiner zijn stalen velgen 9 van 10x lichter.
Voorbeeld: 16 inch Bravo staal weegt ± 8 Kg, 16 inch Bravo LM ± 11 Kg.
Dat is waarom ik toen ook mijn 16 inch Bravo LM wielen er weer afgehaald heb, met 16 inch staal rijd het voelbaar beter.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

De aangepaste achteras met versterkte steunen ligt klaar voor montage.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Oude as is verwijderd, de ashuizen met remschijven tijdelijk even opgehangen aan de schokbrekers.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

De hardere Blackflex bussen zijn bij de as wissel vervangen door de " standaard " Powerflex bussen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Hoe het nu rijd met een achteras die meer torsie stijfheid heeft, meer dan geweldig. Het eerder aanwezige " waggelen " van de achterzijde van de auto is bij een bocht nemen over b.v. tramrails verdwenen. Evenals het geluid dat daar bij hoorde, waar ik eerder bang voor was zijn de diletatie voegen die op de snelweg aantreft. Vooral als deze in een bocht van een fly over liggen, veel auto's willen dan nog wel een stapje opzij doen. Gas los in een bocht de auto blijft neutraal, geen of weinig wielspin van het binnenste wiel bij vol gas in een bocht. Tenminste op een droge weg, in het natte zoals vandaag komt een vervelend trekje naar voren. Met te veel vermogen op de aangedreven wielen schuift de auto direct over de vooras weg en zoekt de buitenzijde van de bocht op. Met iets gas terug corrigeert de auto zich van zelf, maar het is even opletten

Gebruikersavatar
NBB-22
Forumgebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2019 16:06
1e Panda-achtige: 100HP 2010

Re: HP blog

Bericht door NBB-22 »

Leuk hoor!
Goed bezig :yes:
Met Flaporen ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”